Новини    06 січня 2018 13:43

Українські експортери на ринку Японії заробляють втричі більше


Японський ринок дуже специфічний та непростий, але є вигідним для українського агро- та food-бізнесу, заявив в кореспонденту LandLord консультант з експорту, партнер-засновник компанії Consulting integrated Юрій Луценко.

2017 рік став «Роком Японії в Україні», метою якого було поглиблення культурного обміну та міжнародних зв’язків на державному та бізнесовому рівнях. В рамках Дорожньої карти стратегічного розвитку торгівлі України на 2017-2021 роки Японія визнана як ТОП-5 країна з найбільшим експортним потенціалом для України.

«Японія — це третя економіка в світі. Понад 60% харчової продукції, що вживають японці, є імпортною. Тобто ринок відкритий для імпорту, в тому числі для України. Ті продукти, які ми зацікавлені постачати на ринок, роздрібна ціна на них там вище в два-три рази, аніж в Україні. Ті українські аграрні бізнесмени, які туди зайшли, вже не вийдуть з ринку», — каже фахівець з експорту.

Головним успіхом цього року в двосторонніх відносинах в агросекторі стала домовленість на рівні урядів щодо початку процедури отримання дозволу на поставки до Японії українських молочних продуктів.

«На рівні урядів домовились про експорт української молочної продукції до Японії. Наразі, наскільки ми розуміємо, розпочався процес узгодження необхідних актів, фітосанітарних та санітарних вимог, сертифікації та інше. Це є значним прогресом», — заявив Юрій Луценко.

За даними Мінагрополітики, за 11 місяців 2017 року аграрний та харчовий експорт до Японії склав $ 80,231 млн. Ключові товари експорту: тютюн та вироби з нього – $ 58,9 млн, зернові злаки – $ 18,9 млн, молоко згущене – $ 0,9 млн, продукти переробки овочів та плодів – $ 0,5 млн. Аграрний імпорт з Японії відносно низький та склав всього $ 2,9 млн за цей період. В основному Україна купує ефірні масла – $ 1,7 млн.

У 2018 році головними заходами в налагодженні торгових стосунків з Японією стануть трейд-тури. Крім цього, важливим кроком для виходу українських експортерів на японський ринок буде їх участь у найбільшій в Азії виставці продуктів харчування «Foodex  Japan», яка відбудеться в Токіо з 6 по 9 березня 2018 року.

«Має бути бажання, впевненість та стратегічна зацікавленість з боку українських експортерів. При зацікавленості українського бізнесу, буде забезпечена й державна підтримка. А при державній підтримці з боку України, буде забезпечена підтримка з боку японського уряду. Саме це сприятиме збільшенню експорту українських аграрних та харчових товарів до Японії», — зауважив експерт

Одним з успіхів в збільшенні двосторонньої торгівлі України та Японії є спрощення візового режиму для українців. Зокрема, тепер візи дають строком на 5 років, а бізнесменам полегшили процедуру в отриманні віз. Це, на думку консультанта з експорту Юрія Луценко, буде на руку українським експортерам, бо, налагодження бізнес-стосунків в Японії не обходиться без особистих зустрічей.

«Для японського бізнесу дуже важливо підтримувати контакт зі своїми контрагентами та мати з ними  особисте спілкування. Skype, телефонні розмови, листи по інтернету та презентації — лише допомагають підготувати підґрунтя для особистої зустрічі представників бізнесу двох країн. Саме за результатами особистих зустрічей японський бізнесмен приймає рішення про потенціал подальшої співпраці з контрагентом. Для українських компаній, які збираються на цей ринок, є критичним  організація зустрічей. Завдяки спрощеному режиму віз, ця зустріч має більше шансів відбутися», — додав експерт.

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...