Морський порт “Чорноморськ” з робочим візитом відвідали представники компанії A.P. Moller-Maersk A/S (Данія), світового лідера з контейнерних перевезень. Також на зустрічі був присутній гендиректор Maersk Ukraine Роман Колоянов, повідомляє пресслужба Адміністрації морських портів України.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Під час зустрічі іноземні колеги обговорили з портовиками перспективи розширення діяльності компанії на українському ринку. Зокрема, можливості залучення данської судноплавної компанії до модернізації портової інфраструктури України.
Мовилося про участь компанії у концесії контейнерного термінала морського торговельного порту.
На території порту “Чорноморськ” представники Maersk також оцінили виробничі потужності, інфраструктуру й технічні можливості держстивідора.
Представники компанії A.P. Moller – Maersk підтвердили значну зацікавленість в концесії контейнерного термінала, що, на їх переконання, забезпечить не лише його стійкий розвиток та модернізацію відповідно до найсучасніших світових стандартів, але й сприятиме суттєвому розширенню торговельної і логістичної інфраструктури регіону зі створенням нових робочих місць, а також можливостей для зберігання продовольчих товарів і зерна.
Раніше віцепрем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков повідомив, що Уряд готується передати три термінали порту “Чорноморськ” у концесію.
Чому це важливо? Задача інвестора – ефективно управляти терміналами морського порту “Чорноморськ” та розвивати їх. Варто зазначити, що концесія – це зрозумілий механізм для міжнародних інвесторів, а тому розраховуємо на широку географію портових операторів.
Що дасть концесія в чорноморському порті державі? Держава щороку отримуватиме концесійний внесок та стабільні надходження податків до бюджету. Приватне партнерство призведе до значних інвестицій, дозволить оптимізувати логістику перевезень, створить робочі місця та підвищить якість надання послуг.
Що дасть концесія “Чорноморська” інвестору? Він отримає та унікальний інфраструктурний об’єкт. Інвестування та професійне управління яким може зробити його одним з найкращих в чорноморському регіоні.
Зауважимо, у квітні Агенція регіонального розвитку Одеської області та ТОВ “Мерск Україна ЛТД” підписали меморандум про співробітництво. Партнерство спрямоване на соціально-економічний розвиток регіону.
Довідка. A.P. Moller-Maersk — інтегрований транспортно-логістичний холдинг, до складу якого входять найбільша судноплавна лінія світу, оператор контейнерних терміналів, компанії логістичного та виробничого секторів. Корпорація представлена у 130 країнах. Штат — близько 90 тис. співробітників.
Нагадаємо, у 2021 році стало відомо, що ДП “Адміністрація морських портів України” спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку профінансує підготовку проєктів державно-приватного партнерства (концесії) в морському порту Чорноморськ.
Катарська компанія QTerminals, яка є концесіонером морського порту “Ольвія” у Миколаєві, планує продовжувати працювати на українському ринку попри те, що порт не функціонує.
Своєю чергою, колектив миколаївського морського порту не втрачає надії на відновлення роботи та вже напрацьовує проєкти з покращення обслуговування суден різних типів. Порт Миколаєва готується до відновлення роботи. Відповіді на запитання, коли саме Миколаїв приєднається до роботи “зернового коридору”, поки немає. Вона залежить від успіхів ЗСУ на Кінбурнській косі, зусиль дипломатів та міжнародних партнерів.
Попри всі складнощі у роботі Зернового коридору, експорт через глибоководні порти Чорного моря залишається ключовим шляхом для українського зерна на зовнішні ринки, до віддалених покупців. Порти Великої Одеси забезпечили 55% експорту української пшениці та 61% експорту кукурудзи в поточному сезоні.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!