Про це повідомляє Delo.UA.
За словами третього бізнес-партнера – Дмитра Моцака, який приєднався пізніше до засновників компанії, 4 роки тому ніша в’ялених томатів була порожня. Вся продукція, яка реалізовувалася в Україні, була винятково імпортна.
На перші власні інвестиції бізнесмени закупили напівпромислові сушарні та залучили кваліфікованих працівників. Адже правильно дегідрувати томати досить складно – можна або пересушити продукцію, або недосушити – і вона швидше псуватиметься.
Читайте: Ризик для томатної галузі Європи: у Німеччині виявлено вірус
Компанія має як власні потужності для в’ялення в селищі Чорнобаївка на Херсонщині, так і залучає місцевих підрядників. Раніше співвідношення власної виготовленої продукції до замовної було 30% на 70%. Однак, 2019-го бізнесмени планують вийти на 45% свого приготування.
«Довго шукали підрядників. Адже в’ялити томати досить складно. Тому часто бувало, що поставники підводили. Однак, цього року плануємо наростити потужності», – розповів Дмитро Моцак.
Головний виробничий сезон – липень-жовтень. У цей час саме достигають томати. Допускається в’ялення з червня за умови хорошої погоди. Однак, у цей період фермери збувають продукцію значно дорожче, тож її кінцева собівартість теж суттєво зростає. Тому від такої практики наразі відмовилися.
Помідори купують у місцевих аграріїв. Спеціальна бригада спочатку збирає томати з плантацій, потім їх в’ялять на підприємстві.
Читайте: Вірменські фермери б’ють на сполох: виробництво томатів стає невигідним
Планують залучити $60-80 тис. інвесторських коштів, розпочати експорт власної продукції та пройти сертифікацію за всіма міжнародними стандартами.
Сьогодні на підприємстві впроваджують стандарти HACCP (концепція, що передбачає систематичну оцінку та управління небезпечними факторами, які впливають на якість продукції).
«Грубо кажучи, це технологія розділення брудного та чистого виробництва. Наприклад, не можна в одному й тому ж приміщенні, на тому ж столі одночасно мити помідори, їх консервувати та ще й в’ялити. Ці всі місця мають бути розділені, але поєднані в одну виробничу систему», – пояснив Дмитро Моцак.
Українські крафтові в’ялені томати продаються в кількох мережах супермаркетів – «Ашан» та «Сільпо» та мережах ресторанів – Salateira та Il Molino.
Як раніше повідомляв Landlord, таджицький фермер запустив новітню теплицю площею 1 гектар і висотою 7 метрів. Теплиця такого типу – перша в країні. Зараз у ній ростуть помідори і огірки. Власник розраховує на урожай 70 кг томатів з одного куща.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!