Протягом минулого тижня ставки фрахту з портів на Чорному морі знизились. Зокрема, ставки на відправлення “хендісайзами” з України за тиждень знизились ще на $3-5/тонна, повідомляє usm.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Ставки з інших портів Чорного моря також знизились — на $2-3/тонна.
Відправлення коастерами з Дунаю подешевшали на $2-4/тонна, з інших регіонів Чорного і Середземного моря — на $0,5-1,5/тонна.
Водночас в Азовському морі та в сегменті “панамаксів” ставки фрахту більш-менш втримались.
Протягом перших двох тижнів грудня ставки добової оренди суден з Чорного моря впали практично вдвічі. Це пов’язано з тим, що до моменту продовження “зернової угоди”, через саботаж інспекторів рф у турецьких водах утворилося велике скупчення суден, понад 100-150 одиниць.
Нагадаємо, Baltic Dry Index, який відстежує ціни на морські перевезення насипних та навалочних вантажів по всьому світу, у вівторок, 25 жовтня, знизився на 42 пункти — до 1755 пунктів, що є найнижчим рівнем з кінця вересня.
Завдяки відновленню роботи українських портів, вартість фрахтування суден до Туреччини знизилася вже вдвічі. Наразі помітна тенденція до зростання цін на експортну агропродукцію. Тим часом витрати на фрахтування суден до Туреччини знизилися вдвічі, а витрати на страхування вантажів – з 4 до 1,5%.
Раніше аналітики зазначали, що тарифи на чорноморських маршрутах, ймовірно, будуть підвищуватися — в основному через збереження військових ризиків і зростання вартості страхової гарантії безпеки суден. Такий прогноз наводиться у щотижневому огляді ринку Xclusiv Shipbrokers після укладання зернових угод між Україною, Туреччиною, Росією та ООН наприкінці липня.
До зернової угоди наземні шляхи експорту залишились єдиним варіантом постачання зерна та олії у світ. Тож Укрзалізниця взяла на себе український експорт і одразу після вторгнення почала працювати над розширенням пропускної спроможності західних прикордонних переходів. Станом на 17 травня за поточний місяць, Укрзалізниця перевезла 768,3 тис. тонн зерна, 67, 6 тис. тонн рослинної олії та 63,4 тис. т шроту, макухи та лузги.
Водночас враховуючи середньостатистичні ціни на світовому продовольчому ринку, Україна очікує отримати мінімум $20 млрд за експорт зернових.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!