Ставки річкового та морського фрахту поступово збільшуються з підвищенням попиту зі сторони Чорноморського регіону, повідомляють аналітики Spike Вrokers.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Відсутність ефективних комплексних рішень щодо завантаження українського зерна на рейді порту Констанца суттєво обмежує вантажопотік через порт та здорожчує вартість завантаження суден класу “панамакс” українським зерном. Прямий фрахт на Іспанію судном завантаженістю 9-10 тисяч тонн може бути вигідніший, ніж доставка зерна баржами до Констанци, перевантаження в судно класу “панамакс” та відправкою на Іспанію, — зазначили аналітики.
Відповідно, ринкові ставки транспортування водним шляхом наступні:
- 1-3 тис. тонн Ізмаїл, Україна – Констанца, Румунія 40-45€;
- 9-10 тис. тонн Ізмаїл, Україна – Тарагона, Валенсія, Іспанія 72-75€;
- 25-35 тис. тонн Констанца, Румунія – Тарагона, Іспанія 19-22€;
- 55-65 тис. тонн Констанца, Румунія – Тарагона, Іспанія 15-18€.
Нагадаємо, Хорватія готова надавати Україні порти в Адріатичному морі та на Дунаї для транспортування зерна.
Поступово ставки фрахту на Дунаї продовжуватимуть рости, але рекордів минулого року навряд чи варто очікувати.
“Українське дунайське пароплавство” відкрило тендери з перевезення агропродукції баржами до європейських портів.
У травні 2023 року Дунайські порти перевантажили 3 млн т продукції, що є абсолютним рекордом для портів цього регіону.
У перші місяці повномасштабного вторгнення єдиним морським шляхом, який з’єднував Україну зі світом, був Сулінський канал — головна судноплавна протока гирла Дунаю в Румунії. Однак його пропускна здатність була вкрай низька — у середньому до трьох суден на добу проходить до наших портів. Після звільнення острова Зміїний вдалося відкрити для проходу суден гирло Бистре, яке розташоване вже в акваторії України. Це дозволило збільшити пропускну здатність дунайських портів у 3 рази — до 9 суден на добу.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!