Кабінет міністрів України ухвалив рішення про розширення акваторії морських портів на Дунаї – йдеться про порт в Ізмаїлі, Рені та порт Усть-Дунайськ.
Про це заявив прем’єр-міністр України Денис Шмигаль за підсумками засідання уряду.
“Вчора ми з прем’єр-міністром Румунії відкрили новий пункт пропуску на спільному кордоні. Перший з 1998 року, який збудували з нуля. Але не останній. Разом з нашими європейськими сусідами на Заході працюємо над тим, щоб кордони нас не роз’єднували, а об’єднували. У цьому ж контексті уряд сьогодні ухвалює рішення про розширення акваторії морських портів на Дунаї. Йдеться про порт в Ізмаїлі, Рені та порт Усть-Дунайськ. Нам вдалося за останні пів року збільшити вантажообіг цих портів з 30 тисяч тонн на місяць до 1,7 млн тонн. Більш ніж у 50 разів. І це не межа. Ми бачимо, що в чергах на вхід до цих портів буває до сотні суден, а тому працюємо над розширенням їх пропускної здатності. Сьогоднішнє рішення уряду спрямоване саме на це. Крім того, воно дозволить підвищити безпеку судноплавства на Дунаї, зокрема контролю та підтримання оголошених глибин”, – розповів глава уряду.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
За його словами, завдяки відкриттю нових пунктів пропуску та розширенню акваторії дунайських портів Україна зможе наростити експорт та посилити економічну стабільність.
Нагадаємо, 10 листопада на українсько-румунському кордоні в межах ділянки Чернівецької області відкрили новий автомобільний пункт пропуску “Красноїльськ – Вікову де Сус”. Початок роботи цього ПП не лише полегшить перетин кордону для громадян України, але й дасть можливість розвантажити єдиний на Буковині пункт пропуску на кордоні з Румунією – “Порубне”.
Завершуються роботи з облаштування ділянки дороги Нижанковичі – Дрогобич – Стрий, яка веде до нового пункту пропуску “Нижанковичі – Мальховіце” на кордоні України та Польщі. Новий пункт пропуск передбачатиме рух легкових автомобілів та вантажівок із загальною масою до 3,5 тонн.
Тим часом в УДП повідомили про запуск “Дунайського зернового шляху”. “Дунайський зерновий шлях” передбачає доставку аграрної продукції баржами з річкового порту на Дунаї одразу на морське судно великого тоннажу на рейді порту в Румунії. Увесь логістичний ланцюжок здійснюється і контролюється УДП.
Загалом же проєкти зі збільшення пропускної спроможності українських портів на Дунаї до 25 млн тонн вантажів на рік потребують до $200 млн інвестицій.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!