Іспанський залізничний оператор Renfe Mercancías відправив до Польщі експериментальний потяг із 25 контейнерів з мішками big bags для перевезення 600 т кукурудзи альтернативним маршрутом в обхід українських морських портів. Про це повідомляє ЦТС.
Відповідний маршрут 9 серпня запустило Міністерство транспорту, мобільності та розвитку міст Іспанії як альтернативу та доповнення до морського транспорту в умовах російської військової агресії проти України.
Це пілотний рейс, за допомогою якого міністерство прагне продемонструвати технічну та економічну доцільність залізничних перевезень зерна залізницею з Лодзі (Польща) до Барселони (Іспанія).
За даними відомства, поїзд пройде шляхом Мадрид-Людвігсхафен-Дуйсбург-Лодзь-Холм, а зворотний шлях проляже маршрутом Холм-Лодзь-Дуйсбург-Барселона. Його протяжність становить приблизно 2400 км. Перевезення плануються між Україною та Іспанією з перевалкою товару в місті Холм, що за 25 км від кордону з Україною.
Іспанський Мінтранс уточнив, що контейнери Renfe Mercancías прибудуть до Холму 22-28 серпня під завантаження українською кукурудзою, де будуть оброблені для подальшої передачі на термінал логістичного оператора Kombiverker у Лодзі. Перевезення між Лодзю та Холмом здійснить польський залізничний оператор DBP.
Після завантаження контейнерів поїзд поїде європейською колією з Лодзі до Барселони. Із зернового термінала в Барселоні товар буде доставлений кінцевому покупцеві. Прибуття пілотної партії до Барселони заплановане на початок вересня.
Читайте також: Зеленський запропонував країнам G7 створити організацію країн-експортерів зерна
“Перші етапи цього пілотного проекту збігаються з відкриттям українських портів Чорного моря та морських зернових маршрутів під контролем Туреччини, тому пробна поїздка буде здійснена з 600 т кукурудзи, меншим обсягом, ніж спочатку було заплановано. При цьому важливо перевірити життєздатність залізничного рішення з боку Іспанії як підтримки морського транспорту України”, – підсумували в іспанському Мінтрансі.
Пілотний проєкт, орієнтований на аналіз можливостей наземного транспорту як альтернативи морському експорту з України, здійснюватиметься у державно-приватній координації між представниками транспортних та сировинних галузей ЄС.
Нагадаємо, за липень Україна експортувала 2,66 млн тонн зернових, зернобобових, олійних і продуктів їх перероблення, що на 492,7 тис. тонн, або 22,7% більше ніж у червні.
Раніше повідомлялось, урожайність ячменю в “Агротрейді” перевищила планові показники.
Враховуючи середньостатистичні ціни на світовому продовольчому ринку, Україна очікує отримати мінімум $20 млрд за експорт зернових.
Бізнес спільно з урядом України визначили три пріоритети в аграрній сфері під час повномасштабної війни. Про це ідеться у Плані відновлення України, повідомляє пресслужба Європейської Бізнес Асоціації (ЄБА).
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!