За 22 дні з початку роботи “Зернового коридору” з українських морських портів вийшло 33 кораблі, на борту яких сукупно – 719 549 тонн агропродукції. Також ще 18 суден вантажаться та очікують черги на виїзд. Перший заступник міністра аграрної політики та продовольства України Тарас Висоцький в етері національного марафону, також розповів чому відновлення експорту через морські шляхи є критично важливим не лише для продовольчої безпеки світу, а й для української економіки.
“До війни сільське господарство разом з іншими суміжними галузями формувало близько 20 % української економіки. Зараз на тлі падіння інших секторів це будуть усі 30 %, можливо й 35 %. Тобто 1/3 нашої економіки – це сільське господарство, яке на 70 % залежить від експорту. Ми виробляємо такі великі обсяги, що їх неможливо спожити на внутрішньому ринку”, – зазначив він.
За словами Висоцького, настільки критично не тільки виготовити те, що потрібно нам самим спожити, але й експортувати, щоб і надалі розвивати сільське господарство України, яке робить такий величезний внесок в українську економіку.
Він наголосив, якщо ми в липні експортували у цілому 3 млн тонн с/г продукції, то за 15 днів серпня – уже 2 млн тонн. Тобто, маємо вийти мінімум на 4 млн тонн експорту в серпні, а це плюс $ 250–300 млн валютного виторгу тільки за місяць.
Нагадаємо, крім безпосередньої воєнної загрози з боку рф для суден та їх екіпажів, вивезення українського зерна зіткнулося ще й з проблемами організаційного, політичного та економічного характеру.
Адміністраторка Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) Саманта Пауер заявила, що Україна та США працюють над “планом Б” відносно експорту українського зерна з країни після нападу росії на Одеський порт.
Стало відомо, що болгарські виробники зерна протестують проти дешевого імпорту з України. Вони вирішили перекрити дороги та наземні пункти пропуску.
Тим часом в ООН очікують значного зростання кількості суден, які мають намір експортувати українське зерно.