Новини / Аналітика / Технології     19 жовтня 2023 18:53

Нестачу морепродуктів закриють рослинні креветки та друковані кальмари

Нещодавнє опитування в Сінгапурі показало, що бажання купувати морепродукти зросло в 5 разів, ніж лише десять років тому

Глобальний попит на морепродукти як джерело білка збільшується швидкими темпами. Згідно з новим звітом McKinsey & Company, у 2030 році порівняно з 2020 роком попит зросте на 14%.

Проте пропозиція не зростає такими ж темпами. Кількість морепродуктів, виловлених у дикій природі, залишилася незмінною, а понад 85% світового рибного промислу – за межами допустимого, передає newfood.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter 

 Як правило, коли ВВП країни зростає, споживання білка на душу населення також зростає, причому розподіл джерела білка значно варіюється залежно від країни. Наприклад, нещодавнє опитування в Сінгапурі показало, що бажання купувати морепродукти зросло в 5 разів, ніж лише десять років тому, – зазначили в McKinsey.

На думку аналітиків, розв’язанням проблеми дисбалансу між попитом і пропозицією можуть стати альтернативні морепродукти. Однак, для цього потрібно подолати такі стримувальні фактори як ціна та поліпшити сприйняття споживачами альтернативних джерел протеїну.

Тим паче, що на ринку уже існує чимало розробок.

Нагадаємо, віднині соковиті креветки штампують із крохмалю. Від Австралії та Таїланду до Нідерландів і США – у всьому світі стає легше, ніж будь-коли посмакувати рослинними креветками.

Майбутнє м’яса – не в промислових фермах чи відгодівельних комплексах. Майбутнє – це скоріше завод для вирощування, де клітини беруться з ембріонів і культивуються у курячу грудку, стейк чи омара лише за кілька тижнів.

Піонер в галузі виробництва культивованих морепродуктів, компанія Finless Foods готується випустити на ринок свою першу асортиментну позицію — рослинний тунець.

Веганський продукт посів перше місце в категорії “М’ясний продукт року для сніданку” в межах щорічної нагороди Mindful Awards, яка відзначає найкращі компанії, послуги та продукти у споживчому сегменті.

Новини за темою:  Борщовий набір рекордно дорожчає: які продукти стрімко злетіли в ціні, а що стало дешевшим у травні

Світовий гігант агробізнесу Cargill, спільно з іспанською компанією Cubiq Foods, працює над новою технологією виробництва жирів. Нова технологія підійде для альтернативних м’ясних та молочних продуктів рослинного походження, де жири та олії допомагають забезпечити структуру, смак, текстуру та поживний профіль.

Американські інженери описали спосіб вирощування у лабораторії штучного сала для покращення смакових і фізичних властивостей вирощеного м’яса. Досліди з тваринними жировими клітинами показують, що їх можна вирощувати тонкими шарами, після чого об’єднувати у тривимірну масу, що нагадує справжню жирову тканину тварин.

Американська харчова технологічна компанія Motif FoodWorks випустила свій перший продукт, орієнтований на споживача, — гамбургери на рослинній основі Motif BeefWorks.

З листопада компанія GG (GG plant-based food products) вела на ринок рослинну альтернативу кальмарам.

Управління з контролю за якістю харчових продуктів і медикаментів США (FDA) завершило першу передпродажну консультацію щодо харчових продуктів для людей, виготовлених із культивованих клітин тварин.

Найбільша у світі меблева компанія IKEA виготовлятиме фрикадельки з “м’яса” рослин, пише Forbes. Рівень викидів парникових газів під час їх виготовлення складе лише 4% від обсягу викидів, що з’являються при приготуванні справжнього м’яса. До складу рослинного делікатесу увійде гороховий протеїн, овес, яблука та картопля. У компанії обіцяють, що веганські фрикадельки виглядатимуть як м’ясо та матимуть ідентичний смак.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також