Цього літа настрої споживачів свіжих молокопродуктів зовсім інакші, ніж були у цей час минулого року. Про це повідомляє ІНФАГРО.
Немає переміщень українців в південні, приморські регіони й додаткового закордонного відтоку туристів. Можливо, трохи більше ніж в мирні часи продається продукції в західних областях. А загалом споживання молочних продуктів цього літа помітно впало навіть в порівнянні з травнем, не кажучи вже про минулорічні показники. Очевидно, багатьом зараз грошей не вистачає навіть на необхідні молочні продукти.
Проте виробники шукають вихід із ситуації. Хтось змінює асортимент, хтось вертається до призабутих за час війни маркетингових інструментів з акційними ціновими знижками. А окремим операторам навіть вдається продовжувати підіймати ціни на свою продукцію.
Зовнішню торгівлю свіжими продуктами активною назвати важко. Імпорт майже вдвічі відстає від торішніх показників. Традиційно найбільшою є частка імпорту з Польщі. Правда, подальше його збільшення вже виглядає не зовсім логічно, в Польщі сировина зараз значно дорожча, ніж в Україні.
Експорт ще є, але зовсім мізерний. В партнерах залишилась фактично тільки Молдова. Поставки на Кавказ практично припинено, адже нинішня вартість логістики робить їх збитковими.
Нагадаємо, закупівельні ціни на молоко у світі ростуть рекордними темпами. Так, за даними IFCN, світова комбінована ціна на молоко у квітні 2022 року була найвищою за всю історію моніторингу (з 1996 року) і склала 59,7 євро./ц (жир-4%, білок-3,3%).
В нинішній ситуації експортноорієнтованими продуктами залишається сухе молоко, молочна сироватка, казеїн та вершкове масло.
Ціни на молоко зростають по всьому світу, оскільки війна в Україні загрожує постачанням кормів і добрив для корів.
Попри ускладнену логістику, в травні загальний експорт молока і згущених вершків склав 1,87 тис. тонн, що на 44% більше ніж у квітні.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!