Новини    16 квітня 2019 11:29

Світ моди підтримав розвиток сільського населення: дизайнери створюють вироби з риб’ячої шкіри

Сьогодні риб’яча шкіра починає визнаватися як цікаве джерело шкіряної сировини. Створюючи з неї унікальні вироби, дизайнери виступають на підтримку громад, чиє харчування і засоби до існування залежать від рибальства та пов’язаних із ним галузей.

Про це повідомляє на своєму сайті ФАО.

«Блакитна» мода – це новий перспективний сектор «блакитної» економіки, з огляду на те що індустрія моди є однією з найбільш ресурсозатратних галузей у світі.

Розвиваючи цей напрямок моди, дизайнери звернули увагу на риб’ячу шкіру. Як джерело шкіряної сировини вона має низку переваг: в неї унікальний природний малюнок, вона добре вбирає фарби і легша на вагу, проте міцніша, ніж ялова шкіра.

Читайте: «Я стану першим фермером у моїй сім’ї» – кенійська дівчинка боротиметься з голодом у світі

Вироби, створені дизайнерами, додають вартості улову. Таким чином, рибалки отримують вищу ціну за свою продукцію. Новий напрямок індустрії моди також забезпечує альтернативну зайнятість жителям сільської місцевості країн, що мають низький рівень розвитку.

Приклад Кенії

На півночі Кенії лежить найбільше у світі пустельне озеро – Туркана. Це дуже бідний район. Інфраструктури в ньому практично немає. Однак для озера Туркана і його риби ця відірваність регіону на благо. І озеро, і риба залишалися практично недоторканими.

Місцеві сільські мешканці місцевості почали страждати від наслідків збільшення тривалості посушливого сезону та інших змін клімату. Шукаючи спроби забезпечити себе, люди стали займатися виловом нільського окуня, озерної риби, яка виростає в довжину до 1,8 м. Після вилову рибу зазвичай нарізають у філе і відвозять у Кітале, де її переробляють і доставляють в інші регіони країни та за кордон.

Оскільки рибу нарізають у філе, то шкіра практично не використовується або продається задешево на добриво або корм худобі. У цілому, 30–70% риби потрапляють у відходи.

Однак деякі компанії, такі як «Вікторіан Фудз» та інші, починають шукати застосування одного з цих побічних продуктів – риб’ячої шкіри.

За підтримки ФАО, яка об’єднала зусилля з НОРА (Міжурядовою організацією атлантичного співробітництва Скандинавських країн) і Радою з моди країн Британської Співдружності, буде проведено показ «блакитної» моди. Офіційним постачальником кенійської риб’ячої шкіри вибрано компанію «Вікторіан Фудз», а африканських дизайнерів моди попросили створити унікальні вироби на морську та озерну тему. Їхні творіння і будуть представлені на показі мод.

Дизайнери у захваті від нової сировини

Один із дизайнерів зі світу кенійської моди Джамі Валджі нещодавно побував у Кітале, де керував виготовленням риб’ячої шкіри, з якої він створюватиме свої творіння. Для нього це стало справжнім натхненням:

«Робота з риб’ячою шкірою дала мені одне з найбільш приголомшливих вражень, тому що, на мій подив, вона виявилася міцною… Моїй творчості багато дав мій візит у Кітале. Він змусив мене більше цінувати продукт. Реакція моїх клієнтів на цю стійку моду була сповнена подиву. Мене запитували: «Це риб’яча шкіра? Чому ж мені раніше нічого про неї не було відомо?». Це так незвично, що абсолютно приголомшує уяву».

Від новинок у моді до ліквідації голоду

«Блакитна» мода:

  • є інноваційним підходом до підтримки риболовецьких громад;
  • забезпечує скорочення відходів;
  • є пропозицією стійкої альтернативи індустрії моди.

ФАО вважає, що зміцнення засобів до існування мільйонів працівників рибальського сектора і створення стійкої «блакитної» економіки є кроками на шляху до продовольчої безпеки та ліквідації голоду у світі.

Landlord раніше повідомляв про те, що у світі голодує 113 млн людей. ФАО назвала 8 країн з найбільшим дефіцитом продовольства.

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...