30 січня президент Володимир Зеленський запропонував розширити дію Чорноморської зернової ініціативи на порти Миколаївської області й прибрати перепони для руху суден. Про це він заявив під час спільної з прем’єр-міністеркою Данії Метте Фредеріксен пресконференції в Одесі, повідомляє Укрінформ.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Я дякую Данії за приєднання до нашої ініціативи “Зерно з України”. Дуже важливо, що ця ініціатива, як і загалом продовольчий експорт з Одеси, з наших портів, з України в цілому не лише зберігався, а й розширювався. Настав час розширити Чорноморську зернову ініціативу, на нашу думку, на порти Миколаївської області та прибрати будь-які перепони, які обмежують відповідний рух суден, – сказав Зеленський.
Він висловив сподівання на підтримку Данії в цьому питанні.
ДОВІДКА. 22 липня 2022 року у Стамбулі за пропозицією Організації Об’єднаних Націй (ООН) та Турецької Республіки підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та харчових продуктів з українських портів “Одеса”, “Чорноморськ” та “Південний”. Саме це стало поштовхом до активізації зернового експорту в Україні.
Нагадаємо, 7 вересня Володимир Путін під час економічного форуму у Владивостоці заявив, що рф “нахабно обдурили”, бо українське зерно вивозиться не лише до Африки. В Організації Об’єднаних Націй розкритикували нападки президента рф Володимира Путіна на “зернову угоду”.
Наслідки для бідних країн можуть стати тяжкими не через відсутність зерна на ринку, а через високі ціни на нього. Зерно може бути фізично, але воно буде дуже дорогим.
Німеччина та Франція через Всесвітню продовольчу програму ООН (WFP) підтримують транспортування та розподіл 50 тис. тонн пшениці з України для бідних людей на Африканському Розі.
Країни Євросоюзу зацікавлені у розширенні зернової угоди, експорту та імпорту повної номенклатури сільськогосподарської продукції.
“Зернова ініціатива” вже дозволила збільшити обсяги вивезення продовольства з України під час війни майже у п`ять разів. У вересні українські аграрії експортували всіма видами транспорту 6,9 млн тонн продовольства. Це рекордний показник від початку повномасштабного вторгнення Росії. У порівнянні з серпнем обсяги залізничних і морських перевезень агропродукції зросли на 41%.
Попри всі заходи з покращення зернової логістики, весь об’єм зернових та олійних вивезти у бажані терміни не вдасться. Експорт буде розтягнений у часі, тому потрібно працювати над можливостями довгострокового зберігання продукції. По це заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!