На Київщині переробне підприємство ТОВ “ЕКО-МедОК” вже багато років співпрацює з пасічниками. За результатами 2022 року компанія вийшла на заплановані показники продажів, падіння не було, але й глобального росту також, передає AgroPortal.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
На початку війни ми зупинили виробництво десь на місяць, потім відновили. За результатами 2022 року вийшли на заплановані показники продажів, падіння не було, але й глобального росту також. Труднощів було багато: відсутність персоналу, відсутність пального, електроенергії, але зараз не дуже хочеться про це згадувати. Ми працюємо, рухаємося вперед та не зупиняємось, ми вважаємо це єдиними правильним рішенням для нас та нашої країни, — зазначив засновник та директор Андрій Крот.
Компанія відзначає своє 10-ліття у 2023 році, і хоча шлях був тернистим та важким, було багато помилок, невдалі контракти з великими українськими торговельними мережами, наразі їм вдалося побудувати сучасне виробництво з професійним обладнанням з переробки та фасування меду, де залучено до 10 працівників.
Асортимент підприємства налічує понад 100 позицій. Постійно працюють над розширенням асортименту продукції та в амбіційних планах хочуть створити мережу сучасних магазинів, яка дозволила би підвищити культуру споживання меду в Україні.
Окрім цього, активно розвивається ексклюзивна продукція. Це стіки — мед у трубочках з пробкою з натурального бджолиного воску.
На його думку, проблеми зі збутом меду були в нашій країні завжди, тут потрібно постійно шукати різні шляхи та різні продукти, які сподобаються споживачу.
Щодо експорту, то вони реалізують продукцію в інші країни, але кінцевому споживачу, роблять відправки до Канади, США, ЄС та Ізраїля, це їхні перші кроки в цьому напрямку. За словами Андрія Крота, сьогодні складно спрогнозувати, якою буде вартість меду в 2023 році, але очікується незначне падіння гуртової ціни.
Нагадаємо, майже 90% пасічників України свій мед продають за кордон, звісно, не напряму, а через експортера. Він і формує ціну, і ніякого державного контролюючого органу немає.
MeliBio співпрацює з Narayan Foods для запуску своїх продуктів у європейських магазинах. Завдяки партнерству на полицях магазинів під брендом Better Foodie Narayan Foods компанія MeliBio представить лінійку рослинних медових продуктів, виготовлених без використання бджіл.
Війна та падіння економіки вплинули абсолютно на всі галузі виробництва, і бджільництво не є виключенням. Галузь зазнала великих збитків, а для відновлення втрачених пасік потрібні великі кошти.
Попри збитки, завдані галузі бджільництва через військову агресію РФ, у 2022 р. в Україні зібрано хороший медовий врожай. Щодо експорту меду, то його обсяги уже суттєво зменшилися, але все одно продукція українських пасічників продається за кордон й під час війни.
Українські пасічники взяли участь у 47-му світовому Конгресі “Апімондія” в турецькому місті Стамбул. За представлені на виставці питні меди наша команда завоювала сім медалей (по дві золоті та срібні і три бронзові).
Провідна компанія Японії Yamada Bee Company Group, яка виробляє мед, косметичні та лікарські засоби, біологічно активі харчові добавки з прополісу та інших супутніх продуктів бджолярства почала експорт в Японію додаткових обсягів українського меду.
Розслідування ЄС показало, що майже половина меду, імпортованого до ЄС, може бути “фальсифікованою”, а близько 60% — з домішками сторонніх цукрів. З продукту, перевіреного в межах розслідування, 46% не відповідали Директиві щодо меду – законодавству ЄС, яке визначає, що можна маркувати медом.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!