Інфраструктуру портів та річкових терміналів, які розташовані уздовж гирла річки Дніпро нижче Каховського шлюзу, частково зруйновано та виведено з ладу.
Про це розповів керівник Адміністрації судноплавства Євгеній Ігнатенко в інтерв’ю виданню “Порти України”.
За його словами, прогнози щодо відновлення портової інфраструктури невтішні.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“Херсонський морський порт унікальний, оскільки поєднує в собі дві складові: річку і море. Також порт має цілорічну навігацію. Херсонський порт завжди славився завантаженням суден як біля причалу, так і на рейді. Вантажі, які йшли по Дніпру, транспортували транзитом через Херсонський порт у бік глибокої води для довантаження суден Panamax на рейді Очакова або Одеси”, — пояснив Ігнатенко.
Він нагадав, що за попередні роки в період навігації по річці Дніпро щорічно транспортували до 12 млн т зернових і генеральних вантажів. Саме з Херсонського порту експорт щорічно сягав до 3 млн т.
“На жаль, зараз повноцінне відновлення порту можливе лише після деокупації лівобережної частини Херсонської області, тому спрогнозувати терміни на цей час дуже складно. Попереду, як уже зазначив, багато роботи з розчищення та розмінування території”, — розповів він.
Нагадаємо, у березні 2023 компанія-концесіонер майна Херсонського морського торгового порту ініціювала створення робочої групи щодо розроблення і затвердження механізму відновлення діяльності порту після відновлення судноплавства та створення умов для безпечної роботи порту.
Кабінет міністрів України ухвалив рішення про розширення акваторії морських портів на Дунаї – йдеться про порт в Ізмаїлі, Рені та порт Усть-Дунайськ.
Служба безпеки України оголосила підозру очільнику Херсонського “морпорта рф” Андрію Харитонову, який сприяв водній переправі ворожих боєприпасів на правий берег Дніпра.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!