Kernel має квоти у портах Литви, Румунії та Німеччини, проте, складнощі з європейською залізничною системою перевезень роблять ці напрямки неконкурентоздатними. Наразі більшість продукції на експорт компанія відправляє “зерновим коридором” через порти Одеського регіону – 70-80%. Частково рухають обсяги через Дунай (10-20%), оскільки вбачають потужний потенціал зростання річкових перевезень у майбутньому. Наразі компанія планує збільшити кількість поїздів для експорту агропродукції в Європу, повідомив директор з логістики Kernel Микола Мірошниченко в інтерв’ю “ЦТС”.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
За минулі пів року в середньому відправляли по 3 європейські поїзди на місяць, це біля 6 тис. т. З травня 2023 року плануємо збільшити середньомісячні обсяги перевезень до 5 поїздів або 10 тис. т. Рафіновану олію наливом перевозили залізничними цистернами і відвантажували в Польщі – біля 1,5-2 тис. т на місяць, — зазначив Мірошниченко.
За його словами, нині компанія не бачить економічної доцільності в поставках зерна в Румунії, Литву чи Німеччину.
Олійні потоки наразі спрямовуємо у напрямі Нідерландів у співпраці з партнерами-перевізниками зі Словаччини. Це відносно невеликі обсяги нерафінованої соняшникової олії, що проходять через Словаччину з призначенням у Роттердамі, — додав він.
На переконання Мірошниченка, надважливими для Kernel у нинішніх умовах є гнучкість і диверсифікація всієї системи логістики, адже необхідно бути конкурентоспроможними на ринку з точки зору витрат і швидкості прийняття рішень – як у порівнянні з невеликими підприємствами, так і з великими компаніями-агроекспортерами.
Довідка. Kernel до війни був найбільшим у світі виробником та експортером соняшникової олії, провідним виробником та постачальником сільськогосподарської продукції з регіону Чорноморського басейну на світові ринки. Вертикально інтегрована структура компанії будується на тісно пов’язаних між собою бізнес-сегментах: виробництво, експорт та внутрішні продажі соняшникової олії; високотехнологічне рослинництво; експорт зернових культур; надання послуг зі зберігання та перевалки зерна на елеваторах та портових терміналах.
Нагадаємо, компанія Kernel потрапила до списку 20 найбільших за обігом компаній за підсумками 2022 року. ТОВ “Кернел-трейд” потрапило до списку найбільших українських компаній за фінансовими показниками.
“Кернел” запустив інвестиційний проєкт у партнерстві з перевізниками, на який спрямували 1 млн євро. В його межах планується розширення транспортних можливостей партнерів компанії.
“Кернел”, одна з найбільших українських агропромислових груп, у межах ранньої підготовки до майбутнього агросезону розпочала прямі закупівлі азотного добрива Anvistar у польського виробника Anwil S.A. групи PKN Orlen.
Рада директорів агропромислової групи “Кернел” заснувала новий комітет зі сталого розвитку (Sustainability committee), що відповідатиме за визначення пріоритетів та реалізацію стратегічної діяльності холдингу в сфері кліматичних ризиків та можливостей, захисту довкілля, розвитку соціального та людського капіталу.
“Кернел” обладнав генераторами вісім елеваторів. На елеваторах встановили дизельні генератори потужністю від 120 до 1000 кВт*год. Генераторами планується забезпечити ще 11 елеваторів. Для цього очікується 13 дизельних генераторів потужністю від 80 до 500 кВт*год.
Компанія Kernel планує засіяти 98% свого земельного банку у новому сезоні. Водночас виняток становить 8 тис. га на Сумщині, які знаходяться максимально близько до кордону з країною-агресором.
За підсумками трьох кварталів 2023 ФР (завершилися 31 березня) олійноекстракційні заводи Kernel переробили 1,86 млн т олійних культур, що на 8% менше аналогічного показника роком раніше.
Війна зруйнувала усі звичні маршрути експорту продукції Kernel. На початку війни з логістичного ланцюга компанії випав Трансбалктермінал — найпотужніший зерновий термінал України з експортним потенціалом 10+ млн т на рік, зазначили у пресслужбі компанії.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!