Історії успіху    17 жовтня 2017 16:03

Саід Шуфані – ліванський студент, що побудував бізес-імперію в Україні

Людина є основою будь‑якого бізнесу. Саме вона може зробити його успішним, а продукцію чи послугу — конкурентною та запитуваною. Ринок диктує свої правила, але варіювати їх, обертаючи на власну користь, — це своєрідне і аж ніяк не легке мистецтво, опанувати яке можна, лише маючи до цього хист. Власник харківської групи компаній, до складу якої входить «Варіант Агро Буд», Саід Шуфані саме з таких природжених бізнесменів.

Ще за часів Радянського Союзу Саід приїхав до України з Лівану, щоб отримати вищу освіту. Проте крім цього знайшов тут кохання, створив сім’ю й поступово вибудував власний багаторівневий бізнес, який сьогодні серед лідерів по своїх напрямах.

Нині до складу виробничої корпорації, якою керує родина Шуфані, входять аж 11 компаній. Досить різних за профілем діяльності, але об’єднаних кількома спільними рисами. Всі вони займаються обробкою металу і виготовленням обладнання для його обробки. Всі підприємства корпорації взаємопов’язані і виготовляють практично все, окрім металу: є два трубні заводи, підприємство, яке випускає прокатні стани для різних профілів і труб, інструментальний завод, обладнання для сільгоспвиробництва, опалубка тощо. Серед них «Варіант Агро Буд» є підприємством у сфері виробництва обладнання для сільського господарства — устаткування для елеваторів, тваринництва та систем зрошення.

Компанії «Іпріс» та «Іпріс‑Профіль» — це, відповідно, обладнання для прокату й торгово‑складське устаткування, стелажі, електрозварні труби, а «Фабрика «Варіант» зосереджена на виробництві опалубки для будівництва та різноманітних контейнерів для транспортування вантажів. І це — лише основні напрями бізнесів Шуфані. «В Україні наявна розгалужена й надійна інфраструктура металообробки, — пояснює Саід вибір галузі. — Тому все, що виробляється з металу, завжди привертає мою увагу».

Вдалий тренд

Шлях бізнесмена Саід Шуфані розпочав із виробництва профілів для гіпсокартонних систем, а тепер у його підпорядкуванні ціла корпорація — не більше не менше. Якщо казати про «Варіант Агро Буд», ця компанія починалася з виробництва обладнання для тваринництва. Тоді це був відокремлений напрям у складі іншої компанії корпорації, але з нарощуванням обсягів виробництва й розширенням номенклатури виробів сільськогосподарського напряму постало питання створення окремої компанії.

Перший силос компанія виготовила в 2011 році. Покупцем став тоді масштабний агрохолдинг «Земля і воля». Перший серйо­зний успіх надихнув елеваторників на подальшу розбудову власного виробництва. Якщо під час створення силосів у компанії орієнтувалися на конструкторські рішення американського виробника GSI, то поступово перейшли до проектування власного продукту — з удосконаленою вихідною конструкцією. Сьогодні в складі компанії «Варіант Агро Буд» діє окреме конструкторське бюро, яке працює над розробленням силосів.

Окрема увага приділялась досвідченим кадрам. Ними стали найкращі спеціалісти, що раніше працювали на Хар­ківському авіазаводі та в Хар­ківському авіаційному інституті. «Сильна команда дозволяє нам створювати продукт високої якості», — розповідає Дані Шуфані, син засновника групи компаній, який чотири роки тому очолив «Варіант Агро Буд».

Що є головним у створенні силоса? Крок хвилі, висота панелей, кількість ребер жорсткості та рядів листових з’єднань. Усе це впливає на загальну міцність конструкції, тому кожен із цих параметрів є надважливим. І в той час, коли деякі виробники елеваторного обладнання здешевлюють конструкцію, що знижує її якість, у «Варіант Агро Буд» навпаки — не заощаджують на якості. У своєму виробництві тут використовують якісні німецькі метизи з класом міцності 10,9 одиниці та високоякісну імпортну оцинковану сталь. «Намагаємося якнайширше використовувати вітчизняні комплектуючі, але обираємо лише найвищої якості, — розповідає Дані. — На жаль, поки що в Україні не виробляють оцинковану сталь потрібної нам якості, але як тільки це станеться, будьте певні: ми її використовуватимемо для наших силосів».

Компанія зосереджена на якості. Показовий момент: за чинної нині в Україні норми допустимого снігового навантаження на дах силоса 180 кг/м2 у конструкції силосів виробництва «Варіант Агро Буд» закладається запас міцності 240 кг/м2. «У деяких тендерах на постачання силосів ми не проходимо через вищу ціну, як порівнювати з конкурентами, — розповідає Дані. — Але «наш» клієнт — той, який надає перевагу якості та надійності. І наші силоси його повністю задовольнять».

Саід Шуфані вже 25 років розвиває бізнес на ринку обробки металу й за ці роки став справжнім експертом у цій галузі. Підприємство може пишатися найсучаснішими технологіями обробки металу: різка відбувається лазером, у наявності сучасна й діропробивна установка, що не має аналогів в Україні. Приміром, у компанії встановлено трубозагиначі з ЧПУ. Крім того, працюють дві прокатних лінії.

Контроль якості — це ще один показник налагодженого виробництва. На кожному етапі виробництва силосів, комплектуючі проходять прискіпливу перевірку: перевіряється відповідність технічній документації, правильність і радіуси вигинів, точність отворів тощо. Звісно, на кожен силос надається гарантія.

Окрім якості в компанії активно працюють над розширенням асортименту. За минулих чотири роки було освоєно випуск транспортного та зачисного обладнання: шнеків, транспортерів і норійного обладнання для елеваторів. Нарешті, збільшилася номенклатура самих силосів — на сьогодні компанія реалізувала близько 120 елеваторних об’єктів. Серед них слід виділити поставку у 2015 році обладнання для термінала компанії Allseeds в порту «Южний». Продукція «Варіант Агро Буд» була визнана найкращою за результатами тендеру, у якому брали участь й іноземні постачальники. Згодом компанія виготовила для Allseeds кілька силосів нестандартного діаметру 22,81 м.

Освоєно виробництво великих силосів діаметром 27,5 та 32 м. Цікавий факт: на сьогодні «Варіант Агро Буд» є єдиною в СНГ компанією, що виробляє силоси діаметром 32 м. В ємності заввишки 41 м та об’ємом 27 000 м3 можна зберігати 23 000 т зерна. Вже реалізовано два таких об’єкти.

Запорука процвітання компанії — у сучас­них трендах на ринку. Все частіше українські аграрії, які вирощують пшеницю, соняшник, ячмінь, кукурудзу сою та ріпак, відчувають потребу в елеваторах і силосах для зберігання врожаю. Як показав огляд Landlord елеваторного ринку (№22 за 2017 рік), його потенційна місткість для постачальників елеваторного обладнання та супутніх послуг величезна. У 2016 році сумарний урожай згаданих вище культур в Україні становив 83 млн тонн — тоді як місткість зерносховищ приблизно у 1,5–2 рази менша.

Сімейний підряд

Проте крім технічної досконалості, чуття ринку й слідування галузевим трендам корпорація родини Шуфані має ще один непересічний елемент успіху — сімейність бізнесу. Більшістю компаній корпорації керують сини очільника — Дані й Денис і члени його родини. Так здійснилася одна з мрій Саіда: «Я впевнений, що саме завдяки цьому наш бізнес працює чітко й злагоджено». Також деякими компаніями в складі корпорації керують і наймані спеціалісти, адже головним чинником у виборі керманичів є професіоналізм.

У групі компаній сімейність заохочується на всіх рівнях корпорації.

«У нас працюють цілі сім’ї, — додає Дані Шуфані. — Батько приводить сина, брат — брата. І ми цим дуже пишаємося». У свої 26 років він уже близько чотирьох років очолює «Варіант Агро Буд».

Тоні Шуфані очолює кілька підприємств сімейної корпорації, зокрема, «Іпріс‑Профіль». Хоча профіль цієї компанії не пов’язаний безпосередньо із сільським господарством, деяка продукція цілком може зацікавити аграріїв. Підприємство виробляє логістичне обладнання — складські стелажі, контейнери для переміщення вантажів зі складів у розподільні центри для супермаркетів тощо.

Тоні Шуфані — цілеспрямована людина та компетентний професіонал. Компанію він очолив невдовзі після закінчення навчання у Франції і за наступні 10 років вивів її на лідерські позиції. Достатньо сказати, що нині клієнтами «Іпріс‑Профіль» є найбільші вітчизняні гіпермаркети формату DIY (Do It Yourself) — Leroy Merlin, «Епіцентр», «Нова лінія».

Що їх спонукало розпочати спів­працю з «Іпріс‑Профіль»? Відповідь дуже проста: харківська компанія завжди дослухається до потреб клієнта. Наприклад, тут готові взятися за розробку й виготовлення нестандартних контейнерів чи стелажів, які ідеально відповідатимуть конфігурації складів і логістичній моделі конкретної компанії. На такі контейнери припадає близько 20% виробництва.

Для масового виробництва компанія випускає стандартні контейнери — дротові, в’їзні, РО‑контейнери. Адже для масового виробництва необхідні площі та неабиякі фінансові та виробничі ресурси. Рентабельність доволі низька, тому отримати прибуток можливо лише завдяки обсягам постачання.

«У структурі діяльності компанії постачанням на вітчизняний ринок належить приблизно 40%, — розповідає Тоні. — Все інше — це експорт в Австрію, Німеччину, Чехію, Фінляндію та Францію». Обидва напрями розвиваються достатньо динамічно, але ставка все ж таки на Україну. Якщо експорт зростає насамперед через збільшення країн, де представлена продукція «Іпріс‑Профіль», то вітчизняний ринок розвивається вглиб.

Зі слів Тоні, тема логістики стає все важливішою для вітчизняних ритейлерів. Якщо раніше основним було підлогове зберігання, то тепер спостерігається масовий перехід на спеціалізовані стелажі. Те саме можна сказати й про контейнери для переміщення вантажів. «Їх використання дозволяє заощадити час, зменшити витрати на зберігання та пришвидшити доставку товарів від складу до магазину», — пояснює Тоні.

Ще одне підприємство сімейного бізнесу Шуфані більше знайоме представникам будівельного бізнесу. В структурі корпорації «Фабрика «Варіант» належить важливе місце, а очолює її Рані Шуфані. Один з головних напрямів її діяльності — опалубка для будівництва. Вона знаходить застосування й в агро­сфері — зокрема, використовується під час будівництва елеваторів. Також тут вироб­ляють риштування та антени для супутникового телебачення.

«Я побував у багатьох господарствах і майже всюди бачив частку нашої продукції. — розповідає Рані. — Я маю на увазі всю нашу корпорацію. Опалубка, елеваторне устаткування, обладнання для тваринництва тощо — ми можемо бути корисні аграрному сектору в багатьох напрямах».

Щодо власне «Фабрики «Варіант», то наразі вона націлена на збільшення експорту. Так‑так, опалубка від харківської фабрики вирізняється відмінною якістю в поєднанні з конкурентною ціною. Тож не дивно, що вона використовується будівничими компаніями Швейцарії, Швеції, Фінляндії, Франції, Німеччини.

Однак цими країнами сфера інтересів підприємства Рані Шуфані не обмежується. Компанія має контракти майже по всій Європі за винятком Іспанії та Португалії, праця з якими втрачає економічний сенс через надто велике транспортне плече. «Фабрику «Варіант» уже добре знають і цінують у Саудівській Аравії й інших країнах регіону: Катар, Кувейт, Оман, Ірак.

Випереджаючи тренди

У «Варіант Агро Буд» масштабні плани. Наразі компанія закінчує монтаж другої черги силосів лінійки Profi на Пирятинському елеваторі, який належить Баришівській зерновій компанії. Потужність другої черги становитиме 48 000 т. Торік тут було введено в експлуатацію першу чергу силосів від «Варіант Агро Буд» потужністю 36 000 т (це були три силоси діаметром 27,5 м і ємністю 12 000 т кожен).

Загалом же різноманітне обладнання від «Варіант Агро Буд» уже встановлено на понад 120 елеваторах України. Цей факт свідчить сам за себе: крок за кроком компанія піднялася на лідерські позиції у своєму сегменті. І не має наміру поступатися досягнутим.

«Варіант Агро Буд» не слідує трендам, вона їх задає. Щоб бути на крок попереду конкурентів, потрібно опановувати принципово нові продукти. Один із них — зрошування. «Все частіше українські аграрії згадують про проблеми, пов’язані з посухою, — розповідає Денис Шуфані, який у компанії очолює відділ розвитку зрошувальних систем. — Тож цей напрям є дуже перспективним». У лютому 2017 року на виставці «Зернові технології» компанія «Варіант Агро Буд» представила дощувальну установку власної розробки — самохідну систему поливу, яка може бути завдовжки до 800 м. Першу таку установку вже запущено в Дніпропетровській області на «Молочно-виробничому комплексі «Єкатеринославський», для якого раніше компанія побудувала елеватор. «Ще три установки для інших клієнтів — у стадії виробництва», — ділиться планами Денис.

У планах — освоїти виробництво потужнішого транспортного устаткування та розширити модельний ряд силосів. Як і раніше, вони розроблятимуться безпосередньо під потреби клієнтів. А через рік з’явиться нове власне виробництво — сучасний завод гарячого оцинкування, який стане 12‑м підприємством у складі корпорації. Обсяг виробництва компанії досяг того рівня, коли освоєння цього напряму набуло економічної доцільності. «Завзятість і сміливість, — ось основні постулати моєї бізнес‑філософії, — ділиться секретом Саід. — А ще — виваженість в ухваленні рішень й опікування репутацією. Так я ставлюся до самого себе й до партнерів».

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...