Новини    11 жовтня 2018 10:24

Аграрії зривають експортні контракти через проблеми на залізниці


Через відсутність локомотивів та низьку оборотність вагонів-зерновозів аграрії не виконують контрактних обов’язків з експорту зерна. Про це повідомляють в профільній спілці та асоціації – ГС «Всеукраїнська аграрна рада» та асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».

Так у ВАРі кажуть, що через постійні затримки в подачі вагонів аграрії нерідко зривають зовнішньоекономічні контракти. Однак навіть коли підприємства мають у розпорядженні приватний вагонний парк, вони все одно не встигають швидко відвантажити продукцію через низьку оборотність вагонів, яка подекуди сягає 20 діб. А тому допуск приватної тяги на український ринок сприятиме збільшенню оборотності вагонів-зерновозів та безперебійному експорту аграрної продукції.

Як зазначив засновник «Торгово-промислової компанії «Віком» Олег Маркін, філія його компанії – Комаровецьке хлібоприймальне підприємство (Хмельницька обл.) через проблеми з залізницею наразі не в змозі забезпечити планове відвантаження зернових.

«Маневровий локомотив працює на 3 станції, і навіть якщо є вільні вагони для завантаження, їх не подають іноді протягом 3-5 днів. Ми готові придбати для підприємства маневровий локомотив, встановити електронні залізничні ваги, але не можемо зробити це без державного сприяння», – зазначив Маркін.

За його словами, з 2015 року на підприємстві відбувається реконструкція діючих потужностей і установка нових по зберіганню і сушці зернових із залученням коштів ЄБРР та Світового банку. А тому через проблеми з залізницею під загрозою зриву опинився другий етап реконструкції підприємства із залученням інвестицій у розмірі близько 1 млн дол.

У скрутному становищі опинився також Антон Пархоменко – представник ТОВ «Форвард» (Сумська обл.).

«Станом на початок жовтня ми досі вивозимо ті об’єми, які мали бути відвантажені ще у серпні. З серпневих запасів нам ще залишається відвантажити близько 50 тон ріпаку та 380 тон пшениці. Затримка відбувається по причині банальної затримки вагонів», – зазначив він.

В свою чергу в УКАБі наголосили, що через критичну нестачу локомотивів відбуваються простої вагонів на станціях і елеваторах, а оборотність вагонів ЦТЛ за останні два роки зросла з 5 до 11 днів (приватних – до 13), що призводить до порушення експортних контрактів. Також, варто зазначити, що останній капітальний ремонт багатьох локомотивів відбувався у 90-х роках.

«Валове виробництво аграрної продукції продовжує зростати, в той час як показники УЗ по її перевезенню знижуються. На жаль, швидкого покращення ситуації ми не очікуємо, оскільки Укрзалізниця не в змозі протягом коротко часу інвестувати десятки мільярдів гривень в «тягу». Тому, єдиним способом досягнути суттєвого нарощення локомотивного парку є допуск на залізничні шляхи приватної тяги, яка б здійснювали маневрові роботи та підвіз вагонів до опорних станцій, а згодом і виїзд на маршрути», – заявили в УКАБі.

Ще немає новин у цій стрічці ...