Українські аграрні асоціації попросили президента Польщі Анджея Дуду розглянути можливість будівництва залізничної лінії з шириною колії 1520 мм, яка б з’єднала Україну з портами у Гданську та Клайпеді. Це могло б суттєво диверсифікувати логістичні ланцюги та збільшити експортні потужності.
Звернення опублікувала Всеукраїнська аграрна рада на своєму сайті.
У Польщі, як і в більшості країн Європи, ширина колії – 1435 мм, тоді як в Україні та Литві (де розташований Клайпедський порт) використовується широка колія.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Після початку повномасштабного вторгнення Україна втратила повноцінний доступ до власних морських портів, а доступ до порту Клайпеди відрізаний, тому що наявна залізниця проходить через Білорусь із ворожим режимом Олександра Лукашенка.
“Один із найбільших та найближчих європейських портів до України – Клайпедський, що має значні вільні потужності з перевалки та через який Республіка Польща також імпортує енергетичне вугілля. Але через широку колію в країнах Балтії – 1520 мм, як і в Україні, та відповідні труднощі з переходом на європейську колію за сполучення з Республікою Польща виявляється неможливим реалізувати експортно-імпортний потенціал порту Клайпеди”, – йдеться у зверненні.
Аграрні асоціації вважають, що будівництво широкої колії в Польщі було б економічно доцільним для усіх сторін.
Такий проєкт може бути реалізований шляхом реконструкції нинішньої залізничної мережі та будівництва суміщеної колії чи будівництва окремої залізничної гілки, вважають аграрії.
“Члени асоціацій вже зараз готові забезпечити використання такого транспортного коридору та гарантувати його використання в майбутньому”, – йдеться у зверненні.
Крім Всеукраїнської аграрної ради, його підписали представники Аграрного союзу України, Союзу птахівників України, Української аграрної конфедерації, Українського клубу аграрного бізнесу та спілки “Всеукраїнський аграрний форум”.
Нагадаємо, завершуються роботи з облаштування ділянки дороги Нижанковичі – Дрогобич – Стрий, яка веде до нового пункту пропуску “Нижанковичі – Мальховіце” на кордоні України та Польщі. Новий пункт пропуск передбачатиме рух легкових автомобілів та вантажівок із загальною масою до 3,5 тонн.
За домовленістю з польською стороною з 9 вересня через пункт пропуску “Устилуг-Зосін” розпочали пропускати порожні вантажні транспортні засоби на виїзд з України.
Попри деблокаду українських портів, експорт українського зерна продовжують здійснювати вантажівки. Як результат, великі черги на кордоні показали необхідність у додаткових пунктах пропуску.
На державному кордоні з країнами-членами ЄС, а особливо – на польській ділянці, відмічається суттєве накопичення черг автотранспортних засобів в обох напрямках.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!