Українські елеватори, враховуючи наявність вагонів, можуть вантажити 120 000 тонн зерна на добу. Залізничні станції в портах спроможні прийняти 200 000 тонн збіжжя на добу, а потужності терміналів по вивантаженню – 180 000 тонн. Проте ріст урожаю приведе до дефіциту як елеваторів, так і транспортних потужностей, розповів в інтерв’ю виданню «Порти України» Микола Горбачов, президент Української зернової асоціації.
«Будувати нові потужності будуть не тільки самі зернотрейдери, але і компанії, які хочуть зробити це бізнесом, – каже Горбачов. – Рентабельність перевалки висока. Перевалка зерна в портах коштує зараз 10-14$ за тонну, в Європі – 6 євро».
Елеватори будуть модернізуватися, будуватимуться і нові, вважає експерт. З усіх елеваторів лише 57 можуть вантажити по 50 вагонів на добу. Це ті елеватори, з яких можна відправляти маршрутні поїзди з більш високою оборотністю. Вони в одному місці завантажуються і не зупиняються на проміжних станціях для того, щоб підібрати інші вагони.
При цьому власники елеваторів намагаються збільшити оборотність. Зокрема, елеватор працює ефективно, якщо вантажить мінімум 1000-2000 тонн на добу, це 15-30 вагонів.
«Раніше були елеватори, які вантажили всього два вагони на добу. Тепер такі елеватори вантажать по 15 вагонів. Це дає можливість більше заробити», – пояснює президент УЗА.
Нині загальна місткість елеваторів зі зберігання в Україні оцінюється в 30–35 млн тонн. Дефіцит потужностей сягає 30 млн тонн.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!