Новини / Логістика     19 вересня 2022 16:43

В Україні вже вдвічі більше вагонів-зерновозів, ніж в ЄС – Сольський

Для того, щоб експорт українського зерна залізницею став основним, необхідна достатня кількість рухомого складу в європейських країнах

Експортні шляхи української аграрної продукції через країни Європейського Союзу повинні стати постійними та основними.

Для того, щоб експорт українського зерна залізницею став основним, необхідна достатня кількість рухомого складу в європейських країнах. Це питання обговорювали під час зустрічі міністрів сільського господарства країн членів ЄС, Молдови, Грузії та України. Міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський перелічив необхідні ініціативи, які потрібні для реалізації цього плану.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter 

Перш за все, на кордоні з країнами ЄС потрібні термінальні комплекси із зерновими конвеєрами, за допомогою яких безперебійно транспортуватимуть українське збіжжя. Необхідність такої інфраструктури зумовлена різницею українських та європейських колій. Кожен такий термінал зможе забезпечити експорт до 2 млн тонн зерна у рік.

“Суттєвою проблемою є недостатня кількість залізничного рухомого складу у країнах ЄС, яким можна перевозити зерно, а також відповідних вантажних автомобілів. В Україні курсує 22 400 вагонів-зерновозів, а у всіх країнах ЄС – орієнтовно 12 тисяч. Збільшення кількості таких вагонів на 3640 одиниць та вантажівок на 6 тис. одиниць дозволить додатково перевозити до 10 млн тонн зернових у рік”, – зазначив Сольський.

Окрім цього, необхідно виділити залізничні маршрути для курсування українських вагонів-зерновозів зі зміненими візками під стандарт європейських колій до польського порту Гданськ та німецьких портів Росток та Гамбург.

Український міністр звернувся до європейських колег із проханням посприяти в реалізації впровадження нових експортних шляхів.

Читайте також: Як уникнути проблеми з простоями навантажених зерновозів у черзі – експерт

Зокрема, Сольський запропонував визначити можливі маршрути і графіки курсування для українських вагонів-зерновозів територіями Польщі та Німеччини, попросив надати субсидії у розмірі до 50% на виробництво вантажних автомобілів та залізничного рухомого складу, призначеного для перевезення зернових. А також надати фінансову підтримку зі сторони ЄС для будівництва комплексу терміналів і трубопроводу для рослинних олій та зернових перевантажувальних терміналів.

Нагадаємо, у червні та липні “Агропросперіс” закупив 20 зерновозів TAD AGRO 55-3.

У липні Укрзалізниця провела чергові аукціони з розподілу зерновозів, що прямуватимуть на експорт. Максимальна ставка на торгах сягнула 20,5 тис. грн/добу.

Після чергових торгів на послуги використання вагонів-зерновозів “Укрзалізниці” ціна зросла майже у 10 разів.

Раніше Міністерство інфраструктури України погодилося з пропозицією “Укрзалізниці” про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.

Попри всі заходи з покращення зернової логістики, весь об’єм зернових та олійних вивезти у бажані терміни не вдасться. Експорт буде розтягнений у часі, тому потрібно працювати над можливостями довгострокового зберігання продукції. По це заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також