Катарська компанія QTerminals, яка є концесіонером морського порту “Ольвія” у Миколаєві, планує продовжувати працювати на українському ринку попри те, що порт не функціонує.
Про це розповів представник України з питань Близького Сходу та Африки Максим Субх в інтерв’ю Укрінформу.
“Ми дуже серйозно на рівні уряду і компаній поговорили з катарською стороною необхідність залучення миколаївських портів, в тому числі “Ольвії”, до Чорноморського зернового коридору, і звернулися з проханням апелювати до ООН і турецької сторони, аби натиснути на росію і змусити погодитися на це”, — розповів Субх про зустріч з представниками концесіонера.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
До того ж катарська сторона, попри те, що порт не функціонує, зберегла робочі місця для українців і продовжує повністю виплачувати зарплату.
“Керівник QTerminals також наголосив, що катарська сторона не має наміру виходити з українського ринку. Наразі вона використовує одне з положень договору про настання форс-мажорних обставин, а після того, як сплине визначений термін його дії, налаштована на його продовження”, — зазначив дипломат.
Він додав, що катарська сторона вірить у перспективність цього проєкту і бачить необхідність залишатися тут, у тому числі аби допомогти українцям.
Нагадаємо, у березні 2022 року російські окупанти завдали удару по морському порту Ольвія. Територія, по якій завдано удару, належить на правах концесії катарській компанії QTerminals Olvia.
30 січня 2023 року президент Володимир Зеленський запропонував розширити дію Чорноморської зернової ініціативи на порти Миколаївської області й прибрати перепони для руху суден. Таким чином Україна зможе експортувати 6 мільйонів тонн на місяць з портів Одеської області та збільшити його до 8 мільйонів тонн, якщо приєднається Миколаїв.
Своєю чергою, колектив миколаївського морського порту не втрачає надії на відновлення роботи та вже напрацьовує проєкти з покращення обслуговування суден різних типів. Порт Миколаєва готується до відновлення роботи. Відповіді на запитання, коли саме Миколаїв приєднається до роботи “зернового коридору”, поки немає. Вона залежить від успіхів ЗСУ на Кінбурнській косі, зусиль дипломатів та міжнародних партнерів.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!