Оцінку роботи УЗ та прогнози на найближчий період Валерій Ткачов висловив на своїй сторінці в соціальній мережі Фейсбук.
За підсумками минулого року АТ Укрзалізниця втратила майже 8-10 млн т вантажів. Таку цифру назвав експерт у сфері транспортної інфраструктури та логістики Валерій Ткачов. Він висловив кілька зауважень стосовно перевезення зернових вантажів за узгодженим графіком руху, так званим РРМП.
Експерт скептично оцінив новації, запроваджені Укрзалізницею. Через преференції великим компаніям, на думку Валерія Ткачова, 70% лінійних елеваторів позбавлені доступу до інфраструктури національної залізниці, тож вимушені закриватися через надто жорстку конкуренцію.
«Заради об’єктивності хочу озвучити: процес «маршрутизації» відвантажень зерна в 2017 році ініціювати кілька великих українських компаній, що володіють обмеженою кількістю «маршрутних» елеваторів», – написав Валерій Ткачов.
За його оцінками, ініціатори новацій УЗ мали приблизно 70 елеваторів або 10% усіх лінійних елеваторів, що існували на той момент у країні.
«Вони (себто великі компанії – ред.) досягли своєї мети – руками АТ Укрзалізниця «прибрали» своїх конкурентів (середні, малі елеватори).
Тепер 70% цих лінійних елеваторів позбавлені доступу до залізничної інфраструктури або вимушені сплачувати додаткову плату за подачу вагонів (як наслідок – зростання логістичних витрат у цих елеваторів», – написав експерт.
Читайте: Логістична імперія Кернел: 3500 вагонів та 500 тис. т щомісячних перевезень
«У ініціаторів усе добре – вони б’ють рекорди оборотності, оборот досяг 3-5 паспортної ємності…
Малі й середні елеватори зачиняються, вони не витримують конкуренції», – стверджує Валерій Ткачов.
Хоча, на думку експерта, від нововведень є й позитив для всього зернового ринку. Елеваторна галузь отримала стимул для модернізації застарілої інфраструктури й додаткові інвестиції в будівництво сучасних складських приміщень.
«Ця встряска примусила власників елеваторів вкладати кошти в модернізацію. Тепер ми маємо близько 170-190 маршрутних елеваторів… Будівельники елеваторів в екстазі – відбувається зростання ринку, нові замовлення тощо», – пише експерт.
«Але я НЕ розумію, чому має зачинитися чи платити додаткову плату елеватор, що відвантажує на добу 15-25 вагонів ??? Чому на цей елеватор не повинні подавати вагони? Навіщо нам мати всі «маршрутні елеватори» ( 500-800 одиниць), якщо УЗ здатна подавати на добу лише 30-40 маршрутів? Що робитимуть інші елеватори? Стоятимуть?» – запитав Валерій Ткачов.
Також експерт відзначив значне падіння вантажних перевезень через протекціонізм великим компаніям з боку Укрзалізниці.
«РРМП замислювалася УЗ для задоволення потреб однієї поважної української компанії (з найбільшим земельним банком, що володіє «маршрутними елеваторами», власним морським терміналом; величезним парком вагонів-зерновозів. Мета – забезпечити пріоритетне вивезення зерна для цієї компанії.
Але інші учасники ринку швидко зорієнтувалися й також приготувалися возити зерно за РРМП.
Тепер УЗ має чергову проблему, як організувати пріоритетну роботу цієї компанії й ще кількох компаній, що приєдналися пізніше», – пояснив ідею новації експерт.
Валерій Ткачов прогнозує: «Думаю, зараз УЗ прийме рішення пріоритетного відвантаження зерна РРМП для компаній, які зможуть надати графік відвантажень на рік».
Таку можливість, на думку експерта, мають саме кілька компаній.
«Підкреслюю: основна мета РРМП – пріоритет у відвантаженні зерна кільком великим компаніям.
Можете у диспетчерів УЗ поцікавитися, скільки потягів кидають, аби провести потяг за РРМП.
Але якщо за графіком будуть рухатися всі потяги без винятків, а не лише потяги поважних компаній і склади з вагонів УЗ», – зауважив Валерій Ткачов.
Landlord раніше повідомляв, що Укрзалізниця обіцяє здешевити перевезення зернових.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!