Порт “Усть-Дунайськ” в Одеській області продали на приватизаційному аукціоні за 201 мільйон гривень.
Про це повідомив Фонд державного майна.
Порт відновив роботу з 1 квітня і відтоді переправив на експорт 153 тисячі тонн зерна та 58,3 тисячі тонн імпортних споживчих товарів. При цьому проєктна спроможність – 4,1 млн тонн. Зараз порт працює лише на 5% своїх потужностей.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Порт складається з трьох активів – самого порту у Вилковому Одеської області, портопункту “Кілія” в однойменному місті та бази обслуговування ліхтеровозів на острові Шабаш. Безпосередньо вантажно-розвантажувальні роботи проводяться в портопункті “Кілія”, розташованому на 54 км річки Дунай.
“До великої війни про Усть-Дунайськ майже всі забули, але він одним з перших відновив роботу після початку повномасштабного вторгнення російської армії. Він має великий потенціал для розвитку українського експорту продовольства. Але для цього потрібні інвестиції, які може принести приватний бізнес”, – зазначає голова Фонду держмайна Рустем Умєров.
Там також розповіли, що до повномасштабного вторгнення РФ основні інвестиції йшли в інші морські порти.
“Після приватизації новий власник “Усть-Дунайська” зможе спрямовувати приватні інвестиції на активізацію діяльності цього працюючого порту”, – наголосили у ФДМ.
За даними платформи Prozorro.Продажі, переможцем аукціону стало ТОВ “ЕЛІКСИР УКРАЇНА”, яке запропонувало найвищу ціну — понад 201 мільйон гривень. Однак, після завершення аукціону переможця перевірятимуть, чи не є він у санкційних списках та чи не має стосунку до Росії. Надалі він зможе отримати можливість укласти договір на придбання порту.
Як відомо, переможець аукціону має 20 робочих днів на сплату вартості лота після дня завершення аукціону. Тільки після надходження коштів до бюджету підписується договір купівлі-продажу.
Нагадаємо, 22 грудня Фонд держмайна виставив на приватизацію порт Усть-Дунайськ. Стартова ціна складала 60 млн гривень.
У вартість входить 15 суден, чотири плавпричали, шість транспортних засобів та нерухоме майно за такими адресами:
- м. Кілія, вул. Портова, 4 – портопункт “Кілія” складається з 43 обʼєктів загальною площею 4 614,3 кв.;
- м. Вилкове, вул. Придунайська, 2 – адміністративні будівлі порту загальною площею 1 637,4 кв.м.;
- м. Вилкове, вул. Різдвяна, 201 – база технічного обслуговування флоту;
- м. Вилкове, вул. Придунайська, 46 (немає нерухомого майна);
- о. Шабаш, Жебріянівська бухта Чорного моря – база обслуговування ліхтеровозів (лише некапітальні споруди та мережі).
Порт виник у 1977 році як база обслуговування ліхтеровозу, але згодом став гирловим дунайським портом. Першу регулярну лінію з перевезення вантажів придунайських держав — Болгарії, Угорщини, Чехословаччини та СРСР було відкрито в грудні 1978 р.
Читайте також: Фонд державного майна України готує до малої приватизації три об’єкти харчової промисловості
За інформацією фонду, після початку війни порт був заблокований. Проте вже 1 квітня він відновив роботу. З того часу порт перевалив на експорт 153 тис. т зерна. Крім того, він обробляє імпортні вантажі, наприклад, сіль та рис. Загалом з 1 квітня порт перевалив 58,3 тис. т імпортних споживчих товарів.
За січень-вересень 2022 р. “Усть-Дунайськ” отримав 848 тис. грн чистого прибутку. За січень-листопад він сплатив понад 9 млн грн податків до бюджетів усіх рівнів.
Пізніше директор порту виступив із заявою, що приватизація порту Усть-Дунайськ може відбуватись в інтересах стивідорної компанії, пов’язаної з народним депутатом Миколою Тищенком.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!