Рейтинги    22 березня 2019 16:02

Топ-11 найбільших власників елеваторних потужностей

Журнал Landlord і компанія Kreston GCG презентують результати дослідження ринку елеваторних потужностей України.

Під час дослідження було опитано близько 25 найбільших агрохолдингів і компаній, що спеціалізуються на прийомі, обробці та зберіганні зерна. Результатом став рейтинг топ­11 найбільших власників елеваторних потужностей України у 2018 році.

Підставою для формування рейтингу є інформація, надана учасниками в ході опитування електронною поштою. Розробка опитувальника, організація опитування та обробка результатів була здійснена аудиторсько­консалтинговою компанією Kreston GCG на замовлення видання Landlord.

Головною особливістю представленого рейтингу є те, що він складений не за розміром потужності одночасного зберігання елеваторів найбільших власників, а на основі даних про вантажообіг зерна у силосах (металевих та бетонних), обладнаних відповідним устаткуванням. З нього виключені прості сховища наземного зберігання зерна, поліетиленові рукави та інші несучасні типи зерносховищ.

Таким чином рейтинг відображає ефективність експлуатації елеваторних потужностей різними суб’єктами ринку та активність компаній на ньому.

Крім того, великі державні компанії (ДПЗКУ і Держрезерв), які мали та мають природну перевагу над іншими гравцями ринку за потенціалом доступу до потужностей, не зайняли перші дві сходинки, що яскраво свідчить про переваги саме приватного капіталу у сфері ефективності використання потужностей.

Задля збереження об’єктивності у відборі учасників рейтингу з нього були виключені компанії, що оперують виключно портовими зерновими терміналами. Були враховані тільки зернозберігаючі потужності, що мають можливості відвантаження на залізничний та автомобільний транспорт, портові елеватори з відвантаженням тільки на корабель не бралися до уваги.

У 2019 році холдинг планує модернізацію одного елеватора та будівництво трьох нових, сукупною потужністю (модернізованих та нових) 175 900 т. Роботи з модернізації та будівництва відбуваються в Запорізькій, Дніпропетровській, Вінницькій та Миколаївській областях. Загальні інвестиції у модернізацію та будівництво елеваторних потужностей у 2019 році становлять $57 млн.

«Нібулон» — один з лідерів вітчизняного аграрного ринку, один з найбільших українських сільгоспвиробників, інвестор, експортер. Холдинг має виробничі підрозділи у 12 областях України, власний суднобудівний-судноремонтний завод і сучасний вантажний флот, який складається із 62 суден.

Напрямами діяльності холдингу є тваринництво, рослинництво, переробка зерна, виробництво рослинної олії, м’ясопереробка, трейдинг зернових культур, а також зберігання, доробка та перевалка зерна, логістика та торговельна діяльність.

На зернових комплексах холдингу використовується технологія швидкісного сушіння та енергозберігаючі технології. Станом на кінець січня 2019 року зерносушильний парк включав 62 зерносушарки, у 51 з яких реалізовано енергозберігаючі технології.

У 2019 році компанія планує будівництво одного нового елеватора та модернізацію восьми діючих, що надасть можливість збільшити потужності зберігання на 340 000 т. Будівництво та модернізація елеваторів відбуватимуться у Сумській, Чернігівській, Харківській, Хмельницькій, Київській, Вінницькій та Полтавській областях.

«Кернел» — найбільший в Україні виробник та експортер соняшникової олії, провідний постачальник сільськогосподарської продукції з Чорноморського регіону на ринки більш ніж 60 країн світу.

У лютому 2019 року одна з дочірніх компаній холдингу придбала 100% у «Рейл Транзит Карго Україна» — власника найбільшого приватного парку вагонів-зерновозів в Україні (близько 3000 одиниць). Це дозволить холдингу знизити операційні ризики та логістичні витрати з огляду на подвоєння потужностей з перевалки після введення в експлуатацію нового зернового терміналу в морському порту «Чорноморськ» у наступному сезоні та в очікуванні рекордних обсягів експорту зерна врожаю 2019 року.

Державна продовольчо-зернова корпорація України протягом наступних двох років не планує збільшення потужностей зберігання власних елеваторів.

ДПЗКУ — національний оператор зернового ринку України, один з лідерів у сфері зберігання, переробки, перевалки, експорту зернових та продуктів їх переробки.

Створена у 2010 році ДПЗКУ є найпотужнішою державною вертикально інтегрованою компанією в аграрному секторі економіки України. Корпорації належить 10% сертифікованих елеваторних потужностей країни. Можливості портових терміналів ДПЗКУ дозволяють забезпечити до 6% середньорічних обсягів експортної перевалки українського зерна. Переробні підприємства корпорації здатні задовольнити до 10% потреб внутрішнього ринку України у борошні, крупах та комбікормах.

Зараз Корпорація вже розпочала реалізацію програми форвардних закупівель зерна врожаю 2019 року. У рамках цьогорічної кампанії планується закупити у сільгоспвиробників близько 360 000 т пшениці, кукурудзи та ячменю. На авансування аграріїв заплановано виділити 1,3 млрд гривень.

Холдинг «Агропросперіс» не планує збільшення потужностей зберігання протягом наступних двох років.

Наразі «Агропросперіс» — один з найбільших виробників та експортерів сільськогосподарських культур Чорноморського регіону, що фінансує та щорічно експортує понад 2 млн т зернових та олійних культур. До складу холдингу входять п’ять виробничих підприємств, що працюють у всіх основних регіонах України: «Золотий Світанок (Агро)», «Біо Агро», «Рей Агро», «Латагро» та «Нью Агро Менеджмент». Наявні елеваторні потужності мають можливість одночасного прийому до чотирьох різних культур та відвантаження 54 вагонів на добу.

Діяльність холдингу включає вирощування зерна експортної якості, фінансування та експертний супровід його виробництва, зберігання та продаж на світових ринках.

Окрім виробничих підприємств до складу холдингу входить Агропросперіс Банк — єдиний в Україні банк, що фінансує виключно малих та середніх агровиробників, перший, що почав кредитувати під аграрні розписки. Фінансування надається у 14 областях України.

У 2019 році група компаній «Прометей» планує придбання трьох елеваторів, що дозволить збільшити загальну потужність одноразового зберігання до 1,2 млн т. Крім того, з метою збільшення обсягів зберігання вже розпочато будівництво додаткових складів на чотирьох елеваторах у Київській, Кіровоградській, Миколаївській та Хмельницькій областях. У 2019–2020 роках планується залучити загальний обсяг інвестицій до $20 млн.

«Прометей» — торгово-виробниче об’єднання півдня України, що спеціалізується на рослинництві, закупівлі, зберіганні, доробці та логістиці зернових та олійних культур. До складу групи компаній входять ТОВ «Зерноторгівельна компанія «Прометей», ТОВ «Прометей-Елеватор» та його філії, «Прометей-Авто», виробнича компанія «Прометей». Основні культури вирощування — соняшник, пшениця та ячмінь.

У 2019–2020 роках холдинг «Астарта» планує збільшення потужностей зберігання завдяки придбанню елеватора потужністю одночасного зберігання 62 000 т у Хмельницькій області та будівництву елеватора потужністю 120 000 т у Полтавській області.

Елеватор, що будується, дозволить одночасно приймати три різні культури (9000 т на добу) та відвантажувати 54 вагони на добу. «Астарта» — вертикально інтегрований агропромисловий холдинг, працює на ринку України з 1993 року. Основні напрями діяльності — рослинництво, молочне тваринництво, виробництво цукру, переробка сої. Крім цього, холдинг має потужності з виробництва біогазу у місті Глобине.

Інвестиції в логістичні та інфраструктурні проекти стимулюють розвиток трейдингу. У 2019 році холдинг планує закупити щонайменше 800 000 т зернових для експорту, в тому числі завдяки старту програми форвардних закупівель.

У 2019–2020 роках холдинг «Епіцентр К» планує суттєве збільшення зернозберігаючих потужностей. Нові елеватори будуються у Вінницькій (два елеватори загальною потужністю 320 000 т одночасного зберігання) та Хмельницькій областях (один елеватор потужністю 120 000 т одночасного зберігання). Відбувається модернізація та збільшення обсягів зберігання на п’яти елеваторах у Вінницькій, Хмельницькій та Київській областях. Загалом, у 2019–2020 роках очікується збільшення потужностей одночасного зберігання на 1,3 млн т. Сукупні інвестиції у розширення елеваторних потужностей становитимуть понад 50 млн євро.

Холдинг «Епіцентр К», відомий завдяки мережам будівельних гіпермаркетів «Епіцентр» і «Нова Лінія», з 2015 року активно інвестує у розвиток аграрного сегмента. Напрямами аграрної діяльності холдингу є тваринництво та рослинництво (озима пшениця, соняшник, кукурудза та озимий ріпак).

Елеваторні потужності побудовані за інженерними проектами провідного європейського виробника комплексних зерносховищ — Feerum S.A. та містять низку технологічних інновацій. Наприклад, стандартні ланцюгові транспортери в них замінені на більш ефективні стрічкові, що сприяє зменшенню пошкоджень зерна та скорочує витрати на електроенергію в ході експлуатації нових елеваторів приблизно на 30%.

У 2019–2020 роках холдинг «Агротрейд» планує будівництво елеватора потужністю 60 000 т одночасного зберігання у Чернігівській області. Очікуваний обсяг інвестицій на розширення потужностей становить $5 млн.

«Агротрейд» — вертикально інтегрований холдинг із завершеним агропромисловим циклом: виробництво, переробка, зберігання та торгівля сільськогосподарською продукцією, один з лідерів ринку України з виробництва та реалізації гібридного насіння кукурудзи та соняшника, репродуктивного сортового насіння озимої пшениці, ярого ячменю, сої, гречки вітчизняної та зарубіжної селекції. Основними культурами вирощування є кукурудза, соняшник, ячмінь, пшениця, соя та ріпак. Окрім насінництва та рослинництва напрямами діяльності холдингу є тваринництво, експорт зерна, переробка гречки та пшениці.

Зернозберігаючі потужності холдингу складаються з металевих та бетонних силосів, складів. Усі територіально відокремлені елеватори «Агротрейд» мають залізничні гілки. Серед унікальних можливостей елеваторів холдингу — сушіння зерна в потоці, що значно зменшує травматизацію зерна, а також автомобілерозвантажувачі, здатні розвантажити будь-який вид транспорту із зерном.

У 2019–2020 роках холдинг «Агровіста» не планує збільшення потужностей зберігання зернових, олійних і зернобобових культур. «Агровіста» — інтегрована аграрна корпорація, що об’єднала в собі групу компаній «УкрАгроКом» та «Гермес-Трейдинг». Заснована у 2000 році компанія «УкрАгроКом» входить до переліку найбільших агрохолдингів України. «Гермес-Трейдинг», створений у 2002-му, є одним з помітних експортерів зернових в Україні. Основні напрями діяльності холдингу — рослинництво, тваринництво, торгівля зерновими та олійними культурами, виробництво цукру.

«Агровіста» володіє й елеваторною інфраструктурою. Так, Світловодський річковий термінал з потужністю зберігання 94 000 т є найбільшим терміналом на річці Дніпро.

Він має можливість приймання зернових вантажів із залізничних вагонів (до 5000 т на добу), здатний одночасно приймати три види зернових та олійних товарів, очищати, сушити та паралельно відвантажувати на різні види транспорту.

У 2019 році очікується збільшення потужностей за рахунок перепідпорядкування одного-двох елеваторів, що наразі підпорядковані Міністерству аграрної політики України. Найближчим часом Держрезерв також планує об’єднання всіх власних елеваторів (окремих суб’єктів господарювання) в єдину державну компанію з подальшою корпоратизацією. Це забезпечить централізацію всіх процесів, єдину тарифну та договірну політику, а також створить умови для зміцнення позицій як на ринку України, так і у міжнародному трейдингу.

З 2015 року завдяки реформуванню системи елеваторні потужності Держрезерву є майданчиком, що пропонує сервіс зберігання зерна для агровиробників та трейдерів будь-якого рівня. Наразі Держрезерв — також один з національних лідерів переробки зерна на борошно та експорту борошна. На елеваторах активно впроваджуються новітні технології перевірки, контролю та забезпечення якості зберігання зерна. Так, унікальними для ринку є можливості оперативного аналізу якості сої (в Сумській області), технологія небулізації зерна, що забезпечує зберігання якісних характеристик на тривалий час (у тому числі гарантію збереження якості під час експорту), тощо. Сучасні технологічні рішення широко використовуються і в забезпеченні енергоефективності (використання теплових насосів, котлів, засобів альтернативної енергетики для технологічних та опалювальних потреб).

Холдинг не планує збільшення потужностей зберігання протягом наступних двох років. «Мрія» — вертикально інтегрований агропромисловий холдинг. Головні напрями діяльності — рослинництво та зернотрейдинг. Земельний банк розташований у Західній Україні, насамперед у Тернопільській області.

Основними культурами вирощування є пшениця, соняшник, ріпак, кукурудза, картопля, гречка, ячмінь і соя. Холдинг поставляє свою продукцію до більш ніж 20 країн світу, у тому числі найбільшим харчовим компаніям Європи.

Крім того, «Мрія» має обладнане сховище для зберігання картоплі загальною ємністю 52 000 т.

Нагадаємо, що восени минулого року основні активи агрохолдингу «Мрія» були придбані компанією Salic UK Ltd за $242 млн. Пізніше Salic заявляла про намір додатково інвестувати у «Мрію».

 

 

 

Логістика        16 серпня 2019 17:04

Нібулон показав, як будується найпотужніший флагман його флоту ФОТО

140-метровий гігант – це найпотужніше судно компанії  і найдовше кранове судно класу «річка-море» в Україні.

Фото 140-метрового плавкрана П-140 NIBULON MAX, який зараз добудовується, розмістила компанія «Нібулон» на своєму офіційному сайті та повідомила про хід суднобудівних робіт.

Зараз у кілька змін ведуться опоряджувальні роботи, задіяна максимальна кількість суднобудівників компанії. Кришки люків для двох трюмів важать по 30 тонн кожна, а деталі для їхніх рухомих з’єднань – понад 4 тонни.

Читайте: Флот Нібулона: 75 суден, $600 млн та 10 років

До високоточних робіт зі зварювання залучені найкращі фахівці-зварювальники харківської компанії «КОДА».

Як повідомляв раніше Landlord, судно-гігант, яке зараз добудовують, «Нібулон» спустив на воду у травні цього року.

Поділися

Логістика        15 серпня 2019 15:02

На Вінниччині з’явиться потужний елеваторний комплекс Нібулона

Нібулон розпочав будівництво у м. Хмільник Вінницької області нового комплексу з приймання, зберігання й відвантаження зернових та олійних культур на залізничний транспорт на 4 тис. тонн.

Про це повідомляє пресслужба компанії.

Генеральний підрядник будівництва – компанія Олл Інжиніринг.

Читайте: Фермер з Одещини заробляє на цукровій кукурудзі $5 тис. з 1 га

Проєкт передбачає зведення таких об’єктів комплексу:

  • 8 зерносховищ ємністю по 500 т кожне;
  • норійна вежа;
  • пункт розвантаження автотранспорту із завальною ямою;
  • ваги автомобільні;
  • підземна транспортна галерея від пункту розвантаження автотранспорту до норійної вежі та наземна транспортна естакада від норійної вежі до бункерів завантаження на залізничний транспорт;
  • блок адміністративно-побутових приміщень з лабораторією;
  • залізнична колія.

Відзначено, що новий комплекс матиме річну потужність 33,5 тис. т. Очікується, що нова структура сприятиме зменшенню витрат фермерів на реалізацію зернових, оскільки завдяки комплексу зернотрейдер стане ближчим до сільгоспвиробників.

Landlord раніше повідомляв про те, що Нібулон за $23 млн збудував новий річковий термінал потужністю 300 тис. т зерна на рік.

Поділися

Логістика        12 серпня 2019 16:09

Флот Нібулона: 75 суден, $600 млн та 10 років

Нібулон, одна з найбільших агрокомпаній України, є також головним вітчизняним суднобудівником. Левову частку своєї продукції він транспортує річками за допомогою власного флоту, який налічує 75 барж, катерів, плавкранів тощо. У їх будівництво за 10 років Нібулон інвестував $600 млн.

Про це повідомляє НВ Бізнес.

Близько 3,3 млн т своєї експортної продукції Нібулон переміщує всередині країни Дніпром і Південним Бугом. Власний флот, якому на сьогодні в Україні немає рівних, компанія збудувала самостійно. На це пішло 10 років і $600 млн інвестицій.

Читайте: Перевезення врожаю під загрозою: Леонід Козаченко закликає до створення оперативного штабу

Рішення створити річковий флот засновник компанії Олексій Вадатурський пояснює небажанням «стояти в чергах», очікуючи для перевезення своїх вантажів вільних вагонів від Укрзалізниці та вільних потужностей у морських портах.

Таким чином, Нібулон збудував не лише баржі, катери, що доправляють агропродукцію річками, а й плавкрани, які перевантажують зерно на морський транспорт. Для забезпечення всіх логістичних етапів компанія також звела 12 портових терміналів на Дніпрі та Південному Бузі.

Оскільки Нібулон має ще й потужний автопарк і власні залізничні вагони, то в компанії змогли побудувати  роботу так, щоб автомобілі постачали зерно на відстань не більше 100 км за схемою «поле – порт/найближчий елеватор – залізниця/річка».

Кредити на свої масштабні логістичні й інфраструктурні проекти Нібулон отримував від ЄБРР, Європейського інвестиційного банку, Світового банку та інших.

Landlord раніше повідомляв про те, що Нібулон придбав 20 власних нових вагонів-хоперів і вже відправив ними в Миколаїв першу партію зерна.

 

Поділися

Фінанси        03 серпня 2019 12:18

Кернел може залучити від ЄБРР кредит у розмірі $80 млн

Компанія Кернел має шанс залучити кошти в рамках синдикованого кредиту на фінансування оборотного капіталу.

Про це повідомляє InVenture.

Кредит від Європейського банку реконструкції та розвитку повинен допомогти компанії Кернел профінансувати оборотний капітал, що пов’язано із заготівлею, зберіганням, транспортуванням і реалізацією зерна на експорт.

Читайте: Українську пшеницю вперше відправили у Еквадор

За інформацією ЄБРР, наразі  проект – на стадії розгляду концепції, а рішення по ньому може бути прийнято 4 вересня 2019 року.

Як відзначили у банку, загальна вартість проекту становить $300 млн.

Landlord раніше повідомляв про те, що Кернел почав поставляти в Китай особливий вид олії.

Поділися

Логістика        01 серпня 2019 08:19

Кернел, Агропросперіс та інші потрапили під конвенції УЗ на перевезення зерна

УЗ обмежила відвантаження зернових у зерновозах власного й орендованого парку в напрямку морського порту Чорноморськ та Миколаївського морського порту, ввівши конвенції для низки компаній на період  з 31 липня до 3–4 серпня.

Про це повідомляє AgroPortal з посиланням на інформацію Укрзалізниці.

Так, з 31 липня до 3 серпня на портових станціях Чорноморськ і Чорноморськ-експорт введені конвенції на відвантаження зернових для ТОВ Трансбалктермінал, Кернел-Трейд та Інерко Трейд С.А.

Читайте: Українські аграрії можуть втратити частину врожаю через транспортний колапс – Олександр Криворучко

Тимчасові обмеження введені для відправлення зернових на станції Жовтнева і Жовтнева-Експорт. З 31 липня до 3 серпня заборонено відправляти зерно компанії Аскет Шиппінг, з 31 липня до 4 серпня – ТОВ МСП Ніка-Тера, ТОВ Українська зерноторгова компанія, Orsett Tradin, Кернел-Трейд, Агропросперіс, Sierents Global Merchants, ТОВ Луї Дрейфус Компані Україна, CHS, Oskondi Ventures Limited, GrainCorp та Ілта агрібізнес.

Landlord раніше повідомляв про те, що останнім часом Укрзалізниця максимально обмежила доступ до залізничної інфраструктури представникам малого та середнього аграрного бізнесу. Валерій Ткачов апелює до АМКУ.

Поділися
Показати ще