У межах програми “Шляхи солідарності” Європейська комісія виділяє 126 млн євро Румунії для інвестицій у порти, які зіштовхнулися зі збільшенням торгових потоків після початку повномасштабної війни рф проти України, мовиться у повідомленні Єврокомісії.
Фінансування надане на запит Румунії, яка повідомила Єврокомісію про свої плани підтримати компанії в румунських портах для інвестування в додаткові вантажно-розвантажувальні або складські потужності для переробки товарів з України.
Логістичні компанії, котрі працюють у румунських портах, отримають гранти у розмірі до 10 млн євро.
Загалом мовиться про порти, що розташовані на східному кордоні ЄС (Констанца, Галац, Джурджу), на каналі Дунай-Чорне море (Поарта-Альба, Мідія та Наводарі) та Сулінському каналі або “порти-супутники” Констанци (Мідія та Мангалія).
Оператори отримають допомогу, яка необхідна для покриття додаткових витрат на обладнання та складські приміщення для обробки вантажів, що відхиляються від їх звичайних торгових маршрутів.
Схема з бюджетом 126 млн євро діятиме до 31 грудня 2024 року.
Віце-президентка Єврокомісії з конкурентної політики Маргрет Вестагер заявила, що ці кошти дозволять Румунії скоротити вузькі місця, що виникли через раптове збільшення кількості товарів, що прибувають до портів узбережжя Дунаю та Чорного моря.
Фінансування допоможе портовим операторам обробляти та зберігати товари, тим самим знижуючи блокаду, викликану війною Росії проти України. Це зробить внесок у план дій ЄС “Шляхи солідарності”, не порушуючи при цьому надмірну конкуренцію на єдиному ринку, – наголосила вона.
Нагадаємо, Євросоюз дозволив Україні самостійно подавати заявки на фінансування інфраструктурних проєктів із розширення основних експортних маршрутів (“шляхів солідарності”). Раніше Україна могла отримувати кошти від ЄС на модернізацію “шляхів солідарності” лише за умови участі в проєкті однієї з країн ЄС.
Стало відомо, що Україна та Молдова на однакових із країнами-членами Європейського Союзу умовах зможуть подавати заявки на фінансування інфраструктурних проєктів, розташованих уздовж “шляхів солідарності”. Таким чином в Єврокомісії “хочуть забезпечити майбутню інтеграцію залізничної системи України до транспортної системи ЄС шляхом розгортання колій європейського стандарту з метою створення залізничного сполучення через Україну зі Львова до Польщі та до Яс у Румунії”.
Рада Європейського Союзу 25 травня продовжила дію “економічного безвізу” з Україною ще на рік.
23 червня Європейський парламент ухвалив резолюцію про підтримку надання Україні та Молдові статусу кандидатів на вступ до Європейського Союзу.
У липні Єврокомісар з питань сільського господарства Януш Войцеховський заявив, що ЄС готовий експортувати українську сільськогосподарську продукцію “коридорами солідарності”.
Міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба заявив на засіданні Ради міністрів закордонних справ Європейського Союзу, що Україна та Євросоюз мають докласти максимум зусиль для спрощення продовольчого експорту з України, зокрема максимально збільшивши пропускну спроможність альтернативних транспортних коридорів “шляхи солідарності”.
Раніше міністр закордонних справ Дмитро Кулеба заявив, що Україна має три варіанти експорту зерна після виходу росії з Чорноморської зернової ініціативи.
Кулеба пояснив, що Росія загрожуватиме нормальному експорту зерна з України до кінця війни. Тож додав, поки не буде реалізовано план В, у росії залишатимуться ці інструменти шантажу.
“Шляхами солідарності” Україна експортувала понад 100 млн т товарів, більша частина з яких — агропродукція, заявила президентка Єврокомісії Урсула фон дер Ляєн на спільній пресконференції із президентом Володимиром Зеленським, інформує ЄК.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!