Українські експортери за 45-й тиждень роботи зернового коридору (5-11 червня) через морські порти Одеської області відправили 651 тис. т агропромислової продукції, що на 65% більше відвантажень цим каналом, ніж тиждень тому.
Про це йдеться у повідомленні асоціації “Український клуб аграрного бізнесу”.
“Кількість кораблів, що були завантажені за цей тиждень, становила 13 одиниць, що на 6 одиниць більше попереднього тижня. Ці судна завантажені, але вони ще не пройшли необхідну інспекцію для продовження руху далі до клієнтів та очікують її”, — говориться у повідомленні.
Експерти підкреслили, що такі тижневі показники відвантажень залишаються нижче середніх за історію роботи зернового коридору. Окрім того, за минулий тиждень інспекцію на вхід пройшло лише 7 суден, що є критично низьким показником.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Найбільші обсяги експорту протягом 45-го тижня роботи зернового коридору становили: кукурудза (54% експорту за цей період), пшениця (38%), олія соняшникова (7%).
Українська продукція попрямувала до країн Азії (Ізраїль, Бангладеш, Китай та інші), Африки (Єгипет, Кенія) та Європи (Іспанія).
“Всього з початку роботи зернового коридору з 1 серпня 2022 року по 11 червня 2023 року вдалося експортувати 31,6 млн т продукції АПК нашим іноземним партнерам”, — підсумували в УКАБ.
Нагадаємо, за 44-ий тиждень роботи “зернового коридору” з 29 травня по 4 червня 2023 року через морські порти Одеської області було експортовано 395,6 тис. т агропромислової продукції, що на 78% більше відвантажень цим каналом, ніж тиждень тому.
Читайте також: У Кабміні пояснили порядок відшкодування збитків власникам суден, що працюють в рамках зернового коридору
Нагадаємо, збитки, які зазнала Україна через простої кораблів у чергах зернового коридору, склали понад $1 млрд.
З метою збільшення обсягів експорту “великим” суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках “зернового коридору”, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.
Під час перевірки кораблів з українським продовольством у Туреччині відбувається звичайний саботаж з боку російської делегації. Перевірка одного судна триває до двох годин, на свою чергу кораблі чекають по 2-3 тижні.
30 травня в російському МЗС заявили, що Чорноморська зернова ініціатива припинить своє існування, якщо не будуть враховані всі вимоги рф.
Країни G7 міркують над майже повною забороною експорту до росії. У рф такий крок викликав незадоволення, тож заступник голови ради безпеки рф Дмитро Медведєв заявив, що спекулюватиме продовженням “зернової угоди”.
ООН хоче провести переговори щодо розширення зернової угоди, щоб включити до неї більше українських портів та інших вантажів.
На думку Мінагрополітики Україна зможе продовжувати експорт зерна через Чорне море в межах плану Б без участі росії, якщо москва розірве поточну зернову угоду.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!