Новини    15 лютого 2024 16:04

На Подунав’ї відкриють ще 15 зернових терміналів

Впродовж минулого та позаминулого року на Подунав’ї побудували понад 20 нових зернових терміналів

Бізнес бачить перспективу Дунаю навіть після відновлення портів Великої Одеси, тому продовжує інвестувати в інфраструктуру Подунав’я. Про це під час “Зернового клубу УЗА” розповів голова Адміністрації морських портів України Юрій Литвин, передає AgroTimes.

Впродовж минулого та позаминулого року на Подунав’ї побудували понад 20 нових зернових терміналів.

Нині на завершальній стадії будівництва ще 15, зокрема з іноземними інвестиціями. Тобто бізнес бачить перспективу Дунаю, – зауважив Литвин.

Він переконаний, що у перспективі Дунайські порти збережуть свій відсоток в обсягах перевалки.

Зауважимо, за 11 місяців 2023 року на Дунаї відкрили 23 нових термінали та 20 нових точок для перевалки вантажів, повідомив голова ДП “АМПУ” Юрій Литвин.

За підсумками 11 місяців 2023 року у надзвичайно важких військових умовах портами України перевантажено 52,8 млн тонн вантажів (проти 45,6 млн т у 2022 р.): експортних – 47,9 млн т, імпортних – 4,6 млн т.

Окрім цього, за звітний період на Дунаї збільшили кількість лоцманів з 14 до 78 осіб та вдосконалили диспетчеризацію та операційні процеси, — проведення суден у нічний час доби, проведення суден за методом лідирування.

Також зауважується, що удосконалено диспетчеризацію та операційні процеси у т.ч. проведення суден у нічний час доби, та проведення суден за методом лідирування.

Своєю чергою це дало змогу перевантажити за 11 місяців року рекордні 29,4 млн т вантажів, з них:

  • 14,1 млн т зернових,
  • 2,6 млн т олії.

Термінал з перевалки зернових вантажів у лютому 2024 року розпочав роботу поблизу румунської станції Дорнешти, що розташована на кордоні з Україною, розповів представник румунської компанії GFR Віктор Гурдіш під час зустрічі з українськими первізниками, передає Rail.insider.

Новини за темою:  Європарламент закручує гайки: мита на російські добрива зростуть до 430 євро за тонну

Вважається, що термінал зможе обробляти один потяг по колії 1520 мм за 6 годин. Тож на добу оброблятиметься чотири поїзди.

Нагадаємо, Євросоюз дозволив Україні самостійно подавати заявки на фінансування інфраструктурних проєктів із розширення основних експортних маршрутів (“шляхів солідарності”). Раніше Україна могла отримувати кошти від ЄС на модернізацію “шляхів солідарності” лише за умови участі в проєкті однієї з країн ЄС.

Стало відомо, що Україна та Молдова на однакових із країнами-членами Європейського Союзу умовах зможуть подавати заявки на фінансування інфраструктурних проєктів, розташованих уздовж “шляхів солідарності”. Таким чином в Єврокомісії “хочуть забезпечити майбутню інтеграцію залізничної системи України до транспортної системи ЄС шляхом розгортання колій європейського стандарту з метою створення залізничного сполучення через Україну зі Львова до Польщі та до Яс у Румунії”.

Рада Європейського Союзу 25 травня продовжила дію “економічного безвізу” з Україною ще на рік.

23 червня Європейський парламент ухвалив резолюцію про підтримку надання Україні та Молдові статусу кандидатів на вступ до Європейського Союзу.

У липні Єврокомісар з питань сільського господарства Януш Войцеховський заявив, що ЄС готовий експортувати українську сільськогосподарську продукцію “коридорами солідарності”.

Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба заявив на засіданні Ради міністрів закордонних справ Європейського Союзу, що Україна та Євросоюз мають докласти максимум зусиль для спрощення продовольчого експорту з України, зокрема максимально збільшивши пропускну спроможність альтернативних транспортних коридорів “шляхи солідарності”.

“Шляхами солідарності” Україна експортувала понад 100 млн т товарів, більша частина з яких — агропродукція, заявила президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн на спільній пресконференції із президентом Володимиром Зеленським, інформує ЄК.

У межах програми “Шляхи солідарності” Європейська комісія виділяє 126 млн євро Румунії для інвестицій у порти, які зіштовхнулися зі збільшенням торгових потоків після початку повномасштабної війни рф проти України.

Новини за темою:  Мокрий сніг у травні: яка погода чекає Україну 10 травня та де очікуються заморозки

У перші місяці повномасштабного вторгнення єдиним морським шляхом, який з’єднував Україну зі світом, був Сулінський канал — головна судноплавна протока гирла Дунаю в Румунії. Однак його пропускна здатність була вкрай низька — у середньому до трьох суден на добу проходить до наших портів. Після звільнення острова Зміїний вдалося відкрити для проходу суден гирло Бистре, яке розташоване вже в акваторії України. Це дозволило збільшити пропускну здатність дунайських портів у 3 рази — до 9 суден на добу.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...