Не секрет, що за останні чотири роки в країні спостерігається стрімке скорочення споживання хлібу. Так, за даними Pro-Consulting, в перерахунку на одного українського жителя, споживання знизилося в місяць з 9 кг в 2013 році до 8,3 кг в 2016.
Згідно аналізу компанії, один з основних продуктів споживання українців скорочує долю на ринку через два основних фактори, які зараз домінують в країні – це економічний та демографічний спад. Ці чинники диктують основні тенденції, які вплинули на ринок хлібобулочних виробів. Перший фактор що диктує кількість споживання – це ціна продукту, кажуть в компанії.
«Вартість кінцевого продукту в галузі залежить від рівня цін на зернові, а також на задіяні енергетичні і трудові ресурси. Додатковий інфляційний вплив на ринок робить знецінення національної валюти. Також зменшилось державне регулювання. До осені 2016 року ціни на хліб підлягали державному регулюванню. Для виробників встановлювалися норми рентабельності, перевищення яких необхідно було доводити. Даний порядок був скасований після прийняття відповідного закону», – йдеться в дослідженні.
За даними компанії, на ринок хлібобулочних виробів вплинуло збільшення міні-пекарень та поширення ідей здорового харчування. А економічний спад, в свою чергу, змусив українців дістати з полиць кулінарні книги та готувати вироби з муки вдома.
«Поряд з традиційними хлібозаводами на ринку з’явилося безліч інших виробників. Серед них міні-пекарні, розташовані в житлових районах, а також власне виробництво деяких торгових мереж. Крім того, деякі українці випікають хліб самі в домашніх умовах. Ще однією з причин для змін на ринку хліба стало поширення в суспільстві ідей здорового способу життя, які сприяють зменшенню в раціоні кількості борошняних виробів. А також і перехід частини споживачів на інші види продукції – лаваш, коржі, цільнозернові хлібці та інші», – йдеться у матеріалі Pro-Consulting.
Через це, виробництво на великих підприємствах у 2013-2016 роках скоротилось на чверть. Найбільшим попитом на вітчизняному ринку ХБІ користується пшеничний хліб, а на другому місці – пшенично-житній. Далі за популярністю у споживачів слідують булочні вироби. Незначною часткою на ринку присутні інші види хліба. В компанії стверджують, що попит на цей продукт все ж таки залишиться високим.
«Характер подальших процесів на ринку хлібобулочних виробів в Україні буде залежати від динаміки внутрішнього попиту. Зовнішня торгівля надає на цей ринок незначний вплив. Незважаючи на скорочення ринку в останні роки, хліб продовжує залишатися одним з основних продуктів в раціоні українців, тому попит на нього буде присутній завжди. Його рівень залежить від купівельної спроможності, стилю життя і кількості населення України», – додали в компанії.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!