Новини / Трейдинг     04 лютого 2024 10:36

До порту Констанца подешевшало перевезення зерна


Тарифи на фрахт в річкових портах Дунаю залишалися стабільними протягом поточного тижня, інформує Українська зернова асоціація, посилаючись на дані Atria Brokers. У глибоководних портах Одеси фрахт для суден класу “хендісайз” також залишався незмінним.

На 25 січня тарифи на перевезення кукурудзи “костерами” 6000 тонн з портів Рені та Ізмаїл залишалися на рівні минулого тижня. Фрахт у напрямку Мармари склав 27-28 $/т, східного узбережжя Греції — 31-32 $/т, східного Середземномор’я — 35-36 $/т, східного узбережжя Італії — 40-42 $/т, Ізраїлю — 42-44 $/т, Іспанії — 46-48 $/т та іспанської Севільї — 48-50 $/т.

Тарифи на перевезення кукурудзи “хендісайзами” за ключовими напрямками також залишалися незмінними: до середземноморського узбережжя Єгипту — 30-31 $/т, Італії — 32-33 $/т, середземноморського узбережжя Іспанії — 33-35 $/т, Тунісу — 37-38 $/т.

Раніше стверджувалося, що до моменту, коли українське зерно вирушило в румунський порт Констанца, експорт через цей порт складав 20-24 мільйони тонн, враховуючи також продукцію з Сербії. Навіть тоді румунські вантажівки стояли в чергах за межами порту, свідчать слова засновника консалтингової компанії AGRIColumn Цезаря Георге.

За його думкою, із наявною інфраструктурою порту Констанца можливо перевалювати лише 33-35 мільйонів тонн зерна щорічно. Такий обсяг він вважає ще прийнятним для ефективного управління.

Георге вказує на відсутність можливості розширення потужностей порту та вбачає єдиний вихід – будівництво 2-3 окремих терміналів. Спорудження сховища на 250 тисяч тонн обійдеться у €120 мільйонів, на що потрібно буде витратити 2-3 роки.

«Як на мене, то це утопія. Це питання фінансування, отримання дозволів. €120 млн викласти сьогодні, а потім що ви від цього отримаєте? 50 років нічого не будувалося в порту. І ми навіть не знаємо, чому румунський уряд не зобов’язав власників хоч щось там зробити. Тому якщо не буде політичної волі, то нічого в порту робитися і не буде», — додав Цезар Георге.

Також раніше повідомлялося, що Єврокомісія оголосила про надання Румунії фінансової підтримки у розмірі 126 мільйонів євро для забезпечення допомоги портам, які стикаються зі зростанням обсягів транспорту після початку війни в Україні. Ця ініціатива реалізується в межах плану дій Європейського Союзу під назвою “Шляхи солідарності”, зокрема спрямованого на полегшення торгівлі України.

Новини за темою:  Нові правила торгівлі з ЄС: які квоти отримає Україна з 6 червня

Програма має продовжувати свою дію до 31 грудня 2024 року. Фінансова допомога буде надаватися у формі грантів, загальна сума яких може досягати 10 мільйонів євро, логістичним компаніям, які операційно працюють у румунських портах, зокрема у портах Констанца, Галац, Джурджу на східному кордоні ЄС, а також у Поарта-Альба, Мідія та Наводаріканал — Дунай — Чорне море, а також в “портах-супутниках” Констанці — Мідії та Мангалії в Сулінському каналі.

Віцепрезидентка Єврокомісії з конкурентної політики Маргрет Вестагер підкреслювала, що ця ініціатива дозволить Румунії подолати труднощі, пов’язані із “вузькими” ситуаціями, викликаними несподіваним збільшенням обсягу товарів, що прибувають до портів на узбережжі Дунаю та Чорного моря.

Нагадаємо, потік вагонів із зерновими вантажами в Україні змінив свій напрям від західних кордонів на морські порти Великої Одеси.

В інтересах США та країн Європи виступити на користь України в розвитку її морського експорту через порти Великої Одеси набуває важливості, рівноцінної військовій допомозі. Про це заявила Пенні Пріцкер, спецпредставниця США з питань економічного відновлення України.

Чорноморський порт Румунії Констанца зафіксував найвищий експорт зерна у 2023 році завдяки різкому збільшенню поставок з України та поточним інфраструктурним проєктам, що фінансуються Європейським Союзом.

Державне бюро розслідувань виявило майно білоруської компанії на понад 61 мільйон доларів США у порту Великої Одеси під час досудового розслідування. На території морського порту було виявлено 26 тисяч тонн металопродукції.

Міністр транспорту Румунії підтвердив на зустрічі з Єврокомісією про зведення якірної стоянки на території порту Констанца для перевалки зерна, зокрема українського.

ПрАТ “Українське Дунайське пароплавство” (УДП) досягнуло рамкової домовленості з TTS Group S.A. щодо можливості здійснення перевалки на рейдових стоянках порту Констанца (Румунія).

Новини за темою:  Спека до +29°C та небезпечні грози: яка погода чекає українців з 22 по 25 травня

Біля кордону Угорщини з Україною розпочав роботу найбільший у Європі наземний контейнерний термінал, метою якого є збільшення постачання українського зерна через Угорщину до портів Адріатичного моря.

Маргарита Юзяк

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також