В Адміністрації морських портів України зауважили, що головною проблемою утворення черги з суден залишається деструктивна позиція рф у проходженні інспекцій у Спільному координаційному центрі.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Скорочення черги “зернового коридору” зі 150 до 90 суден – результат ефективного планування роботи українським бізнесом та прозоре формування АМПУ механізмів електронної черги. Водночас це не може задовольнити потребу портів та терміналів, яка складає близько 40 суден на добу.
Російська сторона продовжує планомірно та безпідставно гальмувати інспекцію суден та їх реєстрацію на участь у “Зерновій ініціативі”. Щодня відбувається в середньому 5-6 інспекцій з 10 запланованих.
Так в березні було затверджено всіма сторонами СКЦ здійснити 303 інспекції, проте відбулось лише 168. Все це призводить до тижневого, або навіть місячного простою суден в територіальних водах Туреччини.
Читайте також: Щомісяця Україна заробляє на експорті зерна $1 млрд
Як результат – завантаженість українських портів впала до 30-35%, недоекспортовано майже 15 млн тонн продовольчих вантажів, вантажовласники та українські аграрії зазнають значних збитків, а нужденні країни світу не отримують вчасно вкрай необхідне українське збіжжя.
Довідка. 22 липня РФ підписалася під угодою про розблокування експорту українського зерна з портів “Одеса”, “Південний” та “Чорноморськ”. 7 вересня Володимир Путін під час економічного форуму у Владивостоці заявив, що рф “нахабно обдурили”, бо українське зерно вивозиться не лише до Африки. В Організації Об’єднаних Націй розкритикували нападки президента рф на “зернову угоду”.
Нагадаємо, як зауважив Надзвичайний і Повноважний посол України в Туреччині Василь Боднар, Туреччина та ООН офіційно заявили, що “зернова ініціатива” було продовжена на 120 днів, а не на 60, як це заявляла москва.
З метою збільшення обсягів експорту “великим” суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в межах “зернового коридору”, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.
Під час перевірки кораблів з українським продовольством у Туреччині відбувається звичайний саботаж з боку російської делегації. Перевірка одного судна триває до двох годин, на свою чергу кораблі чекають по 2-3 тижні.
Заступник глави МЗС РФ Сергій Вершинін заявив, що на Росії вважають “недоцільним” продовження “зернової угоди”, якщо з Москви не буде знято санкції, що впливають на сільськогосподарський експорт.
Міністр агрополітики України Микола Сольський зауважив про наслідки можливої відмови рф від продовження “зернової угоди”.
18 березня міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков повідомив, що угоду відносно “зернової ініціативи” пролонгована ще на 120 днів.
За 34-ий тиждень роботи зернового коридору (20-26 березня 2023 р.) через морські порти Одеської області було експортовано 804,2 тис. тонн агропромислової продукції, що на 26% менше відвантажень цим каналом тиждень тому.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!