Блокування пунктів пропуску на кордоні з Польщею через простій коштує українським перевізникам мінімум 300 євро за день. На думку віцепрезидента Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Володимира Баліна, страйк на 90% має політичну складову.
“Я не сказав би, що тут є присмак політики. Я сказав би, що тут понад 90% політики. По-перше, польська партія “Конфедерація”, яка активно підтримує цей страйк, є відверто антиукраїнською та проросійською. По-друге, машини, які фактично блокують кордон, приїхали із Білої Підляськи (місто у східній Польщі — ред.), і ці перевізники раніше працювали на ринку Білорусі та Росії. Сьогодні ця можливість закрита. Вони не перелаштувалися своїми машинами на європейські ринки та вирішили нам поблокувати”, – сказав Балін в інтерв’ю “Українському радіо”.
За його словами, офіційно страйк не підтримує жодна державна асоціація польських перевізників, окрім тієї, що належить одному зі страйкарів. Не підтримують ці заходи і великі системні перевізники.
Нагадаємо, у Словаччині перевізники погрожують блокувати пункти пропуску на кордоні з Україною, як це роблять у Польщі. До міністерства транспорту України надіслали лист Союз автоперевізників Словаччини (UNAS).
У понеділок, 13 листопада, на українсько-польському кордоні провели переговори через страйк польських перевізників для розблокування пунктів пропуску для вантажного транспорту. Утім вони не дали результатів.
Маргарита Юзяк