УЗ спільно з бізнесом обговорили шляхи покращення планування перевезень

АТ “Укрзалізниця” продовжує фіксувати великий відсоток невиконання замовлень на перевезення вантажів (планів) в напрямку західних прикордонних переходів з боку відправників. Зокрема, загальний відсоток виконання узгоджених замовлень на перевезення зернових вантажів складає лише 51%. Про це йшлося під час засідання Експортного офісу при Укрзалізниці, повідомляє Rail.insider.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“З узгоджених 17 тис. 709 вагонів, протягом жовтня було завантажено та відправлено лише 9 тис. 46. При цьому що частина відправників отримали відмову в узгодженні через обмежену пропускну спроможність прикордонних переходів та велику кількість замовлень, тобто вони втратили можливість перевезти вантажі на експорт. А ті відправники, що отримали таку можливість не виконують плани навантаження”, — повідомив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов.
Відсоток виконання узгоджених планів по продтоварам (олія соняшникова та інше) складає приблизно 50%. Узгоджено навантаження 1 тис. 585 вагонів, фактично завантажено – 790.
Основна причина невиконання планів з навантаження – це завищення окремими відправниками замовлень/планів на відвантаження вагонів на експорт. Це, своєю чергою, призводить до зменшення експортного потенціалу залізничного транспорту та неефективного використання прикордонних переходів.
Присутні учасники ринку перевезень запропонували кілька заходів для розв’язання зазначеної проблеми, зокрема:
- Матеріальна відповідальність за невиконання узгоджених планів (у розмірі тридобової ставки використання вагону, або середньої вартості порожнього вагону під завантаження, чи іншої фіксованої суми).
- Адміністративна відповідальність (розглянути можливість адміністративними заходами з боку УЗ впливати на компанії, що безвідповідально планують відвантаження). Йдеться про те, щоби протягом поточного місяця, за умови не виконання планів, анулювати частину з них. Інший шлях – при узгодженні планів на наступний місяць зменшити їхній відсоток відправникам, що не виконали плани попереднього місяця.
Ткачов констатував, що зазначені варіанти розв’язання проблеми необхідно обговорити широким загалом та прийти до оптимального найбільш ефективного рішення. Укрзалізниця чекає від бізнес-спільноти узгодженої позиції по цьому питанню.
Нагадаємо, у разі, якщо росіяни продовжать обстрілювати критичну інфраструктуру України, АТ “Укрзалізниця” працюватиме на дизельних локомотивах.
АТ “Укрзалізниця” планує реалізувати три проєкти щодо діджиталізації вантажних перевезень у 2022 році.
Раніше Міністерство інфраструктури України погодилося з пропозицією “Укрзалізниці” про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.
Попри всі заходи з покращення зернової логістики, весь об’єм зернових та олійних вивезти у бажані терміни не вдасться. Експорт буде розтягнений у часі, тому потрібно працювати над можливостями довгострокового зберігання продукції. По це заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький.
АТ “Укрзалізниця” у жовтні 2022 року збільшила перевезення вантажів порівняно з попереднім місяцем на 3,3% — до 12,06 млн тонн.
Анна Лиса