Єдиний негативний прогноз стосується того, що урожайність соняшнику в Україні цього року буде нижчою за минулорічну, зважаючи на досить поширені нині консультації про те, як правильно економити на добривах попри очікуване збільшення площ під його посівами.
Трейдер з олійних культур ГК “Прометей” Володимир Бондарук не виключає ситуації, коли олійнопереробні заводи відчуватимуть певний «голод» на кінець сезону-2023/2024. До того ж додає песимізму нестабільність роботи зернового коридору, а подекуди взагалі зупинка експорту через українські морські порти. Про це експерт розповів у інтерв’ю для “Інтерфакс-Україна”.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Навіть якщо цифри будуть невтішними, не працювати ми не маємо права: так чи інакше українське продовольство потрібне там, а функціонуюча економіка потрібна тут, — пояснив Бондарук. — Резюме таке: олійна галузь України не деградує, а навпаки — адаптується.
Кожен учасник ринку зіштовхується з військовими екстерналіями: чи то із загрозою окупації, чи ракетними “прильотами” та іншими форс-мажорними викликами. Але немає вкрай негативних прогнозів на завтрашній день для ринку олійних та їх переробки.
Нагадаємо, спричинена війною криза олійно-жирової галузі України створила дефіцит олійної продукції на світових полицях у перші місяці повномасштабного вторгнення росії.
У 2023 році олійно-жирова галузь України після вкрай важкого 2022 року може зіштовхнулася з низкою викликів, заявляють в асоціації “Укроліяпром“.
Світові ринки зернових та олійних повернулися до повноцінного функціонування після різдвяних свят. Серед чинників, які впливали на попит, пропозицію та ціни цього тижня надалі залишаються простої в зерновому коридорі, збір пізніх зернових та примхи погоди на американському континенті.
Минулого тижня на ринках олійних культур певне пожвавлення спостерігалося лише у напрямку соняшника, натомість ціни, попит та пропозиція на сою і ріпак залишалися стабільними.
Через ракетні удари держави терориста – росії майже всі морські та річкові порти України призупинили роботу з міркувань безпеки, а перебої з електроенергією можуть спричинити зменшення ефективності переміщення товару залізницею.
Трейдери змушені закладати все більше витрат на простій суден (до 30 днів) у ціну, що вбиває економіку для виробника.
Також закупівельні ціни на пшеницю в українських морських портах почали знижуватися через високі ризики постачання зерна морем та високі ставки фрахту.
Українські трейдери повідомили, що на ринках спостерігається зниження експортних цін попиту на українську продовольчу та фуражну пшеницю з постачанням суходолом, а в українських портах зросли доларові ціни трейдерів на кукурудзу.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!