Україна звернулася до Європейської комісії з проханням компенсувати витрати на транспортування української агропродукції до дальніх європейських портів.
Про це заявив міністр аграрної політики та продовольства Микола Сольський в ефірі телемарафону “Єдині новини”.
“Це нормальна робоча схема, яка, сподіваюся, може бути застосована цього сезону. Без такої компенсації довезти українське зерно, наприклад, до портів Гамбурга неможливо і економічно нерентабельно”, — сказав Сольський.
Він вважає, що такий механізм дозволить наростити перевезення “шляхами солідарності” ЄС і вирішить економічну складову питання. Рішення може бути ухвалене найближчим часом.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Нагадаємо, вночі 19 липня росіяни атакували зернові термінали та портову інфраструктуру в портах Одеса та Чорноморськ.
Через саботаж рф роботи “зернового коридору” світ не отримав додаткові 25 млн тонн агропродукції. 17 липня кремль заявив про зупинку “зернової угоди”.
На думку Мінагрополітики Україна зможе продовжувати експорт зерна через Чорне море в межах плану Б без участі росії, якщо москва розірве поточну зернову угоду.
Реалізація сценарію з припиненням роботи “зернового коридору” матиме негативні наслідки для українського експорту; в Нацбанку не виключають можливого посилення тиску на гривню.
Наразі в Україні розробили альтернативний план для продовження експорту аграрної продукції у випадку, якщо через саботаж російської сторони робота зернового коридору припиниться.
Найбільший литовський порт Клайпеда готовий негайно відвантажити 10 млн т українського зерна на тлі заяви рф про вихід із зернової угоди.
Хорватія запропонувала Україні залізничну мережу та порти Адріатичного моря для транспортування зерна альтернативним маршрутом після припинення росією зернової угоди.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!