В російському МЗС заявили, що Чорноморська зернова ініціатива припинить своє існування, якщо не будуть враховані всі вимоги рф, передає SkyNews. Про це зазначив очільник російського зовнішньополітичного відомства Сергій Лавров.
Що стосується подальшої долі Чорноморської ініціативи… Якщо все залишиться як є, а, зважаючи на все, так воно і буде, потрібно буде виходити з того, що вона більше не функціонує, – сказав Лавров.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Угода, укладена в липні минулого року, передбачає, що ООН протягом трьох років допомагатиме рф подолати будь-які перешкоди для її експорту зерна та добрив. Лавров заявив, що угода не виконується “зовсім”.
Цього місяця Москва неохоче погодилася продовжити чорноморську зернову угоду ще на два місяці, до 17 липня, але заявила, що для просування її власних інтересів потрібно досягти більшого прогресу. Лавров вкотре почав заявляти, без жодних на те доказів, що менш як 3% зерна, експортованого за угодою, потрапило до найбідніших країн світу.
Чорноморська угода, укладена в липні минулого року за посередництва ООН і Туреччини та продовжена минулого тижня на два місяці, охоплює експорт продовольства та добрив часів війни з українських портів Одеса, Чорноморськ і Південний. В Організації Об’єднаних Націй повідомили, що зернова угода була призупинена, попри згоду рф продовжити її.
Нагадаємо, збитки, які зазнала Україна через простої кораблів у чергах зернового коридору, склали понад $1 млрд.
За 6 днів з моменту продовження роботи зернового коридору інспекцію на вхід пройшло лише 11 суден, що є дуже низьким показником, враховуючи значну чергу суден на вхід. Показники відвантажень минулого тижня були критично низькими. Кількість кораблів, що були завантажені за цей тиждень, становила лише 4 одиниці, що на 9 суден менше попереднього тижня. Ці судна завантажені, але вони ще не пройшли необхідну інспекцію для продовження руху далі до клієнтів та очікують її.
Стабільна робота зернового коридору постійно блокується російською стороною. За минулий, 41-й тиждень роботи зернового коридору (8-14 травня), жодне судно не пройшло інспекцію на вхід та жодне судно не зареєстроване для огляду на вхід. Крім цього, 60 суден знаходяться в очікуванні огляду.
З метою збільшення обсягів експорту “великим” суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках “зернового коридору”, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.
Під час перевірки кораблів з українським продовольством у Туреччині відбувається звичайний саботаж з боку російської делегації. Перевірка одного судна триває до двох годин, на свою чергу кораблі чекають по 2-3 тижні.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!