Новини    19 серпня 2018 12:09

Як елеваторному бізнесу конкурувати за фермерське зерно


Формула розвитку: Конкурувати з великими компаніями за фермерське зерно елеватору «Д-Мікс» допомагає гнучкість та гарна репутація

Група компаній «Д-Мікс» — приклад поступового розвитку бізнесу. Упродовж кількох років вона закріпила свою позицію на ринку в основному і фундаментальному напрямі діяльності — виробництві широкого спектра кормів для сільського господарства. Серце компанії — комбікормовий завод продуктивністю 45 000 т/рік, який виробляє понад 100 видів готових кормів, концентратів і преміксів для тварин. Саме він впливає на формування усієї бізнес-моделі. Навколо нього вибудовується структура компанії, що постійно розширює виробничі потужності існуючих об’єктів і додає нові види діяльності, вплітаючи їх у бізнес так, аби підвищувати загальну ефективність.

Ланцюжок розвитку

Компанія запустила цех із переробки соєвих бобів потужністю 16 000 т/рік. Сучасне обладнання — екструдери американської фірми Insta-Pro — допомагають отримувати якісну нерафіновану олію та макуху. Згодом запустили олієпресовий завод з переробки насіння соняшника та ріпака продуктивністю 50 000 т/рік. Обладнання, встановлене на підприємстві, працює на вироблених власними силами альтернативних видах палива. Продукти, отримані в цеху та на заводі, використовуються як сировина для виробництва комбікормів. Крім цього, частина продуктів заводу реалізується на експорт.

Як елеваторному бізнесу конкурувати за фермерське зерно

Ще один виробничий підрозділ групи компаній — птахофабрика «Агроль», на якій вирощують курчат-бройлерів за сучасними технологіями. У 19 сучасних пташниках щороку вирощується 4 млн голів, що дає можливість реалізовувати 10 000 т курячого м’яса.

Акредитована лабораторія компанії забезпечує суворий контроль якості як вхідної сировини, так і продукції на виході протягом усього виробничого циклу. Усі процеси на виробництвах максимально автоматизовані, а кожен етап роботи — чітко запрограмований, до того ж контролюється працівниками заводу, більшість з яких пройшли професійне стажування в Європі. Компанія швидко нарощувала темпи розвитку, а завод з виробництва кормів збільшував потужності. Поступово назріла проблема з його забезпеченням якісною сировиною впродовж усього року. Збудованих у 2014-му п’яти силосів для власних потреб стало замало, і в 2016-му з’явилися ще вісім силосів: п’ять по 1800 куб. м і три по 2600 куб. м. Зараз загальна ємність зернового комплексу — 45 000 т.

Новини за темою:  Спекотний Захід та прохолода на Півночі: якою буде погода в Україні 26 червня

На зернокомплексі встановлено сучасне обладнання торгової марки RIELA, сушіння насіння культур — ощадливе, а очищення — ефективне, активна вентиляція забезпечує довгострокове та якісне зберігання продукції у цинкових силосах. «Ми отримали можливість забезпечити власні потреби якісною сировиною і можемо надавати послуги з очищення, сушіння та зберігання зернових і олійних культур для інших організацій», — розповідає керівник відділу з постачання та збуту продуктів переробки олійних культур «Д-Мікс Україна» Наталія Гурська. За її словами, компанії не було складно залучити клієнтів для надання послуг, бо на той момент вже була налагоджена тісна співпраця з багатьма фермерами, в яких закуповували сировину для комбікормового заводу. Ті з них, хто не мав де зберігати зерно і мав у цьому потребу, стали першими партнерами елеватора.

Формування цін

Цей сезон — третій, у якому компанія надає елеваторні послуги сільгоспвиробникам. Приймають на дообробку та зберігання пшеницю, ячмінь, кукурудзу, сою, соняшник і ріпак, пропонуючи увесь спектр послуг. Найбільш затребувані послуги — досушування та доочищення зерна. «Особливо вони актуальні зараз, коли в нашому регіоні падають дощі, — каже Гурська. — Попереднього сезону теж була така погода, коли збирали соняшник і сою, тому ми досушували ці культури у великих об’ємах». Вартість послуги з досушування для різних культур однакова. Минулого року вона становила 46 гривень за 1 т зернових і олійних культур.

Як елеваторному бізнесу конкурувати за фермерське зерно

А от вартість зберігання відрізняється. Наприклад, минулого сезону на соняшник вона була на 5% вищою, ніж на зернові культури. Як пояснює експерт, ціноформування пов’язане з тим, що соняшник має легку натуру або меншу щільність і відповідно потребує більше ємностей для зберігання. Так, якщо у ємність 5000 куб. м можна розмістити близько 4500 т пшениці, то соняшника — максимум 3400 т. Фішка для фермерів — надання знижки на зберігання зерна за умови, якщо сільгоспвиробник продасть цю сировину «Д-Мікс». Особливо зацікавлені у соняшнику та сої, які завод переробляє значними обсягами.

Новини за темою:  Україна збільшує експорт біометану: третя компанія вийшла на європейський ринок

Найдорожча послуга — відвантаження зерна, що включає завантаження машини, її зважування, відбір проб для проведення лабораторного аналізу та видачу якісного посвідчення. Минулого сезону фермери за це платили близько 70 грн/т.

Компанію «Д-Мікс» можна вважати новачком на ринку переробки олійних культур, до того ж вона має скромні потужності у порівнянні з іншими подібними підприємствами, які розташовані поруч та створюють вагому конкуренцію, — «Оліяр», «Захід-Агроінвест», «Віт Агро», трейдери «Кернел» і «Сантрейд» (Bunge). «Єдине, у чому ми можемо з ними конкурувати, — це ціни, швидше прийняття рішень по тарифах чи індивідуальних умовах клієнтам у порівнянні з великими агрохолдингами, — пояснює Гурська. — А ще — більша гнучкість у роботі з фермерами: ми швидше йдемо на поступки клієнтам, більш лояльні до них, стараємося почути, що їх цікавить і за яких умов їм було би комфортніше працювати з нами». Наприклад, фермер, який має в обробітку до 500 га угідь, може отримати авансовий платіж залежно від потреб — на придбання насіння, засобів захисту рослин чи добрив. «З власної практики роблю висновок, що саме таким фермерам найважче вести господарство, прорватися на наступний етап розвитку, бо їм не вистачає оборотних коштів, — розповідає Гурська. — Ті, хто обробляє понад 1000 га, вже стали на ноги та зміцніли, легше справлятися з фінансовими труднощами». За її словами, елеватору бракує залізничного сполучення, тому на комплексі відвантажують зерно лише в автомобілі.

У компанії впевнені: надійні партнери — гарантія ефективного розвитку, тому докладають максимальних зусиль для того, щоб зробити співробітництво більш взаємовигідним і довгостроковим. Схоже, «Д-Мікс» це вдається, бо щороку кількість постачальників сировини збільшується. Шлях компанія прокладає завдяки позитивній репутації серед фермерів, а далі — відбувається ланцюжкова реакція, коли фермер-партнер приводить інших постачальників. У планах «Д-Мікс» — розширення виробничих майданчиків вирощування птиці, будівництво забійного цеху, зведення нового цеху з глибокої переробки м’яса птиці, будівництво лінії пакування готової продукції.

Текст: Лариса Степанушко

Ще немає новин у цій стрічці ...