Новини     7 місяців тому

Садівники цьогоріч прогнозують збільшення врожаю плодово-ягідної продукції на третину


Врожай плодово-ягідної продукції в 2018 році може перевищити торішній показник на 10-30%. Такий прогноз зробив голова Асоціації «Укрсадпром» Дмитро Крошка, повідомляє «Інтерфакс-Україна». Проте, на його думку, на заваді можуть стати погодні умови.

«За сприятливих погодних умов, валовий збір зерняткових, кісточкових, ягідних і горіхоплідних культур в промислових господарствах може досягти середнього показника останніх років – 400-500 тис. тонн. Врожай-2018 може перевищити торішній показник на 10-30%», – сказав він.

За словами експерта, в цьому році спостерігаються прискорені терміни цвітіння через високу температуру повітря та швидке дозрівання деяких плодів та ягід. Крім того, одночасна активізація шкідників, висока ймовірність граду і недостатня кількість вологи в ґрунті – майже в два рази менше, також вплинуть на обсяги врожаю.

В той же час, директор компанії «Брусвяна» Ліліана Дмитрієва зазначила, що ринок України специфічний, зокрема, від 1/3 до 1/5 його частки займають ягоди, вирощені у сільгосппідприємствах, решта – це присадибні господарства.

«В даний час лідером в Україні – є чорна смородина – близько 50% всіх площ с / г підприємств, суниця садова займає 20-24%, малина – 13-14%. Площі під ожиною, за даними Держстату, займають 13%, в той час як інші джерела вказують – 24%», – заявила вона.

Дмитрієва додала, що збільшуються посадки обліпихи і суниці (альпійської) лісової. Лідерами з виробництва ягід всіх категорій залишаються Дніпропетровська і Донецька області, з виробництва на с / г підприємствах – Вінницька, Волинська, Житомирська та Хмельницька області. За її словами, саме в цих областях створено найбільшу кількість підприємств, що спеціалізуються на ягоді.

Експерти не очікують значного зниження цін на ринку і серед основних чинників, які можуть вплинути, відзначають: значне збільшення площ під ягодами, зростання ціни засобів захисту рослин і добрив майже на 30%, в порівнянні з 2017 роком, а також експорт.

«Наявність конкуренції, з одного боку має знизити ціну, але з іншого: є природні негативні чинники, які вплинуть на врожай. Більшість підприємств не були орієнтовані на нові або на внутрішній ринки. Тому істотне збільшення площ не спричинить зростання конкуренції на внутрішньому ринку», – вважає Дмитрієва.

Щодо поставки української продукції за кордон найбільш затребуваним ринком залишається Європа.

«Найбільш дорогим і затребуваним ринком є ​​Європа, зокрема, Великобританія, Німеччина. Але щоб потрапити на цей ринок потрібно понести певні витрати, як для свіжої ягоди, так і для замороженої. Багато підприємств планують цим займатися, проте не кожен готовий», – зазначила фахівець.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Читайте також

Вас зацікавить