Поступово ставки фрахту на Дунаї продовжуватимуть рости, але рекордів минулого року навряд чи варто очікувати.
Про це в інтервʼю Latifundist.com розповів генеральний директор “Українського Дунайського пароплавства” (УДП) Дмитро Москаленко.
“Після закриття “зернового коридору” ставки на Дунаї дещо зросли. Наші ставки диференційовані в залежності від типу вантажу та місця завантаження. Типовим і розрахунковим для нас є Ізмаїл-Констанца, де для важкого зерна ставка наразі складає 34€/т, а для легкого 56€/т. Але це базова ставка. Бо там же ще є Братиславська угода, різні надбавки, коефіцієнт за бункер, мілководдя і т.д”, — говорить Москаленко.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Він додав, що фермер не буде працювати у збиток, якщо ціна не рахується і поки що ситуація розвиватиметься саме так.
Довідка: ПрАТ “УДП” здійснює річкові вантажоперевезення по Дунаю та морські вантажоперевезення. До складу вантажного річкового флоту входять 75 самохідних та 245 несамохідних суден. Морський вантажний флот представлений сімома суднами дедвейтом 3,3-4 тис. тонн (шість суховантажів типу “Ізмаїл” та один танкер “Десна”). Основу вантажів складає металургійна сировина, що постачається до придунайських країн. Річковий пасажирський флот компанії представлений теплоходами “Молдавія”, “Україна”, “Дніпро” та “Волга”.
Нагадаємо, ПрАТ “Українське Дунайське пароплавство” (УДП) досягнуло рамкової домовленості з TTS Group S.A. щодо можливості здійснення перевалки на рейдових стоянках порту Констанца (Румунія).
“Українське дунайське пароплавство” відкрило тендери з перевезення агропродукції баржами до європейських портів.
У травні 2023 року Дунайські порти перевантажили 3 млн т продукції, що є абсолютним рекордом для портів цього регіону.
У перші місяці повномасштабного вторгнення єдиним морським шляхом, який з’єднував Україну зі світом, був Сулінський канал — головна судноплавна протока гирла Дунаю в Румунії. Однак його пропускна здатність була вкрай низька — у середньому до трьох суден на добу проходить до наших портів. Після звільнення острова Зміїний вдалося відкрити для проходу суден гирло Бистре, яке розташоване вже в акваторії України. Це дозволило збільшити пропускну здатність дунайських портів у 3 рази — до 9 суден на добу.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!