На ринку є місце і для агрохолдингів, і для невеликих фермерів. Вони не є прямими конкурентами, кожен працює в своїй сфері. Про це йшла мова на панелі «Майбутнє агробізнесу. Інвестиції, технології, інновації» в рамках Київського міжнародного економічного форуму.
«Великий бізнес не буде займатися нішовими продуктами, це робота для фермерів. Дрібні виробники краще управляють тонкими процесами. Натомість масові продукти – для великих компаній. Кожен може обрати ту модель, де буде найефективнішим», – вважає Юрій Косюк, засновник «Миронівського хлібопродукту».
Ключовим в роботі великих компаній бізнесмен назвав управлінські навички, вміння побудувати команду та мотивувати її.
«Хто навчився оперувати 1000 га, тому під силу і 10 тис., і 500 тис. га. У світі досі існує міф, що неможливо управляти заводом, який вбиває 27 000 птахів за годину — ніяк організувати логістику, утилізацію, немає стільки енергії. Але у Вінниці ми спростовуємо цей міф, там об’єми будуть вчетверо вищими», – зазначив Косюк.
Поряд з цим розширення земельного банку для великих компаній відійшло на третій план. Агрохолдинги більше вкладаються в інновації та технології, що роблять їх унікальними.
«Агрохолдинги інвестують навіть при відсутності прав на землю, – каже Желько Ерцег, операційний директор компанії «Астарта». – Точне землеробство, телеметрія, дрони стали буденністю для великих компаній. Для них це вже важко назвати інноваціями».
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!