Ціна транспортування зі Львівщини до Польщі сягає 100 євро/тонна
На Львівщині ТОВ “КПК-Інвест” налагодив експорт власної агропродукції до Польщі. Проте витрати на транспортування у порівнянні із минулим роком зросли вдвічі. Про це The Ukrainian Farmer розповів операційний директор ТОВ “КПК-Інвест” Ігор Свистун, передає agroreview.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
За його словами, підприємство наразі доволі мляво експортує ріпак і пшеницю на Польщу.
“Це дуже довго і доволі дорого: логістика сягає 100 євро/тонна. А з Києва чи Центральної України витрати на транспортування ще дорожчі”, – зауважив Свистун.
Він уточнив, що підприємство транспортує зерно за кордон орендованими автівками.
Читайте також: В Миколаївській області продається елеваторний комплекс об’ємом зберігання 84 700 м 3
“Вартість таких перевезень у порівнянні з минулим роком підвищилась на 70-100%. Та й залізниця подорожчала удвічі”, – додав експерт.
Враховуючи складнощі із логістикою, на підприємстві вирішили перестрахуватися: на елеваторі, розрахованому, зокрема, й на поклажодавців, зберігатимуть тільки власне зерно.
Читайте також: Як обрати мінітрактор для сільськогосподарської діяльності
“Та й у полі кукурудзу не залишатимемо, оскільки маємо сушарки. Котли працюють на пелетах з минулого жовтня, але від газу ми їх не від’єднували”, – підсумував Ігор Свистун.
Нагадаємо, технологія модульних зерносховищ прийшла в Україну з Канади, США та Австралії. Аграрії цих країн вже давно використовують ці конструкції. В Україні є також кілька компаній, які мають досвід роботи з таким видом зберігання, як от ІМК чи МХП.
Вартість зберігання зерна в рукавах в десятки разів менша, ніж вартість зберігання на елеваторі. Якщо на елеваторі цифри становлять — 1180 грн/т, то в полімерних рукавах — 16,6 грн/т на місяць. Розрахунки навела директорка “Агроземлересурс” Олена Флорес.
Для будівництва тимчасових зерносховищ потрібно відповідно підготувати достатньо великі площі земельної ділянки. Асфальт, бетон — це можлива перспектива, але на сьогодні для більшості аграріїв це не актуально.
Для того, щоб експорт українського зерна залізницею став основним, необхідна достатня кількість рухомого складу в європейських країнах.
Перевізники олії просять АТ “Укрзалізниця” збільшити залізничні перевезення у бік портів.
У липні Укрзалізниця провела чергові аукціони з розподілу зерновозів, що прямуватимуть на експорт. Максимальна ставка на торгах сягнула 20,5 тис. грн/добу.
Попри всі заходи з покращення зернової логістики, весь об’єм зернових та олійних вивезти у бажані терміни не вдасться. Експорт буде розтягнений у часі, тому потрібно працювати над можливостями довгострокового зберігання продукції. По це заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький.
Анна Лиса