Історії успіху    21 грудня 2017 15:24

Як маленька українська компанія кинула виклик гігантам європейської індустрії ЗЗР

Для Миколи Вербицького компанія «Нертус» була першим і поки що найвдалішим у його житті бізнесом. Засновник і головний ідеолог «Нертус», він керує ним уже 15 років. Закінчивши 2000 року вищий навчальний заклад за спеціальністю, що далека від сільського господарства, Вербицький практично відразу знайшов свій шлях підприємця.

Аграрна галузь прозорливому менеджеру вже тоді бачилася повної перспектив. «Було розуміння: те, що робить Syngenta, BASF, Bayer, тобто мультинаціональні компанії, і продають задорого — все те саме можна робити й продавати дешевше, однак тієї самої якості, — згадує Вербицький. — І я поїхав до Угорщини».

В одній із найбільш передових соцкраїн було багато підприємств, що виробляли засоби захисту рослин на всю спільноту, пояснює обраний напрям Вербицький. Хімічний завод Agrokemia Sellye Zrt., що входить до холдингу Peters&Burg Ltd., розташований на півдні країни (270 км від Будапешта), був заснований ще в далекому 1964му. Таких в Угорщині було 10–12, а після падіння системи залишилася всього паратрійка.

«Завод вмирав, а коли з’явилися ми, замовники з сусідньої України, завод отримав нове життя, — розповідає Вербицький. — І вони почали під нас робити, потім у Росію постачати, в Казахстан, Молдову, Білорусь». На початку 2000х завод модернізували, але й від старих досвідчених фахівців не відмовилися.

Заснований 2002 року «Нертус» став не лише основним замовником заводу, а й дочірнім підприємством Peters&Burg Ltd. Українська компанія отримала потужний потенціал для розвитку.

Сьогодні в «Нертус» є власні заводи в Україні — з виробництва насіння, мікродобрив і пластикової тари для СЗР. У компанії працюють115 працівників. Свою частку на ринку ЗЗР «Нертус» оцінює приблизно в 4%, а насіння й мікродобрив відповідно в 3% із кожного напряму.

«У наших планах на найближчі пару років довести їх до 7%, — ділиться Вербицький. — Адже ринок України зростає за всіма трьома напрямами. У нас площі, як у Франції, а потреба в ЗЗР у п’ять разів менша. Тобто потенціал великий. І доки ми наздоженемо Францію, ринок у п’ять разів збільшиться. Тому наше завдання — вирости на ринку України, а потім разом із ринком рости далі».

Гроза експертів

Придумуючи назву компанії, Вербицький і його компаньйони глибоко копнули: хотілося чогось короткого, зрозумілого, що запам’ятовується й водночас пов’язане з сільським господарством. Бізнесмени заглянули в давньогерманську міфологію, і їм одразу впало в око ім’я богині родючості «Нертус».

Розробляючи стратегію компанії, Вербицький також звернувся до європейських традицій. «Багато що я спостерігаю й черпаю від «мультинаціоналів» (міжнародних корпорацій, які виробляють ЗЗР і насіння — ред.), — каже він. — Тому що, для чого велосипед винаходити?! На них працюють кращі уми з величезними бюджетами. На одну особливу бізнесмодель треба мільйони витратити. Тому ми дивимося, аналізуємо, що роблять лідери нашого ринку, й переводимо в наше русло».

В угорських виробників ЗЗР до вступу їх країни у ЄС було багато своїх зареєстрованих марок. Коли ж Угорщина ввійшла у Євросоюз, то повинна була всього за два роки зробити нові реєстрації під європейське законодавство. Пакет документів виявився таким великим, а необхідні дослідження такими масштабними, що більшість компаній не встигли це зробити й залишилися без реєстрацій. У результаті їх витіснили транснаціональні корпорації.

Ця історія — типова для постсоціалістичних країн Європи. І «Нертус», ураховуючи гіркий досвід Угорщини, заздалегідь почала освоювати європейський ринок із його дорогими й складними процедурами, з цілковитою владою бізнесгігантів.

Сьогодні в компанії вже практично оформлено європейські реєстрації на 10 продуктів ЗЗР. А в Україні компанія зареєструвала близько 60 найменувань своїх товарів. Деякі з них гідні окремої уваги.

Грізний Експерт — гербіцид системної дії для боротьби з однорічними й багаторічними дводольними бур’янами в посівах соняшнику. Особливо успішно використовується з насінням НСХ496 та НСХ498. Головну загрозу цей експерт представляє для осотів.

ЄвроЛанг і ЄвроЛенд — гербіциди системної та ґрунтової дії — знищують однорічні дводольні та злакові бур’яни в посівах соняшнику, стійких до імідазолінонів. Успішно застосовується на насінні Рімісол та Прімі. Широкий спектр дії цих препаратів також дозволяє знищувати всі раси вовчка в посівах соняшнику.

Фунгіцидний протруйник системної дії Антал призначено для передпосівної обробки насіння озимої пшениці. Це власна розробка компанії, одне з найкращих рішень на ринку в боротьбі зі сніговою пліснявою, сажковими хворобами й кореневими гнилями зернових колосових.

Ще одне дітище компанії — протруйник Фаер складається з трьох діючих речовин для захисту соняшнику й ріпаку від широкого спектра основних хвороб, включно з несправжньою борошнистою росою, білою та сірою гнилями.

Усі без винятку компоненти, що використовують у виробництві ЗЗР, завод закуповує у Європі — наприклад, загусники, барвники, піногасники, регулятори рівня PH, диспергувальні речовини, розчинники, емульгатори. Виконуючи замовлення, зокрема партнерів з України, куди йде 25% продукції угорського заводу, хімічне підприємство виготовляє й найскладніші види формуляцій, такі як SE (суспемульсія) і OD (олійна дисперсія), які передбачають кілька стадій виробництва, стабілізації та змішування похідних компонентів.

Керівництво «Нертус» наголошує, що в ЗЗР, які надходять на український ринок, використовуються компоненти, що відповідають європейській якості, — це одна з обов’язкових умов для конкуренції з іншими компаніями. «Тому що в нас в основному дженерики всі з Китаю везуть, — пояснює Вербицький. — Так, ми дорожче за китайських та українських, але й якість у нас на порядок вища, як у мультинаціональних компаній, але дешевше. Тому в нас своя особлива ніша».

Формула якості

Угорський завод Agrokemia Sellye Zrt., на якому сьогодні працюють 69 осіб, розпочав співпрацю з українськими партнерами у 2002 році. Сьгодні він виробляє для України 3 млн літрів препаратів на рік, а загальна потужність підприємства — 12 млн літрів. Тут синтезують діючу речовину фунгіциду Додін.

Географія замовників заводу досить широка: Аргентина, Франція, Німеччина, Польща, Бельгія, Угорщина, Румунія, Болгарія, країни Північної Африки, Росія, Україна, Білорусь, Молдова, Казахстан, Грузія.

За останні п’ять років у реконструкцію заводу й розширення виробничих потужностей холдинг вклав 3,5 млн євро. Сьогодні там додатково зводиться цех із виробництва гербіцидів з обсягом випуску 24 млн літрів на рік, діє проект з очищення технічної та відпрацьованої води, триває реконструкція та збільшення потужностей цехів сухих препаративних форм із загальним бюджетом 3,3 млн євро.

Процес виробництва на заводі починається з обов’язкової багатоступінчастої перевірки якості діючої речовини (вона родом із Китаю, Індії, Чехії та Бельгії) і допоміжних компонентів. Матеріал не потрапляє на фасування, не отримавши схвалення начальника відділу контролю якості.

У процесі такого виробництва обов’язково мають підтримуватися режими контролю тиску й температури всередині автоклава, швидкість обертання змішувальних лопаток, швидкість і послідовність подачі діючої речовини й інертних компонентів, час змішування та стабілізації формуляції.

За довгий період роботи фахівці компанії відпрацювали різні технологічні прийоми й методи, які дозволяють виготовляти понад 150 різних формуляцій. Щороку відділ інноваційних розробок підприємства отримує від клієнтів складні замовлення на комбінації діючих речовин. Кількість різних рецептур, що одночасно відпрацьовують у відділі інноваційних розробок, може досягати до 50 на рік.

«Ми проводимо агрохімічні досліди і в Україні з прицілом на потреби українського фермера, — розповідає Вербицький, — подаємо запит на Угорщину, і вже їх фахівці розробляють рецептури й створюють препарати. Якщо треба, долучають італійських, німецьких і бельгійських фахівців».

Поки що єдиний український елемент готової продукції Peters&Burg Ltd — це тара. Для виготовлення упакування «Нертус», починаючи з 2005 року, використовує потужності компанії «Харків Хімпром», що входить до холдингу Peters&Burg Ltd. Це сучасне підприємство, яке спеціалізується на виробництві пластикових каністр для рідких хімічних речовин і харчової продукції.

На ньому запроваджено технології компаній UniloyMilacron і KraussMaffei й сировина виробництва провідних європейських фірм. Уся продукція проходить автоматичний контроль якості й має сертифікати UN. Половину відправляють у країни Європи й СНД.

Головні люди

Однак у Харкові «Нертус» виготовляє не лише тару для закордонного заводу, а й власні насіння та мікродобрива. «Ми розуміли, що насіння запитувані, знайшли партнерів у Сербії — Інститут селекції в місті Нові Сад, — згадує Вербицький. — Вони погодилися нам продавати батьківські форми».

Німецька компанія Petkus створила проект і змонтувала обладнання насіннєвого заводу, який стартував у 2010 році. Ділянки гібридизації «Нертус», на яких висівають насіння, розташовані в 13 областях України. В регіонах розміщено 43 демополя.

Гібриди соняшнику, які запропонував «Нертусу» сербський інститут, високоврожайні й стійкі до різних хвороб. Це можна сказати про продукцію будьякої світової компанії, погоджується Вербицький, однак наголошує на особливості сербської селекції: у них є стандартна технологія вирощування й технологія СУМО, за якої соняшник можна обробляти трибенуронметилом. У «Нертус» цю роль виконує згаданий вище препарат Грізний Експерт.

«Також є Чисте поле — технологія, що включає в себе гербіциди імідазолінонової групи, у якій застосовують препарати ЄвроЛанг і ЄвроЛенд проти вовчка.

Вербицький розповідає, що спочатку їм було непросто переконати у своїй компетентності відомий сербський інститут — із ним працюють багато країн світу, і він дуже перебирає партнерів. У «Нертус» тоді не було великої історії, але вже був досвід роботи із ЗЗР і перспективи на ринку. Ексюгослави в них повірили й не помилилися.

У 2014 році відбулося створення й акредитація власної лабораторії Plant clinic, яка є консультаційнодіагностичним центром. Це забезпечило впевнений супровід продуктів «Нертус» і «Нертус Агро». Крім того, з 2017 року лабораторія проводить функціональну діагностику мінерального живлення рослин, що дозволяє визначати та контролювати потребу рослин в 14 макро і мікроелементах.

Головними правилами успіху в бізнесі Вербицький уважає чесність, порядність, працьовитість і професіоналізм. «Нічого нового, — наголошує він. — Ми довіряємо всім, але якщо людина раз обдурила, підвела, то другого шансу не даємо».

Вербицький набирає персонал за критеріями професіоналізму й відповідальності, і якщо, наприклад, головний фінансист їм відповідає, то вже йому засновник повністю довіряє набрати фінансовий сектор, а головному агроному — аграрний.

«У цьому бізнесі найголовніші люди — це продавці й агрономи. Вони рухають процес, — упевнений Вербицький. — Адже ми не лише продаємо, ми ще й агрономічну підтримку надаємо. І в нас у кожному регіоні є агрономи, які приїжджають на місце».

Засновник «Нертус» вдається у виробничий процес лише на початковому етапі, коли в нього необхідно вкласти щось нове. Найчастіше його зустрічі з менеджерами відбуваються лише раздва на рік, щоб провести звіти й скласти плани.

«Вони завжди можуть мені зателефонувати, — уточнює Вербицький. — У нас є певні правила, і якщо щось виходить за них, менеджер завжди може набрати мене або фінансового директора, а якщо потрібно, то ми зустрічаємося».

А у жовтні цього року працівники зустрілись з урочистого приводу. Компанія відзначила свій 15-річний ювілей у місті Будапешт (Угорщина), тому що саме тут розташовані виробничі потужності. На свято були запрошені кращі дистриб’ютори, працівники дочірніх компаній, представники інших регіонів України, Молдови, Білорусі та Казахстану, наукові співробітники сербської компанії з міста Нові сад, фахівці угорського офісу. Загальна кількість запрошених — 171 особа. Крім екскурсії на завод, гості відвідали озеро Балатон, термальні купальні озера Хевіз, побували на оглядовій екскурсії містом Будапешт. Проживали гості в 5-зірковому Отелло Маріотт, в бальному залі якого і відбувався сам захід. Ведучими були Дядя Жора та Антон Лірник, а справжнім сюрпризом стала зірка вечора — незрівнянна Вєрка Сердючка.

Свята неминуче змінюються буднями, спланувати які завжди складніше. В українських умовах часто трапляються непередбачувані ситуації, тим більше в агросфері, акцентує голова «Нертусу» — спрогнозувати, що буде через рік, дуже важко. Наприклад, заявки на ЗЗР від дистриб’юторів на 2018 рік компанія збирає вже у вересні. А ті, у свою чергу, збирають запити від фермерів.

«Нертус» відправляє заявки в Угорщину, а тамтешні менеджери формують виробництво з урахуванням зазначених українцями строків поставки й т. д. Все це не дуже прогнозований бізнес ще й тому, що багато чого залежить від погодних умов і кон’юнктури ринку.

«Яка продукція більш запитувана, то фермер і сіє, — пояснює Вербицький. — Однак ми приблизно щось розуміємо, яка ситуація. Звичайно, кожен рік складські залишки є, але, оскільки строк придатності матеріалів мінімум 3 роки, ми до цього ставимося спокійно».

Так, восени «Нертус» оголошує акції з розпродажу препаратів, які не продали з весни, а якщо не продали восени, то залишають їх на наступну весну. Нормальним і допустимим Вербицький уважає складський залишок 15%. Гірше, якщо 20% — тоді потрібен аналіз, чому так сталося.

Найбільш прогнозованим сегментом свого бізнесу Вербицький називає мікродобрива й регулятори росту рослин. Їх виробництво «Нертус» почав у 2016 році на базі того самого «Харків Хімпрому». Українським аграріям компанія пропонує лінійку продуктів: Нертус Старт, Нертус Фотосинтез, Нертус Бор, Нертус Цинк і Нертус Планта Пег. Ділянка рідких форм — це сучасний цех, що дозволяє випускати до 20 000 л добрив на добу. Процес виробництва повністю автоматизований, а лінія розливу фасує в тару від 0,5 до 20 л.

У 2016 році завод виробив 200 т мікродобрив, у 2017му — вже 500 т, план на наступний рік — 800 т. «Це прогнозована динаміка, тому що клієнтська база практично одна і та сама, — пояснює Вербицький. — Ми розуміли, що ця ніша — наших клієнтів, і це, можливо, витіснить конкурентів. Тому що наші клієнти купували ЗЗР, купували насіння, і мікродобрива ми їм просто дали додатково. Хороші мікродобрива за хорошими цінами. І розуміли, що на найближчі п’ять років план 1000 т на рік — це цілком реально».

Головна стратегія «Нертус» — не стояти на місці. Компанія постійно розвивається, розробляє препарати, розширює лінійку продуктів, робить реєстрації, аналізує, який ще вид бізнесу в сільському господарстві може започаткувати. Наприклад, збирається вирощувати сою або пшеницю.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!

10 години тому

Суперінтенсивне ягідництво: як господарству Обрій вдалося досягти високої рентабельності

«Обрій» — одне з передових господарств України, розташоване на Вінниччині, має багаторічний досвід у вирощуванні фруктів, ягід і пропонує ринку високоякісну продукцію. За 16 років підприємство розширило свій земельний банк майже в чотири рази і впроваджує ефективні методи виробництва.

Landlord реалізує медіапроєкт «Німецькі технології на полях українських фермерів», завдяки якому ви зможете дізнатися про ефективний досвід ведення агробізнесу.

У межах цього проєкту пропонуємо унікальний кейс, присвячений принципам діяльності агропідприємства, яким поділився директор господарства «Обрій» Андрій Багрій.

Історія

Історію успіху садівництва «Обрій» без перебільшення можна назвати надихаючою. Усе почалося у 2003 році, коли в колі однодумців зародилася ідея об’єднання своїх паїв у єдине підприємство, спрямоване на вирощування фруктово-ягідної продукції.

Читайте: Ставка на інновації. Як прагнення фермера Євгена Вайна до нового збільшує врожайність у господарстві «Відродження»

Спочатку в розпорядженні садівництва було 170 га землі, проте за 16 років земельний банк вдалося розширити до 620 га (120 га багаторічних саджанців і 500 га ріллі).

«Ми об’єдналися з однодумцями. В основу підприємства увійшли наші земельні наділи, які є в кожного мешканця села, а також частина орендованих паїв. Так разом ми стали співвласниками й одночасно засновниками господарства», — розповідає Андрій Багрій.

Практично з перших днів заснування «Обрію» його члени взялися за розширення садів, висадивши на площі 7 га молоді саджанці. З кожним роком невпинно розширювали гектари молодими садами й наразі отримують від цього дивіденди.

Сьогодення

На думку директора господарства Андрія Багрія, переломним моментом у розвитку господарства «Обрій» стало впровадження суперінтенсивного ягідництва. Крім яблуневих садів підприємство зробило ставку на висадження малини, суниці та лохини. Також почали вирощувати черешню.

Крім того, враховуючи вимоги ринку щодо нових, затребуваних сортів яблук, висадження молодих садів дало можливість бути у тренді й мати попит на свою продукцію як на внутрішньому, так і на зовнішніх ринках.

Попри всі проблеми господарству у 2003–2004 роках вдалося оновити сад новими сортами яблук. І незабаром час показав, що ті сади, за рахунок яких садили молоді, перестали бути ефективними через застарілий сортамент.

Головною цінністю господарства є його працівники, для яких створюються комфортні умови роботи: висока зарплата, якісна техніка і соціальне забезпечення. Також «Обрій» славиться високою платою за оренду земель — у середньому по 9600 гривень за 1 га землі щорічно.

Соціальна відповідальність

Хоч «Обрій» вважається невеликим господарством, проте до соціальної складової ставиться відповідально. Підприємство за свої кошти збудувало стадіон у селищі Кобелецьке, підтримало зведення католицького собору у Строїнцях, долучається до будівництва доріг, поліпшення умов в амбулаторії, матеріально допомагає місцевій школі та дитячому садку.

Нагадаємо, що в медіапроєкті «Німецькі технології на полях українських фермерів» ви знайдете унікальні кейси агробізнесу і дізнаєтеся про ефективний досвід підприємництва в сільському господарстві. Зокрема, директор підприємства «Обрій» Андрій Багрій презентував унікальний кейс розвитку свого господарства.

Рослинництво   

13 години тому

Зеленський хоче перевірити Косюка

Президент Володимир Зеленський запропонував правоохоронним та антикорупційним органам перевірити правомірність надання бюджетних дотацій агрохолдинку Юрія Косюка «Миронівський хлібопродукт».

Про це повідомляє офіційний сайт Президента України з посиланням на виступ Володимира Зеленського на засіданні Національної ради з питань антикорупційної політики.

«Протягом 2017-2018 років одному з найбільших агрохолдингів України, «Миронівському хлібопродукту», з державного бюджету виділено майже 2,5 млрд грн дотацій. Насправді він не потребує державної підтримки, бо має надприбутки. І ви це знаєте. І щорічно виплачує величезні дивіденди своїм акціонерам», – зауважив Президент Зеленський.

Читайте:  Стійка прибутковість: незалежні прогнози щодо МХП від аналітиків Fitch

Володимир Зеленський запропонував правоохоронним та антикорупційним органам порівняти суму бюджетних дотацій, отриманих холдингом, і виплачених акціонерам дивідендів та з’ясувати: раптом ці суми співпадають?

Як повідомляв раніше Landlord, агрохолдинг Косюка МХП у 2018 році скоротив чистий прибуток на 44,3%.

Політика   

14 години тому

Ринок землі дає нові можливості — Сергій Омельяненко

Головне, що отримають українці з відкриттям ринку землі, — це право розпоряджатися своєю власністю, і це правильно, вважає успішний фермер Сергій Омельяненко.

Про свою позицію щодо ринку землі власник інноваційного фермерського господарства «Омельяненко» розповів виданню Landlord. Він бачить нові можливості з відкриттям вільного продажу сільгоспземель.

«Ринок землі — право всіх людей розпоряджатися своєю власністю. Бо інакше виходить, що земля і моя, і ваша, і нічия, бо ніхто не може з нею нічого зробити. Це неправильно», — поділився думками фермер.

Ринок землі дасть можливість вирішувати: чи самому господарювати на ній, чи продати, чи здати в оренду, підкреслює він.

Читайте: Де взяти гроші на інновації в агросекторі – досвід Сергія Омельяненка

На його переконання, власна земля дасть аграріям впевненість у завтрашньому дні та буде стимулом для залучення інвестицій. Сам Сергій Омельяненко хоче провести зрошення на свої поля й отримувати гарантовано стабільний врожай на власній землі.

Сергій Омельяненко успішно веде аграрний бізнес з 1992 року і вивів своє господарство в лідери. Про його досвід детально — у спецпроєкті видання Landlord «Сергій Омельяненко. Бізнесмен, що створює тренди».

 

Земля   

15 години тому

Навала сарани на Луганщині: мінні поля унеможливлюють боротьбу зі шкідником ВІДЕО, ФОТО

Сарану виявили в двох селищах Станично-Луганського району. Вогнище розповсюдження шкідника розташоване на лінії розмежування, через що неможливо провести будь-які заходи з його ліквідації. Остання звістка – з сараною боротимуться сиренами.

Про нашестя сарани на Луганщині повідомляє Держпродспоживслужба та Станично-Луганська РДА. Зграя сарани залетіла з території лінії розмежування 12 липня. Боротьба з шкідником триває майже тиждень, але він продовжує атакувати, бо розповсюджується з лінії розмежування – з території так званої «ЛНР».

Сарана

Увага – сарана!Головне управління Держпродспоживслужби в Луганській області повідомляє що на території Валуйської селищної ради Станично-Луганського району було виявлено масовий розвиток небезпечного шкідника – сарани.Повідомлення про заліт куліги сарани з території лінії розмежування на територію селищної ради було отримано спеціалістами Головного управлінням Держпродспоживслужби 12 липня о 14 годині. Заходи з обстеження території були здійснені негайно, та о 15.30 спеціалістом управління фітосанітарної безпеки були відібрані зразки шкідників та направлені до Державної установи «Луганська фітолабораторія» для встановлення видового складу.13 липня організовано екстрене засідання районної комісії з питань ТБіНС за участі представників Держпродспоживслужби, Станично-Луганської районної адміністрації, ДСНС з метою прийняття рішень щодо негайного реагування в ситуації що склалася.На даний момент здійснюються заходи для ініціювання запровадження особливого режиму з захисту рослин на території Валуйської селищної ради Станично-Луганського району Луганської області для локалізації та знищення небезпечного шкідника.На разі проводяться організація оповіщення серед місцевого населення та бджолярів, щодо проведення знищувальних заходів з застосуванням хімічних засобів захисту рослин, заборони випасу свійської худоби та птиці на території проведення захисних заходів. Бджолярам рекомендовано вивезти пасіки в безпечне місце, ізолювати бджіл в вуликах або прибрати бджолині сім’ї в зимівники на термін 3-5 діб.Держпродспоживслужба додатково інформує:Сарана — поліфаг, який з’їдає усі зелені рослини, проте надає перевагу злаковим культурам — кукурудзі, просу, сорго, пшениці, а також очерету, пирію тощо. Імаго і личинки об’їдають листя, стебла, живляться насінням. Одна особина сарани за період життя з’їдає до 500 г зелені. При масовому розмноженні личинки тримаються дуже щільними кулігами, а імаго перелітає зграями на значні відстані за вітром.В разі появи сарани на присадибних ділянках місцевим мешканцям рекомендується проводити знищувальні заходи за допомогою побутових оприскувачів засобами захисту рослин дозволеними для роздрібної торгівлі та використання в побутових умовах.

Geplaatst door Станично-Луганська районна державна адміністрація op Maandag 15 juli 2019

«На сьогоднішній день на території Станично-Луганського району та Луганської області триває активний розвиток стадних та нестадних видів саранових. Відмічається масове окрилення небезпечного шкідника», – зазначено в повідомленні Станично-Луганської райдержадміністрації у Фейсбук від 17 липня.

За повідомленням Держпродспоживслужби, одразу після виявлення сарани місцеве населення та сповістили про проведення обробки полів із застосуванням хімічних засобів захисту рослин. Мешканцям заборонили випасати худобу та птицю у місцях, де проводиться обробка. Бджолярам рекомендували вивезти пасіки у безпечне місце або ізолювати бджіл у вуликах.

Останнє повідомлення Станично-Луганської РДА – з сараною боротимуться гучними звуками.

«У зв’язку з неможливістю використання хімічних препаратів у боротьбі з сараною в межах населених пунктів, але реагуванням сарани на гучні звуки, можливе застосування сирен сповіщення та інших технічних засобів», – сказано в повідомленні РДА.

Можливості боротьби з сараною на Луганщині суттєво обмежуються тим, що вогнище її розповсюдження знаходиться на лінії розмежування, де є мінні поля, і тому не можливі будь-які заходи з ліквідації шкідника. До екстрених заходів боротьби залучені підрозділи Держслужби з надзвичайних ситуацій, і навіть військові сапери.

«Здійснюється авіаспостереження безпілотними літальними апаратами для визначення меж розповсюдження сарани», – сказано в повідомленні Держпродспоживслужби. Є інформація, що в так званій «ЛНР» засоби захисту рослин відсутні.

Читайте: Сарана на острові Сардинія знищує урожай

За даними ентомологічних досліджень та висновком фітосанітарної експертизи, виявлений шкідник – це сарана перелітна. Вона розмножується в заплавних луках річок та озер та за сприятливих умов переходить до стадної форми розвитку.

Сарана — поліфаг, який з’їдає усі зелені рослини, проте надає перевагу злаковим культурам. Одна особина цього шкідника за період життя з’їдає до 0,5 кг зелені.

Як повідомляв раніше Landlord, нещодавно на Луганщині горіло 20 га замінованого лісу.

Рослинництво   

17 липня 2019 17:47

Де знайти ефективного менеджера для агробізнесу – 4 поради від лідерів консалтингу

Побудувати ефективний бізнес в агросфері сьогодні можна лише, орієнтуючись на новітні технології та швидко реагуючи на всі зміни ринку. Де і як знайти ефективного менеджера в агро, який мав би високий фаховий рівень, міг вибудувати стратегію розвитку й був відкритим до нових ідей?

Про це розповіла редакції Landlord керуючий партнер однієї з провідних світових консалтингових організацій Cornerstone International Group – Київ Анна Нестерчук.

Брак кадрів

У розрізі пошуку і підбору спеціалістів та керівників вищої ланки агросектор дуже відрізняється від решти індустрій. Безумовна специфіка присутня у всьому: починаючи від пошуку персоналу на робітничі спеціальності, закінчуючи пошуком та залученням керівників на топові позиції. Ключове слово – це дефіцит. Агросектор, напевно, більше, ніж інші види бізнесу, «страждає» від відсутності на ринку необхідної кількості кандидатів, що відповідають вимогам та очікуванням компанії.

Читайте: Майбутнє за генною інженерією: Білл Гейтс обирає роботу в агро

Аграрний ринок продовжує бурхливо розвиватися, формуючи дефіцит кандидатів на різні позиції. Насамперед, труднощі виникають при роботі зі топовими позиціями, оскільки сукупність вимог до таких кандидатів на сьогодні містить не тільки знання на високому рівні технологій, наприклад, у рослинництві чи тваринництві, а також й управлінські навички, високий рівень фінансової підготовки, масштабність підходів, часто – знання англійської мови. А ще – ніхто не відміняв Agile.

Ключові компетенції топ-менеджера в агро

Правила швидкоплинних умов у бізнесі стосуються не тільки високотехнологічних компаній. Кандидати в агро на топові позиції повинні мислити і діяти швидко, мати правильний фокус, що збігається зі стратегічним розвитком, високий рівень адаптивності, відкритість до нових ідей. Нові компетенції вимагають нових підходів у пошуках та оцінці таких кандидатів.

Давно пройшов вже час, коли в кандидата на таку серйозну позицію як, наприклад, керівник напрямку рослинництва, немає резюме (так, на початках у нас були й такі кейси, коли ми допомагали кандидатам зі складанням фахового резюме). Зараз керівники такого рівня серйозно конкурують із запрошеними іноземцями фахівцями і часто мають серйозні переваги, які ґрунтуються насамперед на розумінні менталітету людей, з якими доводиться працювати. Друге питання, що такого рівня спеціалістів дуже мало на ринку. Дефіцит, одним словом.

Які ж рішення можуть бути успішними для залучення ефективного топ-менеджера в агро?

1. По-перше, ми можемо подивитися в бік наших іноземних колег. Практика останніх 4–5 років показує, що такий досвід вже досить успішний, порівняно з першими спробами залучення експатів у 2010–2014 рр. Тільки робити це необхідно коректно, із правильною оцінкою привабливих кандидатів із іншої країни, щоб не купити за великі гроші «кота в мішку».

2. По-друге, можна і треба дивитися на інші ринки. Агро – традиційно більш спокійна в плані впровадження нових управлінських технологій сфера. Ідеально, якщо досвід керівника буде охоплювати роботу у FMCG-компанії або у сфері логістики чи у фарміндустрії. Diversity – хороший новий тренд, різноманітність кандидатів в усьому: в досвіді, в компетенціях, в індустріях, навіть у віці.

3. Зараз у бізнесі дає про себе знати відносно нове покоління – це люди, народжені в кінці 1980-х – на початку 1990-х. Вони вже по-іншому мислять, вони технологічні, вони більшою мірою мають критичне мислення, ніж їхні попередники. Вони, зрештою, знають англійську. Робіть їм промоушен. Але тільки на підставі правильної оцінки, як і на зовнішньому конкурсі. Це серйозний ресурс для заповнення деяких топових позицій.

4. Ну і, звичайно, прямий пошук кращого спеціаліста зі своєї індустрії. Це дорого, як і в першому випадку з експатами, але є вакансії, на які шукати людей по-іншому немає сенсу. Знову ж таки важливо – зробити правильну оцінку на вході не тільки професійного досвіду, а й ЗДІБНОСТЕЙ працювати в нових умовах, з іншими підходами, з іншою командою, з іншими цінностями. Наш ринок знає немало гучних звільнень-переходів, коли непрофесійна оцінка кандидата, якого знайдено в досить дорогий спосіб, призвела до невдачі.

І на завершення. Мабуть, будь-якому аграрію буде приємно почути зізнання представника однієї з найбільших консалтингових компанії світу:

«Незважаючи на виклики та проблеми, працювати для агробізнесу дуже приємно. Люди, з якими ми спілкуємося, як правило, завжди дуже конкретні, розумні й дуже щирі. Напевно, це пов’язано зі специфікою роботи із землею або тваринами і, напевно, – із безумовною любов’ю до своєї професії».

Landlord раніше повідомляв про те, як встигати все керівникові агропідприємства: модель ефективного менеджменту від керівника господарства Спрінт К.

Аналітика   

Показати ще