Державне агентство відновлення та розвитку інфраструктури України анонсувало передачу в концесію трьох портів на Одещині. Мовиться про Ізмаїльський, Одеський та Чорноморський порти.
Відповідні тендери мають відбутися у 2024 році, повідомили у відомстві.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Зокрема у порту Одеси планують передати у концесію пасажирський термінал. Потужності оцінюють у 52,6 млн доларів. За попередніми даними, концесійний проєкт передбачає передачу:
- яхтного комплексу загальною площею 15 500 кв. м та місткістю 86 суден,
- морської галереї площею 23 600 кв. м та можливістю приймати 1 млн пасажирів на рік,
- відкритих майданчиків площею 4000 кв. м
- концертно-виставкового залу на 1000 місць і загальною площею 4970 кв. м.
У порту Чорноморська планують передати у концесію перший контейнерний термінал та поромний комплекс. Проєкт оцінюють у 48-160 млн доларів.
Нещодавно морський порт “Чорноморськ” з робочим візитом відвідали представники компанії A.P. Moller-Maersk A/S (Данія), світового лідера з контейнерних перевезень. У компанії підтвердили значну зацікавленість у концесії контейнерного термінала.
Раніше віцепрем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков повідомив, що Уряд готується передати три термінали порту “Чорноморськ” у концесію.
Чому це важливо? Задача інвестора – ефективно управляти терміналами морського порту “Чорноморськ” та розвивати їх. Варто зазначити, що концесія – це зрозумілий механізм для міжнародних інвесторів, а тому розраховуємо на широку географію портових операторів.
Що дасть концесія в чорноморському порті державі? Держава щороку отримуватиме концесійний внесок та стабільні надходження податків до бюджету. Приватне партнерство призведе до значних інвестицій, дозволить оптимізувати логістику перевезень, створить робочі місця та підвищить якість надання послуг.
Що дасть концесія “Чорноморська” інвестору? Він отримає та унікальний інфраструктурний об’єкт. Інвестування та професійне управління яким може зробити його одним з найкращих в чорноморському регіоні.
Зауважимо, у квітні Агенція регіонального розвитку Одеської області та ТОВ “Мерск Україна ЛТД” підписали меморандум про співробітництво. Партнерство спрямоване на соціально-економічний розвиток регіону.
Нагадаємо, у 2021 році стало відомо, що ДП “Адміністрація морських портів України” спільно з Європейським банком реконструкції та розвитку профінансує підготовку проєктів державно-приватного партнерства (концесії) в морському порту Чорноморськ.
Катарська компанія QTerminals, яка є концесіонером морського порту “Ольвія” у Миколаєві, планує продовжувати працювати на українському ринку попри те, що порт не функціонує.
Своєю чергою, колектив миколаївського морського порту не втрачає надії на відновлення роботи та вже напрацьовує проєкти з покращення обслуговування суден різних типів. Порт Миколаєва готується до відновлення роботи. Відповіді на запитання, коли саме Миколаїв приєднається до роботи “зернового коридору”, поки немає. Вона залежить від успіхів ЗСУ на Кінбурнській косі, зусиль дипломатів та міжнародних партнерів.
Попри всі складнощі у роботі Зернового коридору, експорт через глибоководні порти Чорного моря залишається ключовим шляхом для українського зерна на зовнішні ринки, до віддалених покупців. Порти Великої Одеси забезпечили 55% експорту української пшениці та 61% експорту кукурудзи в поточному сезоні.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!