Низка агропідприємств повідомили про неможливість повернути зерно з терміналів компанії “ТІС”, яке не було експортовано внаслідок блокади портів. Ситуація не вирішується декілька місяців поспіль.
Про це пише пресслужба ВАР.
Зокрема, ТОВ “ВІСКАР АГРО” (входить до агропромислової корпорації “Успіх”) в березні 2023 р. уклало з AGROPROSPERIS TRADING 2 LIMITED контракт на постачання 2 тис. тонн зерна кукурудзи. Зерно відвантажили на термінал порту “Південний” ТОВ “ТІС”. Частину зерна — 562 тонн — було експортовано та оплачено. На терміналі лишилося 1480,75 т.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“4 липня ми отримали від “Агропросперіс” повідомлення про неможливість виконання договору та його припинення у зв’язку із блокадою порту “Південний” російською федерацією. Потім отримали пропозицію від “Агропросперіс” купити зерно в Україні, але вже по нижчій ціні, а саме по 7,2 тис. грн/т. Ціна попереднього невиконаного контракту становила понад 7,4 тис. грн/т. Ми погодилися на нижчу ціну і на витрати по перевалці і транспортуванню. Відправили автомобілі на термінал, щоб забрати зерно. Але машини на територію не пустили. Вантажівки простояли близько тижня. Транспорт інших компаній теж стоїть у черзі, зерно нікому не віддають”, — розповів юрист агрофірми ТОВ “ВІСКАР АГРО” Олександр Вашека.
Минулого тижня господарству вдалося отримати назад близько 800 тонн зерна. Проте зерно повернули неналежної якості: бите, з домішками зерен інших культур. Окрім того, “Агропросперіс”, на незрозумілій підставі, виставило товариству рахунок за зберігання зерна на терміналі за липень — $18 тис.
ПСП “УКР АГРО КЛАС” уклало зі швейцарською компанією SIERENTZ&CIESARL в лютому 2023 р. договір постачання кукурудзи. Підприємство здійснило постачання 3523,3 т на зерновий термінал “ТІС” на загальну суму $735 000. В травні та липні ПСП “УКР АГРО КЛАС” отримало від SIERENTZ&CIESARL повідомлення про форс-мажор та неможливість виконання умов договору у зв’язку із блокадою порту “Південний”.
Підприємство не погодилося з тим, що дані обставини є форс-мажорними, оскільки з лютого по травень включно зерновий коридор працював і зерно експортувалося. Пізніше підприємство все ж таки звернулося до SIERENTZ&CIESARL та терміналу “ТІС” з проханням повернути зерно у зв’язку із неможливістю виконання договору постачання.
“Через майже три тижні отримало відповідь, що SIERENTZ&CIESARL не проти, щоб підприємство забрало зерно. Тільки от згідно з листом термінал “ТІС” не підтверджує їм дозвіл на таку операцію. У зв’язку з цим SIERENTZ з 16 серпня припинила всі відносини з «ТІС», окремо наголосивши, що всі послуги зі зберігання нашого зерна вони оплатили. Відповіді від терміналу “ТІС” так і не отримано. Зерно лишається неповернутим”, — повідомили в агрофірмі.
ФГ “Періжка” з Кіровоградської області уклало угоду з трейдером “Зелена Долина Полісся” ще у квітні на 4,5 млн гривень. Як і в попередніх випадках, господарство транспортувало зерно на термінали “ТІС”.
“Ми з цими компаніями працюємо вже вдруге. Перший контракт оплатили майже відразу, тому ми погодились на подальшу співпрацю. Нову партію відвантажили у квітні. Витратили багато коштів, щоб транспортувати зерно до Одеси. Згідно з угодою нам мали оплатити всю суму протягом 5 робочих днів після відвантаження. Більш того, в угоді прописано 0,5% пені від суми за кожний неоплачений день. За цей час ми отримали лише 50 тис. грн. Це не допоможе нам покрити всі витрати на виробництво. Стоїть питання як проводити нову посівну без цих грошей. Нам потрібно купляти насіння, ЗЗР, добрива, платити заробітну плату та ремонтувати техніку”, — розповіла бухгалтер Катерина Періжок.
Всеукраїнська Аграрна Рада триматиме на контролі ситуацію із поверненням та оплатою поставленого зерна у порт Одеси. Закликаємо всі сторони дотримуватись умов договору, адже фермерам потрібні обігові кошти для підготовки до осінньої посівної компанії.
Нагадаємо, словацька залізнична компанія EP Cargo відкриває новий пункт перевантаження зерна на кордоні з Україною. Для нього буде використано залізничні колії Воянської електростанції.
Компанія “НІБУЛОН” оптимізує роботу Ізмаїльського терміналу. Об’єкт реалізували як перевантажувальний комплекс, нині ж розглядаються варіанти, як перетворити його на повноцінний елеватор з можливістю накопичення.
Компанія “Алмейда Груп” побудувала перевантажувальний зерновий термінал на станції Вадул-Сірет, що на кордоні з Румунією.
На залізничній станції Чоп почав роботу логістичний хаб з широкими та вузькими коліями по перевалці будь-якої сільськогосподарської продукції та продуктів перероблення. Типи вантажів — насипний, наливний та фасований (біг-беги та мішки).
Консалтингова компанія DB Engineering&Consulting визначила кілька маршрутів у Європі, які сумісні з українськими вагонами-хоперами.
Контейнерний термінал “Мостиська” (Container Terminal Mostyska, CTM), на території якого також розташований зерновий термінал, обладнали помповими станціями для роботи з наливними вантажами, такими як соняшникова та соєва олія.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!