Загальний бюджет трьох запланованих інвестиційних проєктів ДП “МТП “Южний” сягає 2,4 млрд грн. Про це заявив керівник ДП “МТП “Южний” Олександр Олійник.
“Южний” оперує п’ятьма глибоководними причалами (№5-9). Два з них мають можливість обробляти судна типу Capesize дедвейтом понад 200 тис. т, завантажуючи їх до повної вантажомісткості. Найуспішнішим для держстивідора був 2020 рік. Підприємству вдалося досягти найвищого рівня вантажопереробки за свою історію – 18,8 млн т. Проте це межа того, що може виконати підприємство за нинішніх технологій.
Основний парк кранів і техніки має вже доволі істотне зношення – 50-60%.
Читайте: Динаміка вантажообігу в Чорноморському порту зросла на 14,1%
Проєкти перспективного розвитку перевантажувальних потужностей ДП “МТП “Южний”
1. Збільшення частки експортних вантажів у загальному вантажообігу до 20 млн т на рік – реконструкція перевантажувального комплексу експортних навалочних вантажів на причалах №5, 6, 7. Ключові характеристики проєкту: термін реалізації – 2023-2025 рр .; орієнтовна кошторисна вартість (з ПДВ) – 1 млрд грн.
2. Збільшення норми вивантаження вагонів за зниження собівартості робіт – будівництво нового комплексу вагоноперекидача.
Сьогодні в порту працюють два вагоноперекидачі. Їхні фізичні можливості вивантаження становлять 600-650 вагонів на добу, або 12-13 млн т вантажів на рік. Це обладнання не впорається з тією кількістю вантажів, який ми плануємо залучити. Тому необхідно побудувати новий вагоноперекидач, який дасть збільшити вивантаження до не менше 1000-1200 вагонів на добу.
Ключові характеристики проєкту:
– термін реалізації – 2023-2025 рр.;
– орієнтовна кошторисна вартість (з ПДВ) – 400 млн грн;
– продуктивність вагоноперекидача – 30 вагонів на годину;
– додатковий обсяг вивантаження – збільшення на 30-50% вагонів на рік;
– показник обробки в результаті реалізації проєкту – 350 тис. вагонів на рік у порівнянні з поточними характеристиками – 200 тис. вагонів на рік.
Будівництво нового комплексу вагоноперекидача передбачає:
– позиціонер для подавання/прибирання піввагонів в/із зони розвантаження;
– дробильно-фрезерні машини для розпушування вантажу;
– системи аспірації, пилопригнічення, очищення від металу та сторонніх предметів;
– легкознімні огороджувальні конструкції покрівлі та стін для обслуговування вагоноперекидача;
– можливість здійснювати всі роботи з вивантаження навалочних вантажів без подачі вагонів на нижню площадку вантажного району та ін.
3. Збільшення частки імпортних вантажів у загальному вантажообігу до 5 млн т на рік – будівництво перевантажувального комплексу імпортних навалювальних вантажів на складі №29. Цей проєкт буде реалізований після того, як буде закінчено роботи з експортним терміналом і у підприємства буде більше можливостей щодо доходів. Орієнтовна кошторисна вартість проєкту (з ПДВ) – 1 млрд грн.
“Реалізація проєктів перспективного розвитку дасть збільшити пропускну здатність перевантажувальних потужностей в експортному напрямку до 20 млн т на рік, в імпортному напрямку – до 5 млн т на рік. Загальна пропускна здатність підприємства становитиме 25 млн т на рік, що дасть залучити нові вантажопотоки. Ми й зараз шукаємо додаткове завантаження для підприємства. У нас є пропозиції щодо будівельних вантажів – по 1,5 млн т на рік, щодо хімічних вантажів, пов’язаних з транзитом, щодо вугілля. За нашими оцінками, хімікати й будівельні вантажі можуть становити 3-5 млн т на рік”, – написав Олександр Олійник.
Раніше Landlord повідомляв, що термін експлуатації вантажних вагонів хочуть продовжити.
Джерело: GMK Center
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!