Під час перевірки кораблів із українським продовольством у Туреччині відбувається звичайний саботаж з боку російської делегації. Перевірка одного судна триває до двох годин, на свою чергу кораблі чекають по 2-3 тижні.
Про це в ефірі телеканалу FREEДОМ розповів президент Української зернової асоціації Микола Горбачьов.
“Вони скоротили кількість команд, які перевіряють, із п’яти до трьох. Вони працюють до 15:30… Вони взяли на себе обов’язок перевіряти те, що не прописано в технічних умовах з огляду кораблів… Коли кораблі йдуть порожні, що їх там перевіряти, але російська делегація спускається вниз, перевіряє баланс води, хоча це не входить до їхніх обов’язків. Вони не є екологічною інспекцією, вони не відповідають за чистоту води в Чорному морі. Це саботаж”, — сказав Горбачьов.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
За його словами, існує міжнародний досвід вибіркових перевірок, але росія його ігнорує.
“Вони взяли на себе обов’язок перевіряти зерно не лише, скажімо, відкривши трюм, подивитися. Вони взяли довгі щупи, давай цими щупами пробивати зерно — на кожен трюм йде близько 40 хвилин. Якщо 5-6 трюмів, виходить, що на перевірку одного корабля йде близько двох годин”, — коментує Горбачьов.
Українські пропозиції щодо оптимізації перевірки — збільшення кількості команд-перевірників та часу їхньої роботи хоча б до 18:00 — також ігноруються.
Читайте також: Від 20 тисяч доларів на добу: Сольський озвучив суми збитки українських аграріїв від простоїв у Босфорі
“Дуже важко на сьогодні вести з ними переговори про збільшення кількості команд, що перевіряють, і щоб вони повернулися до тієї процедури, яка прописана. Українська сторона веде ці переговори щодня”, — констатував Горбачов.
Зазначаючи, що день простою судна коштує власнику 20 тис. дол. США, Горбачьов пояснив, що після двох тижнів простою вже економічно не вигідно перевозити зерно.
Довідка. 22 липня РФ підписалася під угодою про розблокування експорту українського зерна з портів “Одеса”, “Південний” та “Чорноморськ”. 7 вересня Володимир Путін під час економічного форуму у Владивостоці заявив, що рф “нахабно обдурили”, бо українське зерно вивозиться не лише до Африки. В Організації Об’єднаних Націй розкритикували нападки президента рф на “зернову угоду”.
Читайте також: Україна розпочала роботу з пролонгації зернової угоди
30 жовтня РФ заявила про вихід із зернової угоди нібито через те, що Україна обстріляла кораблі Чорноморського флоту країни-агресорки. Попри це, Україна, Туреччина та ООН продовжили рух суден у межах зернового коридору.
2 листопада Росія повернулася до зернової угоди.
Водночас Чорноморська зернова ініціатива працює не на повну потужність через російських інспекторів, котрі перевіряють зерновози у “коридорі”.
19 листопада 2022 року угоду, яка дозволила відновити експорт продовольства з портів України, продовжили на 120 днів.
З метою збільшення обсягів експорту “великим” суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках “зернового коридору”, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!