На конференції були продемонстровані сучасні технології якісного захисту в картоплярстві. Теоретична частина заходу пройшла у вигляді лекцій, присвячених світовим прикладам використання протоколів захисту й пропозицій препаратів на українському ринку.
Володимир Борисенко, технічний експерт компанії «Сингента», детально розповів про застосування протоколу вирощування для картоплі. Із застосуванням протоколів, котрі розроблені компанією «Сингента», виробники будуть якісно захищати свою культуру та зроблять продукцію безпечною. Володимир Борисенко зауважив, що часто при виникненні проблеми на полі, фермери починають «гасити пожежу», тобто не регламентовано вносити препарати від хвороби. А це у свою чергу, призводить до порушення кінцевої якості продукції.
Натомість із протоколами компанії «Сингента», культура буде якісно захищена, а кінцевий продукт буде безпечним. Упевненість у результатах компанії побудовані на основі тривалих наукових досліджень — підсумував фахівець Володимир Борисенко.
Олександр Бондар, експерт компанії «Сингента», зосередив увагу відвідувачів заходу на законодавчих нормах та стандартах щодо застосування пестицидів. Фахівець навів приклади препаратів компанії «Сингента», з котрими обробка культур гарантуватиме безпеку кінцевої продукції.
Впровадження теорії у практику учасники змогли побачити, відвідавши демоділянку, на якій представники «Сингента Україна» продемонстрували застосування Протоколу з вирощування картоплі відповідно до регламенту використання препаратів.
Читайте: Боротьба за виживання: як агрохолдинги в Німеччині знищують фермерів
Фахівці компанії поділилися досвідом, як забезпечити отримання продукції з мінімально допустимими, згідно з українським і європейським законодавством, залишками пестицидів.
За словами засновника «Агріко Україна» Миколи Гордійчука, Протокол з вирощування картоплі — корисна і необхідна річ, яка на практиці доводить безпеку культивації бульби з урахуванням використання різноманітних пестицидів.
«Як експеримент фахівці компанії «Сингента» розробили нам Протокол вирощування столової картоплі, й на ділянці 15 га розпочали тестування. Суть протоколу полягає в тому, що продукція, отримана після періоду вегетації, буде безпечною для споживача. Тобто той мінімальний або максимальний рівень пестицидів доступної продукції відповідатиме не тільки українським нормам, але й нормам ЄС. Протокол включає можливість вирощування бульби зокрема без фузаріозу, фітофтори та інших хвороб культури, з якими постійно стикаються фермери. На демоділянці ми провели шість обробок різними препаратами, що регламентуються «Сингента» і гарантують чисту картоплю, без залишків внесених препаратів», — розповів Микола Гордійчук.
Також учасникам продемонстрували сервіс «АгроГід» і наголосили на важливості налаштування обприскувачів для якісного й ефективного внесення пестицидів.
Фахівці компанії «Агріко Україна» представили понад 32 сорти картоплі для різних видів споживання (варіння, смаження, фрі, запікання), а також розповіли про динаміку в запитах споживачів і, відповідно, торговельних мереж та ресторанів на українському ринку картоплі.
Зокрема, Микола Гордійчук відзначив, що нині тенденцією ринку є орієнтація на профільні та смакові якості картоплі.
«За останні три роки ми почали більше уваги звертати на сорти, що використовуються за призначенням. Якщо раніше дивилися на універсальні сорти, урожайність яких була більше 30–40 т/га, то сьогодні шукаємо ті, які підходять для смаження, варіння, запікання, виробництва чипсів або фрі», — зауважив він.
Представники Fozzy Group розповіли про зміни у співробітництві з агровиробниками, а також про те, якою плодоовочевою продукцією цікавиться сьогодні покупець та якими критеріями він оперує, вибираючи овочі та картоплю.
Сьогоднішнім трендом у реалізації картоплі є відсортована, відкалібрована, упакована продукція — на цьому наголосила Наталія Олєйніченко, керівниця відділу закупівель овочів та фруктів «Сільпо-Фуд».
«Хоча нам здається, що економічна ситуація наразі складна й споживач не готовий платити вищу ціну за передпродажну обробку продукції, насправді українські покупці дуже вимогливі», — відзначила Наталія Олєйніченко.
Пані Наталія навела приклад: якщо в торговому залі викласти немиту картоплю, а поруч покласти миту, але при цьому дорожчу продукцію, то більшим попитом користуватиметься саме мита.
Партнерство і розвиток — ось основні принципи, які мають взяти на озброєння сучасні картоплярі. Як зразок Наталія Олєйніченко навела європейський досвід, коли виробник, саджаючи картоплю, вже знає, куди він її реалізуватиме.
Landlord раніше повідомляв про те, які перспективи мають українські картоплярі на європейському ринку.
Фото: Микита Завілінський
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!