22 вересня повідомив віцепрем’єр із відновлення — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков повідомив, що судно Aroyat (прапор Палау) з 17,6 тис. тонн української пшениці для Єгипту вийшло з порту “Чорноморськ” і рухається в напрямку Босфору.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Це друге судно, яке скористалося тимчасовим коридором для цивільних суден на вхід до порту Чорноморськ з метою експорту агропродукції для країн Азії. Екіпаж судна – громадяни Єгипту, Туреччини, Азербайджану, Бельгії та Албанії, – зазначив міністр.
19 вересня Кубраков повідомив, що судно RESILIENT AFRICA з 3 тисячами тонн пшениці вийшло з порту Чорноморськ та рухається в напрямку Босфору.
Україна встановила тимчасовий судноплавний маршрут для підтримки експорту агропродовольства після виходу росії із зернової угоди.
2 вересня президент Володимир Зеленський заявив, що ще два судна успішно пройшли нашим тимчасовим маршрутом після зупинки “зернового коридору”.
Нагадаємо, 24 серпня рф атакувала ракетами цивільне вантажне судно в одеському порту.
На думку Мінагрополітики Україна зможе продовжувати експорт зерна через Чорне море в межах плану Б без участі росії.
Реалізація сценарію з припиненням роботи “зернового коридору” матиме негативні наслідки для українського експорту; в Нацбанку не виключають можливого посилення тиску на гривню.
Наразі в Україні розробили альтернативний план для продовження експорту аграрної продукції.
Через саботаж рф роботи “зернового коридору” світ не отримав додаткові 25 млн тонн агропродукції. 17 липня кремль заявив про зупинку “зернової угоди”.
22 серпня під час зустрічі президента Володимира Зеленського та прем’єр-міністра Хорватії Андрея Пленковича на саміті Україна – Балкани, що проходить в Афінах, сторони прийняли рішення стосовно полегшення експорту українського зерна. Зазначалося, Хорватія готова надавати Україні порти в Адріатичному морі та на Дунаї для транспортування зерна.
Україна розширює міжнародну гуманітарну ініціативу Grain from Ukraine, в межах якої продовольство відправляють до країн Африки та Азії, на дунайські порти.
Нові маршрути у Чорному морі, які дозволяють цивільним суднам безпечно пройти від Босфору до портів Великої Одеси територіальними водами країн-партнерів України, почали працювати. Однак залишаються певні ризики.
Анна Лиса