Новини / Аналітика / Логістика     24 листопада 2022 19:44

У 2023 році морські контейнерні перевезення у світі скоротяться на 2,5% — Xeneta

Після підйому до історичних максимумів під час глобальної пандемії, ставки морських перевезень з літа знизилися

У 2023 році морські контейнерні перевезення у світі можуть знизитися на 2,5%, прогнозує консалтингова компанія Xeneta, передає “Порти України”. На думку аналітиків, наступного року фрахтові ставки значно знизяться, а слабкий попит призведе до збільшення простою суден.

Після підйому до історичних максимумів під час глобальної пандемії, ставки морських перевезень з літа знизилися. Ще більші темпи падіння продемонстрували спотові ставки. Результатом цього є надлишок тоннажу, що призводить до збільшення простою. Xeneta прогнозує простоювання до 1 млн TEU.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter

“Ми очікуємо побачити значні скорочення. Перевізники довели свою здатність захищати та підвищувати тарифи під час COVID, але через надто велику пропускну спроможність та зменшення завантаженості портів на більшості основних торгових шляхів у 2023 році вони будуть вести програшні бої”, — зазначається у звіті.

Xeneta прогнозує, що спотові ставки за деякими ключовими коридорами впадуть протягом першої половини 2023 року нижче за рівні, що існували до пандемії, в той час, як довгострокові ставки будуть швидко падати в міру закінчення терміну дії старих, дорогих контрактів і підписання нових, за набагато нижчою ставкою.

“Однак довгострокові ставки не впадуть нижче за спотові ставки протягом першої половини 2023 року”, — пояснюють аналітики.

Програмна платформа Xeneta збирає останні дані про тарифи морських та повітряних перевезень, агреговані у всьому світі. Серед компаній, що беруть участь: ABB, Electrolux, Continental, Unilever, Nestle, L’Oréal, Thyssenkrupp, Volvo Group та John Deere та інші.

Нагадаємо, світова економіка потерпає від рекордної кількості контейнерів на складах. На тлі падіння фрахтових ставок, контейнерні склади — переповнені. Це вказує на падіння світового попиту та призведе до неминучого економічного спаду.

На сьогодні ставки на довгострокові угоди морських перевезень контейнерів на 112% вищі, ніж в аналогічний період 2021 року, і на 280% більші, ніж у липні 2019 року.

Найбільший контейнерний порт Німеччини та один з найбільших європейських портів Гамбург знайшов новий спосіб подолання заторів, скорочення часу очікування і зниження викидів, що виникають під час перевантаження контейнерів у величезному портовому комплексі.

Портовий оператор Hutchison Ports та інвестор Terminal Investment Limited Sarl (TIL), що входить до групи MSC, оголосили про співпрацю в розвитку нового контейнерного термінала в районі Europahaven порту Роттердам.

Стивідор Ризького порту інвестував 2,6 млн євро у будівництво ангара для зберігання та обробки зернових вантажів. Нове сховище для зернових введуть в експлуатацію у Ризькому порту (Латвія).

Стало відомо, що тарифи на чорноморських маршрутах, ймовірно, будуть підвищуватися — в основному через збереження військових ризиків і зростання вартості страхової гарантії безпеки суден.

Сербська експедиторська компанія Panšped готова сприяти українським експортерам в налагодженні логістичного маршруту транспортування продукції з України до морського порту Бар у Чорногорії.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Матеріали по темі