Виробництво яєць в січні-березні 2018 року склало 3 510,7 млн одиниць, проти 3 432,5 млн у січні-березні 2017 року. Ріст за вказаний період склав 2,3%. Про це повідомляють в «Союзі птахівників України», з посиланням на Державну службу статистики.
«Виробництво яєць в сільськогосподарських підприємствах склало 2 147,8 млн одиниць, проти 2 064,8 млн у січні-березні 2017 року. Виробництво яєць в січні-березні 2018 року в індивідуальних господарствах склало 1 362,9 млн одиниць, проти 1 367,7 млн у січні-березні 2017 року», – йдеться у повідомленні.
За даними аналітиків компанії «Рro-consulting», за п’ять років, починаючи з 2013 року, ринок яєць в нашій країні зменшилася на 24%. Деяке пожвавлення виробництва в 2017 році було компенсовано зростанням експорту, тоді як внутрішнє споживання залишилося на рівні 2016- го. Скороченню виробництва сприяло збільшення собівартості, зниження купівельної спроможності населення і втрата територій, на яких знаходилися як споживачі, так і виробники яєць.
«В найближчій перспективі, головний фактор, що впливатиме на ринок яєць в Україні – це стан експорту. Завдяки тому, що в 2017 році вдалося продати за кордон рекордні 1,5 млрд штук яєць, їх виробництво зросло. Попит на яйця всередині країни залежить від зростання доходів населення і динаміки виробництва продуктів харчування, в яких використовується даний продукт», – кажуть в компанії.
Та додали, що близько половини українських курей-несучок розташовані в Київській, Хмельницькій та Херсонській областях. У цих регіонах знаходяться основні виробники яєць. Значна частина яєчного виробництва забезпечується домашніми господарствами населення – 46% у 2017 році.
«З деякої кількості вироблених яєць на переробних підприємствах виготовляються яєчні продукти, сухі й рідкі. Вони зберігають властивості початкового продукту, але можуть довше зберігатися і зручніші в транспортуванні. При зайвих пропозиціях або скороченні експорту, перероблені яйця можуть перебувати на складі до настання більш сприятливої ситуації», – наголосили фахівці.
За їх словами, зустрічаються на українському ринку і органічні яйця. Для їх виробництва господарству необхідно виконати ряд умов і отримати сертифікат. Зокрема, кури повинні мати доступ до відкритих майданчиків, харчуватися натуральними кормами, мати світловий день не більше 16 годин. Деякі компанії, не маючи сертифіката, використовують слово «органік» у маркуванні своєї продукції для досягнення кращого маркетингового ефекту.
«На українському яєчному ринку присутня і незначна імпортна складова. Завозяться в нашу країну в основному інкубаційні яйця з метою поповнення поголів’я птиці. Основними постачальниками є Польща, Болгарія, Німеччина, Словаччина і Угорщина. Частки цих країн показані на діаграмі», – додали в компанії.