Польська компанія PKP LHS проінформувала про скасування конвенції на перевезення зернових вантажів у цементовозах, мінераловозах та піввагонах. Про це йдеться у листі на адресу Укрзалізниці, що є в розпорядженні Rail.insider.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“ТОВ ПКП ЛХС інформує про відміну конвенції №22 від 02.11.2022 року, що стосується ГНВ 10, ГНВ 12, ГНВ 14 (коди згідно з гармонізованою номенклатурою вантажів – ред.) у харчових цілях у вагонах-цементовозах (93), мінераловозах (92), піввагонах (60) із призначенням до всіх станцій”, — йдеться у листі.
Зміни набувають чинності з моменту отримання, тобто з 18 листопада.
Раніше повідомлялось, що проблема виникла на початку листопада через претензії з боку санітарних служб. Через це на кордоні з Польщею застрягли понад 500 українських вагонів. За підрахунками Rail.insider, кожна десята тонна зерна перевозиться залізницею не у зерновозах.
Нагадаємо, УКАБ звернувся до голови правління АТ “Укрзалізниця” Олександра Камишіна щодо необхідності відновлення діючого механізму обмеження в узгодженні планів на навантаження експортних вантажів залізницею в напрямку західних переходів, виходячи з даних про накопичені черги та фактичний обсяг перевезення через переходи за попередній період.
Раніше Міністерство інфраструктури України погодилося з пропозицією “Укрзалізниці” про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.
Попри всі заходи з покращення зернової логістики, весь об’єм зернових та олійних вивезти у бажані терміни не вдасться. Експорт буде розтягнений у часі, тому потрібно працювати над можливостями довгострокового зберігання продукції. По це заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький.
АТ “Укрзалізниця” у жовтні 2022 року збільшила перевезення вантажів порівняно з попереднім місяцем на 3,3% — до 12,06 млн тонн.
Загальна черга з вагонів до західних прикордонних переходів станом на ранок 11 жовтня становила 14,6 тис. одиниць. Про це Rail.insider повідомили в АТ “Укрзалізниця”.
Через величезні затори на західному кордоні України, українські фермери додатково витрачають €80−90 на транспортування 1 тонни зерна.
Кількість вантажних автомобілів на українсько-польському кордоні постійно зростає через низьку пропускну здатність митниці з польської сторони.
Україна та Польща підписали меморандум про розробку інструментів сприяння торгівлі. Ним передбачено страхування вантажів.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!